לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
6
יוני

פציעה עצמית כמשחק, הרצאה במסגרת סדרת הרצאות "המפגש"

6/6/2013 | פורסם על ידי hadas feldman

ביה"ס לעו"ס ע"ש בוב שאפל, היחידה ללימודי המשך והשתלמויות בשיתוף מכון דמו"ת מזמינים את הקהל המקצועי ל"המפגש" - סדרת הרצאות במסגרת התכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח מערב. ההרצאות מתקיימות בימי חמישי, בין השעות 13:00 – 14:30

ההרצאה השישית בסדרה - "פציעה עצמית כמשחק"
מרצה: גב' ורד בר-און

פציעה עצמית (Self Injury) היא ביצוע מכוון וישיר של נזק לגופו של האדם עצמו, ללא כוונה למות. פציעה עצמית רווחת בקרב כלל האוכלוסייה ויש המכנים אותה 'המגפה של המאה ה-21'. היא תופעה מרתקת, מסקרנת ומטרידה שהזרמים הפסיכולוגים השונים מנסים להבינה. משותפת לגישות הפסיכולוגיות השונות ההבנה את הפציעה העצמית כתופעה פסיכו-פתולוגית, כדרך להחצין מצוקה נפשית דרך העור, דרך היוצרת ומשמרת מצוקה נפשית. בעקבות כך, משותפת ההבנה בדבר הצורך בהכחדת ההתנהגות או המרתה בהתנהגות אדפטיבית יותר.
שונה בתכלית ושנויה במחלוקת היא הבנת תופעת הפציעה העצמית של תנועת ה'מודיפיקציות הגופניות' ו'הפרימיטיביים המודרניים' בפרט. תנועת 'הפרימיטיביים המודרניים' (Modern Primitives) הינה תנועה המעודדת פציעה עצמית כפרקטיקה חברתית. הם מתנגדים לטרמינולוגיה הקיימת ביחס לתופעה שטומנת בחובה גינוי וכחלופה הם מציעים לקרוא לפציעה העצמית Body Play.
בהרצאה אתאר את תופעת הפציעה העצמית, ואציג זה מול זה את הניתוחים המקובלים שלה בשיח הפסיכולוגי ואת פרשנותם המשחקית השונה בתכלית של תנועת 'הפרימיטיביים המודרניים'. לאחר מכן אבקש לנהל דיון על המשמעויות הטיפוליות של שני משחקי השפה המתחרים.

על המרצה:
ורד בר-און היא פסיכולוגית קלינית מומחית, מטפלת בקליניקות בירושלים וברמת גן. דוקטורנטית באוניברסיטת בר-אילן במסלול ללימודי פסיכואנליזה ופרשנות. חוקרת את תופעת הפציעה העצמית מנקודת מבט פילוסופית - תרבותית.

בדיאלוג ותגובה: יורי סלע


לפרטים נוספים ולהרשמה socialwork.tau.ac.il/swce 03-6409559