לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
על העדר היכולת לשחק

על העדר היכולת לשחק

הרצאה בנעלי בית | 23/2/2018 | הרשמו כמנויים

יום העיון "על העדר היכולת לשחק" של האגודה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית  התקיים במכון מופ"ת, בתאריך 6.2.2018

בטיפולנט טוענים לבעלות על סרטוני יום העיון. עד לבירור אנו מסירים לבקשתם את הסרטונים מעמוד זה.

אתן-ם מוזמנים לצפות בהרצאות יום העיון ביו-טיוב. עמכם הסליחה.

 

דברי פתיחה | יוסי צוק

 

 

"העדר יכולת המשחק" | מר אבי שרוף

לכאורה היכולת למשחק טמונה בכל ילד ואף במבוגר. היא במהותה חלק מחדוות החיים, משרתת פונקציות התפתחותיות משמעותיות וחיוניות, מהווה גשר בין מציאות לפנטזיה, בין פנים לחוץ ונדבך במרחב הפוטנציאלי שהינו מרחב החיים. אך למעשה לעתים היכולת למשחק נעדרת, לא התפתחה כלל או נחסמה עקב נסיבות טראומטיות, כפי שמתוארת אצל טאסטין ובשבר הדיאלקטי של המרחב הפוטנציאלי אצל אוגדן. מהו בעצם העדר זה של משחקיות ? מה המקום הנפשי והחוויתי שבו העדר זה מצוי ? מה האימפקט שיש לו על ההתפתחות הנפשית ? ולמעשה איך לשקמה, כפי שמדגים בונוביץ ובשילוב בין האילוזיה למציאות, כפי שמציע מיצ'ל.

אבי שרוף-פסיכולוג קליני מדריך. מרצה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב ובתוכניות לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה, בר אילן ובברזילי באשקלון. לשעבר פסיכולוג ראשי במרכז לבריאות הנפש נס ציונה. חבר בצוות ההיגוי של חטיבת הילדים והנוער של האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית. מנהל אקדמי של התוכנית לפסיכותרפיה בילדים ובנוער בגישה פסיכואנליטית, בי"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב. 

 

 

"על הקושי של הורים לשחק" | גב' רוני שפירא

היכולת לשחק מתפתחת במרחב המשותף של התינוק עם אימו ועם אביו, ובתנועה בין אחדותיות לנפרדות ביניהם. התפתחות זו תלויה ביכולת האם לנוע בין התאמה מלאה לצרכיו של התינוק לבין השהייה הכרוכה במציאת תחליפים לצרכים אלו במרחב הביניים. המעבר להורות מניע תהליכים עמוקים ומשמעותיים בנפשם של ההורים. הוא מעורר אזורים ילדיים ומשחקיים ויחסי אובייקט מוקדמים. לעיתים המעבר להורות מחייה גם טראומות וצרכים ארכאיים שנותרו ללא מענה. יחסי האובייקט המוקדמים משתחזרים ביחסים בין בני הזוג שהפכו להורים ובקשר בין כל אחד מההורים לילדו. שחזורים אלו מביאים לעיתים לעצירה מסוימת בהתפתחות ההורות ולמצבים בהם הילד ממלא תפקידים לא מותאמים כלפי הוריו. במצבים אלו היכולת המשחקית של ההורים מצטמצמת מאד. ההרצאה תעסוק בתהליכים המובילים לקשיים בהתפתחות המרחב המשחקי ובאופני העבודה בקליניקה עם תהליכים אלו. 


- פרסומת -

רוני שפירא - פסיכולוגית קלינית מדריכה ואנליטיקאית מנחה של ילדים ומבוגרים בחברה הפסיכואנליטית בישראל. מלמדת ומדריכה במכון הישראלי לפסיכואנליזה, בבית הספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באשקלון ובמרכז וויניקוט. 

 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ילדים
נורית שיש
נורית שיש
חברה ביה"ת
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, יקנעם והסביבה
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
גיא קליגמן
גיא קליגמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
ענת לנגבורד
ענת לנגבורד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
אדוה קידר
אדוה קידר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של הרצאה בנעלי בית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.