לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
14
מאי

בורחס, פוסטמודרניזם והטיפול הפסיכואנליטי- ד"ר גד בן שפר

14/5/2020 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית שמחה להזמינכם
להרצאה נוספת של יום חמישי בנושא "פסיכואנליזה עכשיו "

"החיפוש אחר אמת בעולם משוגע: בורחס, פוסטמודרניזם והטיפול הפסיכואנליטי "
מרצה : ד"ר גד בן שפר

ההרצאה תתקיים ביום חמישי בין השעות 20:30 עד 22:00
(התכנסות ורישום ב20.00 )
ב"בית השחמט" רח' טאגור 26 רמת אביב

אנו חיים בזמנים פוסט מודרניים, אך נראה שאנו מתקשים לחשוב פוסט מודרנית, ויותר מכך- לפעול פוסט מודרנית- בקליניקות שלנו במפגש האנליטי. יחסיות וקונטקסטואליות, ביקורת על רעיון הסיבתיות, ערעור עצמי, האמת כדבר שנוצר ומשתנה כל הזמן, ריבוי פרספקטיבות- מקשים עלינו ודוחפים אותנו אחורה והחוצה מהזמן שלנו, לחיפוש אחר אמת עליה נוכל להשען.
האם אנו יכולים למצוא נקודת משען יציבה בתוך העידן הפוסט מודרני? אבקש להציב סיפור בלשי קצר של בורחס 'המוות והמצפן' (1942) כטקסט מארגן, מעין מיתוס ספרותי, לפסיכותרפיה הפסיכואנליטית בת זמננו, ודרכו לעסוק בשאלה זו.
בהרצאה אציג ואנתח את סיפורו של בורחס ואדגיש את היסודות הפוסט מודרניים שבו. יסודות אלו יוצגו על ידי לא כהרהור פילוסופי או כ"אמת אפשרית" אלא כרעיונות שמתארים במידה רבה את המציאות שבתוכה אנו חיים, עכשיו כמו גם בעבר, גם אם הם סוטים במידה רבה מהפנטזיות שיש לנו אודותיה. באמצעות הסיפור, ותוך אנאלוגיה למפגש הטיפולי, אבקש לטעון שתפיסה פסיכואנליטית פוסט מודרנית קרובה יותר למציאות שנרקמת במפגש הטיפולי בין שניים ושעיקריה מאפשרים הכרה מפוכחת יותר של מה שקורה— פסיכואנליזה שאינה מהווה מתקפה על האמת אלא מציעה דרך ארוכה יותר, אך מהירה יותר, לדעת אותה.

ד"ר גד בן שפר הוא פסיכולוגי קליני ועמית במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו. הוא מלמד באוניברסיטת תל אביב בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ובתוכנית הרב תחומית במדעי הרוח.

מחיר להרצאה בודדת: מחיר רגיל – 90 ש"ח.
סטודנט/מתמחה /גימלאי – 80₪, חבר אגודה - 70 ₪

ליצירת קשר :
נא לפנות לאורית ברקת
מנהלת המשרד
האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ת.ד. 6066 הרצליה 46159
טלפקס: 09-9587717,כתובת מייל :iapp@bezeqint.net
כתובת האתר: iapp-psy.org