לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עדכונים לקראת החרפת המאבק  ועוד...

עדכונים לקראת החרפת המאבק ועוד...

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 22/4/2021 | הרשמו כמנויים

עדכון חשוב בנושא העומסים על הפסיכולוגים החינוכיים כתוצאה מהתיקון לחוק החינוך המיוחד

השבוע התקיימה פגישה נוספת בין משרד החינוך, השלטון המקומי וחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, בנושא העומסים בוועדות האפיון והזכאות לאור התיקון לחוק החנ"מ. בפגישות האחרונות שנערכו בין הצדדים, הייתה רוח אופטימית בשל ההכרה הגורפת של הצדדים בעומסים, ובצורך לתגמל על כך. גם בפגישה הנוכחית הייתה הסכמה רחבה על כך שיש עומסים בלתי-נסבלים בעקבות הרפורמה (שמועצמים עוד יותר בשל המצוקות שהביא עמו משבר הקורונה), ודובר גם על הקשיים המתמשכים באיוש תקנים ועל בריחת המומחים. 

כל הצדדים הביעו דאגה מכך שמצב זה יביא לפגיעה בשירות הניתן לתלמידים, הורים וצוותי חינוך באמצעות התערבויות ישירות, בתקופה שבה הצורך בכך הוא קריטי.

לצערי הרב, על אף ההכרה והתוקף שניתנו לעומסי העבודה הקיימים, הצדדים נסוגו מן הכוונה למצוא תגמול לעומסים הללו, ולמעשה משאירים את הפסיכולוגים לעבוד בחינם.

יותר עומס, יותר עבודה. בחינם. בהתנדבות.

תמיד כשזה מגיע לחלק הזה של ממש לתת משהו חומרי תמורת העבודה הנוספת והעומס שהתווסף, ולא רק מילה טובה והכרה, איכשהו שם זה נעצר.....

כמובן שזה לא מקובל עלינו ואנחנו לא נשלים עם זה.

להערכתי לא יהיה מנוס אלא להסלמת המאבק הזה. בימים הקרובים אעדכן.


***

ולעדכונים נוספים:

ימים אלו של ניסיונות להקמת ממשלה, לצד מקרים קשים שפורסמו בתקשורת, מעוררים תחושות לא פשוטות גם אצלנו בחטיבה. אנו ממשיכים לפעול בכל הכוח כאשר עולות עוולות בדמות פגיעה משמעותית בשירות הפסיכולוגי לציבור, וכך פעלנו החודש כאשר הודיעו לעובדי המרפאה לבריאות הנפש בפתח תקווה שהם לא חוזרים לקבל מטופלים במבנה המשופץ של המרפאה, על אף שהשיפוץ הסתיים. הלכה למעשה המרפאה ניהלה מאבק על קיומה! בחטיבה פעלנו כדי להבטיח הגנה על העובדים ועל השירות למטופלים, היינו בקשר עם העובדים בשטח, עם הוועד המקומי, שיתפנו פעולה עם ועדי הסקטורים הנוספים שנפגעו, והתחלנו להתכונן לצעדים ארגוניים. במישור אחר, התקשורתי, הצפנו את העניין במגוון מדיות בעיתונות. בזכות כל אלו ויחד עם שותפינו בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, אנו שמחים לבשר שהצלחנו להביא להתערבות ראש עיריית פ"ת מול משרד הבריאות, נמצאו הפתרונות לסיום השיפוץ, והמרפאה תחזור החודש לפעילות מלאה!


- פרסומת -

לא ננוח ולא נשקוט גם מול צרה דומה חדשה, שלמעשה מתמשכת כבר חצי שנה – מחלקות בי"ח באר יעקב והמרפאות המסונפות אליו הקפיאו גיוס פסיכולוגים חדשים במקום 7-8 שעזבו, ללא סיבה ברורה ולמרות שיש פסיכולוגים שפונים ורוצים לעבוד! השירות לציבור חווה פגיעה עמוקה, העובדים הנותרים קורסים תחת העומס, וכל זאת בתקופה המשברית של הקורונה. נילחם גם כאן לצד שותפינו בפורום, למען הגנה על העובדים ועל זמינות השירות לציבור.

