לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עדכון לגבי המעבר למבחני תמיכה להתמחות בפסיכולוגיה

עדכון לגבי המעבר למבחני תמיכה להתמחות בפסיכולוגיה

פסיכולוג ארצי | 24/12/2020 | הרשמו כמנויים

שלום רב,

בהמשך לעדכונים עד כה, הוחלט לדחות את החלת מבחני התמיכה בשנה ל- 1.1.2022.

העבודה בשנה קרובה תתמקד בגיבוש מבחני התמיכה ותכלול את השלבים הבאים:

  1. פרסום נוסח מאושר משפטית כטיוטה להערות.
  2. איסוף כל ההערות וההתייחסויות.
  3. דיון על ההערות.
  4. גיבוש המבחנים ואישורם המשפטי.
  5. פרסום המבחנים.

חשוב לי לציין כי קיימת נכונות במשרד לבחינת מנגנוני הקצאה חדשים, במקום מבחני התמיכה, הצעות יתקבלו בברכה. בנוסף להערות וההתייחסויות שנקבל, נקיים פגישות והתייעצות עם גורמים רלוונטיים.

הנחות העבודה של המשרד:

  1. תקציב התמיכה בהתמחות נמצא בבסיס התקציב ולא יקוצץ.
  2. לא ניתן להמשיך בתהליך של "פטור ממכרז".
  3. באם לא יימצא מנגנון חלופי, מבחני התמיכה יתחילו באופן הדרגתי ב- 1.1.2022.

 

בברכה,

גבי פרץ

פסיכולוג ארצי' וממונה על רישוי פסיכולוגים


ח' טבת,תשפ"א, 23 דצמבר,2020, 488572120

 

מצורפת הודעה מלשכת שר הבריאות

שר הבריאות התערב והפסיכולוגים לא יינזקו - הכשרות המתמחים ימשיכו. השר אדלשטיין: "מערכת הפסיכולוגיה חשובה ביותר בעולם המערבי, ובייחוד בתקופת הקורונה. לא אאפשר פגיעה בפסיכולוגים"

רקע:

חוק הפסיכולוגים (1977) מחייב תהליך של התמחות בפסיכולוגיה. משרד הבריאות מקצה תקנה ייעודית להשתתפות בהכשרת מתמחים בפסיכולוגיה בבסיס התקציב ונושא זה לא עומד להשתנות. העברת ההשתתפות בהכשרות המתמחים למוסדות נעשה עד היום בהליך של פטור ממכרז.

בשנת 2018 הוחלט כי הליך של פטור ממכרז לנושא זה אינו עומד במבחן השוויוניות ומשרד הבריאות נדרש לבחון מחדש את הליך ההתקשרות המתאים לנושא זה.

ההחלטה התקבלה בתחילת 2020 ומהלך ההתקשרות שנקבע הוא מעבר למבחן תמיכה. הוחלט כי המעבר למבחן התמיכה יהיה הליך המוסדר בחוק, עומד במבחן השוויוניות, שומר המרחב המקצועי והתעסוקתי של המתמחה, מאפשר תימרוץ לפריפריות ומבטיח הוזלת הטיפול לאוכלוסייה.


- פרסומת -

ב-11.2020 פורסמה ההחלטה על המעבר למבחני תמיכה כתהליך הדרגתי של כ-4 שנים שיחול על התקשרויות חדשות מה- 1.1.2021 והמשך ההתקשרויות הקיימות במתכונת המלגות הקיימת.

עם פרסום הודעה זו, פנו המוסדות המעסיקים פסיכולוגים וביקשו תקופת היערכות ארוכה יותר בכדי להסדיר את העסקתם של המתמחים במוסדותיהם לצורך מתן טיפול פסיכולוגי ברמה מספקת למטופלים שלהם.

בשלב זה נכנס לתמונה שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ופעל לדחות בשנה את מבחני התמיכה ובאופן זה לאפשר למערכי ההתמחות לפעול כרגיל.

במהלך שנת 2021 יבנה המשרד בחשיבה משותפת עם האיגודים המקצועיים והמוסדות את מנגנון התמיכה כדי לאפשר לגופים השונים מעורבות בתהליך עיצוב מבחני התמיכה ומספיק זמן להיערכות. כמו כן, ייבחנו אפשרויות של מנגנוני הקצאה נוספים.

יודגש: המחויבות של משרד הבריאות לתמיכה בתהליך ההתמחות המחויב בחוק הפסיכולוגים עומדת בעינה ואין במעבר למנגנון מבחני התמיכה הצהרה על זמניות או על הפסקת התקצוב. כשיתאפשר אף נשקול להגדיל תקציב זה כדי לחזק את מפעל ההתמחויות.

שר הבריאות אדלשטיין: "כפי שפעלתי לטובת אנשי המקצוע השונים כמו הרופאות והרופאים והאחיות והאחים, אפעל גם למען הפסיכולוגיות והפסיכולוגים. תמיד הם חשובים למדינת ישראל, אבל חשיבותם פי כמה יותר גדולה בתקופת התמודדות עם הקורונה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "פסיכולוגים הינם חלק חשוב מאין כמוהו ומוטמע בטיפול הכולל בבריאות. לכן, שקד משרד הבריאות במשך כל השנים להשתתף בהתמחות הפסיכולוגים המומחים על מקצועותיהם השונים.

צורך זה עלה שבעתים במדינת ישראל, הן בתקופות חירום ולחימה (דוגמת הלחימה בדרום מול עזה) ובוודאי בשנה הקשה הזו, שגם ציבור המטפלים וגם אזרחי ישראל נקלעים לשחיקה ומשבר ונדרשים לסיוע פסיכולוגי.

אני מזדהה לחלוטין עם פעילות השר והודעת השר על המשך התמיכה במתכונת המקובלת כיום, ובוודאי שאין מקום לבצע אף שינוי בתקופה קשה זו.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ממסד וחוק, התמחות
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
ענבל סיני
ענבל סיני
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
עירית פרלמן
עירית פרלמן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה קאופמן
דנה קאופמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של פסיכולוג ארצי

הודעה לפסיכולוגים הרשומים בפנקס הפסיכולוגים מערכת העוסקים הינה מערכת ממוחשבת לרישוי מקצועות רפואיים,...
אנו מבקשים ליידע אתכם שבתאריך  19.11.2019 יתקיים יום פתוח בבית סוראסקי בתה"ש ובו יוצגו הנושאים הבאים: רישום...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.