לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
15
פברואר

יום עיון ילדים:פסיכותרפיה בילדים ונוער מהעמדה ההתייחסותית

15/2/2016 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית שמחה להזמינכם ליום עיון ילדים
של חטיבת הילדים והנוער :
"פסיכותרפיה בילדים ונוער מהעמדה ההתייחסותית "
יום שני ,15.2.16 בין השעות 8.30-14.00

יו"ר יום העיון : גב' מונה זופניק
יום העיון יערך במכון מופ"ת , רחוב שושנה פרסיץ 15 , קרית החינוך ,תל אביב

תוכנית :

-8.30-9.00 - התכנסות ורישום
09:00-09:15–דברי פתיחה
09:15-10:30- הרצאה: "התייחסותיות-כל התורה על רגל אחת"- גב' אילנה לאור
10:30-11:00- הפסקה
11:00-12:00- הרצאה:"בין reverie לדו-שיח: כיצד נוצר הפירוש ובשורתו ?"
- ד"ר מיטשל בקר
12:00-12:30- ארוחת צהריים
13:00- 12:30- הצגת מקרה-"על טיפול בילדה, משחקיות, יצירה הדדית והשלישי האנליטי"-
מר עמירן ולדמן
13:00-13:30-התדיינות על המקרה-גב' מיכל זלינגר
13:30-14:00- דיון וסיכום במליאה בהשתתפות הקהל

תקציר הרצאות :
הרצאה ראשונה : "התייחסותיות-כל התורה על רגל אחת". גב' אילנה לאור
בהרצאה אתמקד באמצעות תיאור מקרה של מתבגר "מבוגר" (כבן 17), על מושגים מרכזיים בגישה ההתייחסותית. אתמקד במושגים שרווחים אצל כלל הכותבים בגישה זו, גם אם יש הבדלים תאורטיים ביניהם: הדדיות וחסר סימטריה, משא ומתן מודע ולא מודע, הכרה הדדית, ו .enactment הרלבנטיות של חשיבה זו לתחום הטפול בילדים ומתבגרים ,תבחן לאור השתנות במושג הפרשנות, בחשיבה האנליטית.

אילנה לאור-פסיכולוגית קלינית ואנליטיקאית קבוצתית. בסיום עבודת דוקטורט על התפתחות מטפל במהלך טפול. מלמדת ומדריכה בתכנית לפסיכותרפיה אוניברסיטת תל אביב-תכנית הלבה ובמסלול ההתייחסותי באוניברסיטה זו.

הרצאה שניה : "בין reverie לדו-שיח: כיצד נוצר הפירוש ובשורתו?". ד"ר מיטשל בקר

כשהמטפל נמצא בעולם של חלימה אוreverie - איך הוא חוזר לדיאדה? מה קורה במעבר הזה?
גרוטשטיין מתארת הליך של 'כתיבת' החלום הנחלם. החולם שחולם חלום זקוק לדובר אשר מסוגל לבשר את החלום. (אני משתמש בחלימה בהתאם לשימוש של ביון : פעולה אשר מאפשרת לנפש לעכל את גירויי המציאות. ה reverie הינו כל פעולה נפשית שיש למטפל בחדר הטיפולי שלכאורה נראית כלא שייכת לתהליך הטיפולי).
בהרצאה הזאת נדון בשאלה : מי המפרש ומי המבשר את ה reverie של המטפל? אמנם המילים בד"כ יוצאות מפי המטפל אך הפירוש נולד לדיאדה במרחב של הלא מודע האינטר סובייקטיבי של הזוג הטיפולי. העובדה הזאת, נוכחת באופן מתמיד. יחד עם זאת, המידה שבה הזוג הטיפולי מסוגל להתמסר למשחק במרחב היא שתקבע את יכולתם להכיל את לידתה של המחשבה המשותפת. מול הרצון להתמסר קיים הפחד להתמסר לחדש והשונה. אביאווינייטות של טיפול בילדים ונוער כדי להדגים כיצד הטרנספורמציה חייבת לנגוע בשני חברי הדיאדה, ואיך הפחד והחיבור המשותף שלהם הינו המפתח המהותי ליצירת שינוי.

ד"ר מיטשל בקר-פסיכולוג קליני, מלמד קורסים על עבודתו של ביון (בתכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת בר-אילן) ועל פסיכואנליזה התייחסותית (במכון מגיד).
כתב מאמרים על פסיכואנליזה התייחסותית עם דגש על שימור הדיאלקטיקה בין מודלים מונאדיים (תוך נפשיים) למודלים אינטרסובייקטיביים בהתייחס לנושאים של משחק, הזדהות ההשלכתית, נרקיסיזם,הכנסת אורחים, לידת הפירוש, והיעלמות.

הצגת מקרה : מר עמירן ולדמן- פסיכותרפיסט, עו"ס קליני ומטפל זוגי ומשפחתי מוסמך. מטפל בילדים, במבוגרים ובזוגות בקליניקה פרטית בת"א וב"עמך".

מתדיינת : גב' מיכל זלינגר- פסיכואנליטיקאית מנחה, חברה ומלמדת ב"מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו". מרצה בתוכנית לפסיכותרפיה במכון מגיד. מדריכה בתוכניות לפסיכותרפיה באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטת תל אביב.בעבר, מרצה באוניברסיטת לסלי בסמינר קליני בתוכנית לתואר שני בטיפול באמנות. לימדה והדריכה במשך שנים בתוכניות לפסיכותרפיה ובמסגרות לטיפול בילדים. עובדת בקליניקה פרטית בהרצליה עם ילדים, נוער ומבוגרים,בפסיכואנליזה ובפסיכותרפיה פסיכואנליטית

ההרשמה בעיצומה ,הבטיחו את מקומכם.

מחיר כרטיס :
חבר אגודה /מתמחה /סטודנט (160 ₪) , מחיר רגיל (190 ₪ )

ליצירת קשר והרשמה :

ליצירת קשר :
נא לפנות לאורית ברקת
מנהלת המשרד
האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ת.ד. 6066 הרצליה 46159
טלפקס: 09-9587717,כתובת מייל :iapp@bezeqint.net
כתובת האתר: iapp.org.il