תהליך הבוררות בנושא סעיף ההשתלמויות בהסכם הפסיכולוגים: קצת רקע – מתוך ההפרות הבלתי פוסקות של המעסיקים סביב הסעיף בהסכם המעניק לפסיכולוגים מימון מלא עד 208 שעות השתלמות בשנה (במשרה מלאה), בתוספת היעדרות בשכר, יצאנו לדרך לפני שנתיים כדי לפתור את העניין. לאחר שלא הגענו להסדר מול המעסיקים, הלכנו עם הסוגייה אל המוסד לבוררות מוסכמת, על מנת שיכריע הבורר וייתן אמירה ברורה לגבי מחוייבות המעסיקים. החודש לצערנו הבורר שלח אותנו להתחיל את כל התהליך מחדש, בטענה שלא נערכה ועדה פריטטית כהלכתה (ועדה בה כלל המעסיקים יושבים עם נציגות העובדים ומנסים להגיע להסכמה). ועדה כזאת נערכה, אך מאחר שלא נקראה באופן פורמלי ועדה פריטטית, החליט הבורר לדחות את טענת החטיבה. אז כעסנו, והתאכזבנו, והבענו מחאתנו, אבל אנחנו לא מבזבזים זמן. מתחילים מחדש, וככל שיעכבו אותנו, כך נילחם יותר. לחצנו ולכן כבר בהמשך החודש תכונס ועדה פריטטית רשמית בהשתתפות החטיבה וכלל נציגי המעסיקים, ונתחיל לקדם את התהליך שוב.

גם החודש ממשיך קמפיין ההתפקדות של החטיבה אל הסתדרות המח"ר. בחודשים האחרונים, לאחר פעילותו האינטנסיבית של צוות ההתפקדות של החטיבה, חלה התעוררות גדולה בשטח והצטרפו כבר מאות פסיכולוגים לחטיבה במח"ר. כזכור, כולנו בשירות הציבורי משלמים באופן אוטומטי לפחות 0.75% משכרנו "דמי טיפול/ארגון" להסתדרות המח"ר. אבל רק מי שמוסיפ/ה עוד מספר שקלים בחודש ומשלם 0.9% משכרו כ"דמי חבר" מלאים – זכאי לקבל ייצוג משפטי מול המעסיק במקרים של הפרות שכר; הטבות כגון כרטיס מועדון "ביחד בשבילך"; וזכות הצבעה בבחירות לצירים בחטיבת הפסיכולוגים, וליו"ר ההסתדרות הכללית כולה. לא בטוחים האם אתם חברים? פנו אלינו עם ת"ז ונשמח לברר עבורכם. להצטרפות מלאו את הטופס באתר המח"ר. למידע נוסף מוזמנים לקרוא כאן.

מוזמנים להמשיך ולפנות אלינו בחטיבת הפסיכולוגים בכל התייעצות שקשורה לשכר ותנאי העסקה, באימייל eitanm@histadrut.org.il. חפשו אותנו והמשיכו להתעדכן גם בפייסבוק, ובאתר פסיכולוגיה עברית. מידע על כלל זכויות השכר שלכם, עם הפניות לסעיפים הרלוונטיים בהסכמי השכר – באתר חטיבת הפסיכולוגים שבאתר הסתדרות המח"ר.

חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר – מטפלים בכם היום!


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה ציבורית
עמר גורן
עמר גורן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, רמת גן והסביבה, נתניה והסביבה
מוריאל אלעזר
מוריאל אלעזר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
רונה הרמן איוניר
רונה הרמן איוניר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

את הפוסט הזה אני מתכננת כבר שנה. אולי קצת יותר. מהרגע הראשון בו התחלנו, בחטיבה, לטפל במשבר בשפ"ח קרית...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.