לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
סיימת לימודי פסיכולוגיה קלינית? קח מספר וחזור עוד כמה שנים

סיימת לימודי פסיכולוגיה קלינית? קח מספר וחזור עוד כמה שנים

שפיות זמנית | 10/3/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

כותרת מהשבוע שעבר בדה-מרקר זועקת: 'האנשים שלומדים 6 שנים - ואז עובדים 4 שנים בשכר של 3,000 שקל בחודש'. ובכן, 'האנשים' האלה, הם אתם, אנחנו. פסיכולוגים צעירים שסיימו את לימודיהם באחת מהמגמות הקליניות בארץ, ומוצאים עצמם ממתינים זמן רב, מספר שנים לא פעם, עד למציאת התמחות, שגם במהלכה יתקשו לפרנס את עצמם בכבוד. בכתבה, במסגרתה מרואיינים בוגרי מגמות קליניות, מודגשת העובדה שבניגוד למתרחש בשדה הרפואה, למשל - בו יש חפיפה בין מספר המסיימים למספר התקנים הפתוחים להתמחות, בפסיכולוגיה קיים פער גדול בין מספר הבוגרים לבין יכולת הקליטה של מקומות ההתמחות. 
ד"ר ימימה גולדברג, הפסכולוגית הראשית במשרד הבריאות שהתראיינה גם היא לכתבה, מסבירה כי בעיית ההמתנה הארוכה להתמחות נובעת מכך שאוניברסיטאות ומכללות פותחות תוכניות לימוד ללא תיאום עם משרד הבריאות ובלי כל קשר לצרכים, מה שמביא למספר מסיימים גדל והולך בכל שנה, ומספר תקנים מצומצם שנשאר סטטי ואינו מגובה בהגדלה של התקציב. במסגרת רפורמה שנעשתה בתהליך הקבלה להתמחות במקומות ציבוריים, משתרכות בימים אלה רשימות ההמתנה המונות מאות ממתינים באשכולות השונים.
לדברי גולדברג הגדלה של התקציב לא נצפית באופק, מה שמעלה שאלה לגבי הפעולות האפשריות לצמצום זמן ההמתנה להתמחות. כשבאופק הקרוב מרצדת הרפורמה בבריאות הנפש, במסגרתה לא מובטחת תקינה ייעודית לפסיכולוגים, מתעצמת השאלה אילו תמורות יעבור מסלול ההכשרה בפסיכולוגיה קלינית בשנים הקרובות. רעיונות כמו קיצור זמן ההתמחות, צמצום המגמות הקליניות ואחרים מועלים בכתבה ובקבוצות פייסבוק של פסיכולוגים צעירים המנסים לקדם שינוי, כדרכי פעולה אפשריות. בינתיים, עבור פסיכולוגים רבים בראשית דרכם, היאוש לא היה מעולם כל כך לא נח. 
מה דעתכם? טורי תגובה ודעה בנושא זה ובנושאים משיקים אחרים יתקבלו בברכה. 
 

תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אקדמיה ותארים מתקדמים, אנשי מקצוע
בן אור אורטרגר
בן אור אורטרגר
פסיכולוג
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
אליאור מור יוסף
אליאור מור יוסף
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר  מיכל מן
ד"ר מיכל מן
עובדת הוראה
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, נתניה והסביבה
יותם קומן
יותם קומן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
טלי וולף
טלי וולף
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה
דימה גוטמן
דימה גוטמן
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

ב"ניו-יורק טיימס" הזמינו כותבים שונים להציע את הפרספקטיבה שלהם על חרדה. ההזמנה הובילה ללמעלה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צביאל רופאצביאל רופא16/3/2015

להערכתי, לזה יש להוסיף ירידת תדמית. הדרגתית של מדעי ההתנהגות בעיני הציבור בגלל שערוריות בבתי חולים פסיכיאטריים המגיעות לתקשורת חדשות לבקרים. בכל פעם מחדש הן מפחידות את הציבור ויוצרות סטיגמה ביחס לפסיכיאטריה בפרט וביחס למדעי ההתנהגות בכלל. אחת התוצאות: זליגה של מטופלים לא מעטים לעבר השיטות האלטרנטיביות, וכפועל יוצא גם לצמצום הדרגתי של נפח הפסיכותרפיה בשוק הפרטי. זו רק דעתי.