לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
7
דצמבר

הארת שוליים | סיפור פשוט

7/12/2010

במסגרת מפגשי "הארת שוליים" יוקרן סרט קולנוע הנוגע בתחום הטיפולי, מתוך כוונה לאפשר חשיבה יצירתית בתחומים טיפוליים והעשרה בנושאים המעסיקים את אנשי המקצוע בימינו.
המפגשים מתקיימים ב"סינימה פריפריה" - בית קולנוע אינטימי השוכן בלב זיכרון-יעקב.

ביום שלישי, ה-7 בדצמבר, אנו מזמינים אתכם למפגש חגיגי לכבוד חג החנוכה, בו נחגוג בצפייה בסרט מחמם הלב והנפש "סיפור פשוט". התכנסות והדלקת נרות משעה 20:00, סיום משוער 23:00.

* לתשומת לבכם, מפגשי "חומר למחשבה" הינם מפגשים ללא הרצאה

לפרטים ורישום: http://www.hebpsy.net/cinema


"סיפור פשוט" הוא סרט על מסעו של אלווין סטרייט בן ה-73 מביתו הרגוע, אל אחיו שלקה בשבץ. את המסע הוא עובר באיטיות רבה, על מכסחת דשא ממונעת, חולף בין נופים ואנשים יוצאי דופן, כמעט כמוהו. ששת השבועות של המסע הופכים את אלווין למורה ומדריך לטיפוסים עימם הוא נפגש, והוא לומד מהם דברים שלא הספיק ללמוד בכל חייו הארוכים עד אז.

אלווין יוצא למסע אל אחיו עימו לא דיבר במשך עשור בשל סכסוך משפחתי. בשל גילו, הוא אינו יכול לנסוע לאחיו במכונית, ואת הדרך בת מאות הקילומטרים הוא עושה על מכסחת דשא. באופן סמלי, דווקא כאשר הוא זקן וחלש פיזית, הוא נמצא בשיא כוחו ונחישותו למחול על שגיאות העבר ולצעוד צעד כנה לקראת אחיו.

קצבו האיטי של הסרט מכניס אותנו אל קצב חייו של אלווין, החי חיים שקטים ורגועים כלפי חוץ, אך בעולמו הפנימי חוויות עבר מורכבות אשר הותירו בו סימנים. עם חוויות אלה, לא תמיד הצליח להתמודד לאורך חייו, אך נראה כי הטריגר החיצוני בדמות השבץ של אחיו הפעיל אותו לפעולה והתמודדות. במסעו, סיפורו נגלה לנו אט אט, וחושף אותנו לעולמו הפנימי העשיר וחשיבות היכולת למחול.

תגיות: