לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
30
מאי

"שובו של הגוף הביתה" - גוף-נפש בראי הפסיכותרפיה הגופנית: מפיצול לאינטגרציה

31/5/2019 - 30/5/2019 | פורסם על ידי נעמה בן שמחון


אורח כבוד: מר פרדריק לואן
בנו של ד"ר אלכסנדר לואן וראש ארגון The Alexander Lowen Foundation

הפיצול בין הגוף לנפש הוא תופעה רחבה, שמשפיעה ובאה לידי ביטוי במגוון אספקטים ורבדים, הן ברמה האישית והן ברמה החברתית. פיצול זה משתקף גם בשדה הפסיכואנליזה אשר הדירה במשך שנים את הגוף מחדר הטיפולים.

וילהלם רייך, פסיכואנליטיקאי ותלמידו הקרוב של פרויד, היה זה שהתעקש לשמר את הסקרנות לגבי הקשר שבין ההיבטים הגופניים, הנפשיים והאנרגטיים ולבחון כיצד האינטגרציה בניהם יכולה להביא לריפוי.

מחקריו נחשבו לראדיקליים ופורצי דרך ואף הובילו להוקעתו מהקהילה הפסיכואנליטית והמדעית, אך הם גם משכו אליו תלמידים ומטופלים רבים אשר המשיכו את דרכו ופיתחו את מה שמוגדר כיום כפסיכותרפיה הגופנית.

בשנים האחרונות, אנו עדים לתנועה חדשה המבקשת להחזיר את הגוף הביתה - אל חדר הטיפולים ואל המפגש האנושי. ביום העיון נבחן את תרומתם של רייך וממשיכי דרכו לשיח המתהווה בנוגע להקשרי גוף ונפש. נדון בגורמים ובמגמות ההיסטוריות, הפוליטיות והחברתיות שיצרו את הפיצול ובהשלכות של התופעה ברמת האינדיבידואל וברמה החברתית.

נבחן כיצד הפסיכותרפיה הגופנית על זרמיה השונים, רלוונטית כיום בעבודה המשלבת את הרובד הגופני והנפשי בתוך חדר הטיפולים. נתבונן באופן שבו היא משפיעה ומושפעת מדיסציפלינות אחרות ובמה שמייחד אותה משאר הזרמים בפסיכותרפיה.

ביום העיון ישתתף מר פרדריק לואן- בנו של ד"ר אלכסנדר לואן, מממשיכי דרכו החשובים של רייך ומפתח גישת האנליזה הביואנרגטית. לואן יספק טעימה תיאורטית וחווייתית, שתאפשר להכיר את אבני היסוד בעבודה השואפת לאחות בין הרובד הגופני לנפשי.

הרשמה מוקדמת עד 18/5

מחיר רגיל לחברים*

כרטיס ליום חמישי: 180 ש"ח | 140 ש"ח

כרטיס ליום שישי: 220 ש"ח | 180 ש"ח

כרטיס משולב: 350 ש"ח | 280 ש"ח

​​* לחברי הארגון הישראלי לפסיכותרפיה גופנית
*לסטודנטים חברי הארגון: הכניסה חינם


לפרטים והרשמה: www.ilabp.org/conference-2019

לברורים: ilabp2013@gmail.com | נינה: 054-4520324 | נעמה: 052-3476640



תגיות: