לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
4
ינואר

הלא מודע החברתי -ערב עיון לרגל השקת תרגום העברי של הספר הלא מודע החבר

4/1/2015 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית שמחה להזמין אתכם לערב העיון על הלא מודע החברתי.
הלא מודע החברתי מתייחס לקיומם של אילוצים של הסדרים חברתיים, תרבותיים ותקשורתיים שלהם אנשים אינם מודעים. הוא כולל חרדות, פנטזיות, הגנות, זכרונות קולקטיביים ומיתוסים, כמו גם כוחות חברתיים-תרבותיים-פוליטיים- כלכליים, שרבים מהם מובנים במשותף על ידי החברים במערכת החברתית המסויימת.
נושא הלא מודע החברתי רלבנטי ביותר לישראלים וישראליות, מאחר והוא כולל בין השאר את ההבנה שלטראומות חברתיות שהתחוללו בעבר יש השפעה לא מודעת על התנהגותם של החברים בקבוצה החברתית/תרבותית גם שנים אחר כך. ההיסטוריה היהודית רצופה ארועים טראומטיים, גירושים, פרעות, וכמובן סכנת ההשמדה בשואה. מדינת ישראל קמה במובנים רבים על רקע השואה ובנסיון למצוא בית לאומי בטוח מאותן סכנות. העובדה שבמהלך קיומה של המדינה תכפו עלינו סכנות חדשות, מלחמות וטרור, מגרה בכל יום מחדש אסוציאציות לארועים קשים בעברנו ההיסטורי, ולעיתים דוחפת באופן לא מודע אותנו הישראלים להתנהגות שאיננה תגובה ישירה לסכנה הנוכחית.
ארל הופר וחיים וינברג עורכים סידרת ספרים העוסקים בנושא זה, והראשון שמתוכם תורגם זה עתה לעברית. לרגל הארוע, אנו עורכים ערב עיון זה, ובו מופיעים רבים מכותבי המאמרים בספר והמעורבים בתרגומו, כולל שני העורכים ואורחים מחו"ל.

תכנית הארוע:

15.15-16.00 – התכנסות ורישום

16-16:15 -, ברכות, הצגת המשתתפים וסדר היום.

17:00 – 16:15
חיים וינברג - פתיחה: הלא מודע החברתי, וההקשר הישראלי (בעברית)

17:00-17:20 ארל הופר (בריטניה) - טראומה וההנחה הבסיסית הרביעית בחיים הלא מודעים של מערכות חברתיות (באנגלית).


17:20-17:40 הפסקה

17:40-18:10 מרינה מויוביץ (סרביה) - הרהורים על הלא מודע החברתי הסרבי והישראלי (באנגלית)


18:10-18:40 הלנה קלימובה (צ'כיה) - האנחנו הכוזב/האני הקולקטיבי הכוזב: הלא מודע החברתי במשטר טוטליטארי (באנגלית).

19:00 – 18:40 הפסקה

20:10 – 19:00 חברי הועדה שעסקו בתרגום הספר יספרו על התהליך וההתלבטויות במהלך התרגום (בעברית)

)שרה אבין, חני בירן, שולמית גלר, יעל דורון, ברכה הדר, יהושע לביא, מרית מילשטיין, תמר עיני-להמן, גילה עפר, הרנן פאבלוקס, רובי פרידמן, שרה קלעי, רוית ראופמן, יהודית ריבקו ורונית שי(

21:00 – 20:10- דיון בין המציגים עם הקהל


יום ראשון 4.1.2015 בשעות 15.15 -21.00
הערב יתקיים באקדמית ת"א יפו
רבינו ירוחם 2 , יפו
אודיטוריום בניין ווסטון, בניין מדעי המחשב ( המבנה האמצעי) קומה 1.

על המרצים
_________

ארל הופר, PhD, CGP, FAGPA, הוא פסיכואנליטיקאי, אנליטיקאי קבוצתי ויועץ ארגוני בפרקטיקה פרטית בלונדון. הוא מדריך ומכשיר אנליטיקאים של המכון לאנליזה קבוצתית ואגודת הפסיכותרפיסטים הבריטית ומרכז לונדון לפסיכותרפיה, עמית של האגודה הפסיכואנליטית הבריטית וחבר באגודה לאנליזה קבוצתית. הוא מדריך של כבוד בקרן טוויסטוק ופורטמן של מערכת הבריאות הציבורית של בריטניה וחבר סגל בתכנית לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת אדלפי בניו יורק. הוא גם עמית (Fellow) באגודה האמריקאית לטיפול קבוצתי (AGPA), נשיא לשעבר של האגודה הבינלאומית לטיפול קבוצתי ותהליכים קבוצתיים (IAGP), יושב ראש לשעבר של אגודת הפסיכואנליטיקאים העצמאיים בחברה הפסיכואנליטית הבריטית, חבר לשעבר של הוועד המנהל של האגודה לאנליזה קבוצתית (לונדון).
חיים וינברג, PhD, הוא פסיכולוג קליני ואנליטיקאי קבוצתי בפרקטיקה פרטית בקליפורניה. הוא מנהל התכנית הבינלאומית בבית הספר לפסיכולוגיה בסקרמנטו, קליפורניה, פרופסור נלווה במכון רייט, ברקלי ובאוניברסיטת אלייאנט אינטרנשיונל, סקרמנטו. הוא חבר סגל בתכנית ההכשרה למנחי קבוצות באוניברסיטת תל אביב. הוא הנשיא לשעבר של האגודה לטיפול קבוצתי של צפון קליפורניה, ושל האגודה הישראלית לטיפול קבוצתי וחבר לשעבר במועצת המנהלים של האגודה הבינלאומית לטיפול קבוצתי ותהליכים קבוצתיים (IAGP).
מרינה מויוביץ', MD, MSc, היא פסיכיאטרית, פסיכותרפיסטית פסיכואנליטית, אנליטיקאית קבוצתית ויועצת ארגונית בפרקטיקה פרטית בבלגרד. היא מחנכת באגודה הסרבית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית ובאגודה לאנליזה קבוצתית בבלגרד, מכשירה אנליטיקאים קבוצתיים ומייסדת המדור ללימודים פסיכודינאמיים של מוסדות, ארגונים וחברות של האגודה לפסיכואנליזה קבוצתית. היא חברה באגודה לפסיכואנליזה קבוצתית בלונדון ובמספר ארגונים בינלאומיים נוספים.
הלנה קלימובה, Mgr, היא אנליטיקאית קבוצתית ופסיכותרפיסטית פסיכואנליטית בפרקטיקה פרטית בפראג המתמחה בטיפול ובחקר טראומת השואה ומשטרים טוטליטאריים. היא מייסדת שותפה של האגודה הצ'כית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, המכון לאנליזה קבוצתית בפראג ומכון רפאל, וחברת כבוד של האגודה לאנליזה קבוצתית (לונדון). היא מדריכה, מכשירה ופובליציסטית, נשואה חמישים ושלוש שנים, אם לשני ילדים, סבתא לארבעה נכדים וסבתא רבא לשני נינים.

תשלום מראש (עד 26 לדצמבר) : מחיר רגיל – 190 ₪ / סטודנט/מתמחה/גימלאי – 170 ₪
חבר באגודה – 160 ₪
*
תשלום מאוחר (אחרי 26 לדצמבר): מחיר רגיל – 210 ₪ / סטודנט/מתמחה/גימלאי – 190 ₪
חבר באגודה - 180

פרטי יצירת קשר עם האגודה:אורית ברקת ,מנהלת המשרד
כתובת דואר: האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית
ת.ד. 6066
הרצליה 46159
טלפון:
09-9587717

דואר אלקטרוני: iapp@bezeqint.net