לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
התיקון לחוק החינוך המיוחד: מה עשינו עד כה, ומה קורה עכשיו?

התיקון לחוק החינוך המיוחד: מה עשינו עד כה, ומה קורה עכשיו?

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 6/8/2019 | הרשמו כמנויים

אמל"ק: צוות משותף של חטיבת הפסיכולוגים במח"ר, הפ"י והתנועה פועל כבר כמה חודשים בנושא התיקון לחוק. הצוות נפגש עם מטה שפ"י, גורמים שונים במשרד החינוך ובשלטון המקומי, עובד בתיאום עם ועד מנהלי השפ"חים, השתתף אתמול בדיונים בוועדת החינוך של הכנסת, מקדם פעולות יח"צ ותקשורת, וממשיך לפעול בהתאם לרעיונות ולמסרים שעלו באסיפת החירום שהתכנסה בשבוע שעבר.

*****

אנו בצוות המשותף, מברכים על ההתעוררות החשובה של השטח בנוגע לתיקון החוק לחינוך מיוחד בשבועות האחרונים, ועל ההתעניינות הנמרצת. לכן, חשוב לנו שתדעו מה קרה בשנה וחצי האחרונות מאז החלו הדיונים בוועדת החינוך של הכנסת על החוק ועד היום, וכן מה קורה עכשיו ואילו מהלכים נוספים אנחנו מעוניינים לקדם לטובת שדה החינוך בכלל והפסיכולוגיה החינוכית בפרט.

הגופים השונים המייצגים את הפסיכולוגיה (חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"רהתנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית, והסתדרות הפסיכולוגים בישראל) עקבו וניסו ללמוד את המהלך מאז הדיונים בוועדת החינוך בשנה שעברה (מאז פברואר 2018). ככל שהחלו להתבהר הפרטים ועלו יותר ויותר שאלות ודאגות, הוקם צוות משותף עם נציגות משלושת הארגונים, שמרכז ומוביל את הפעילות. עד כה, הצוות המשותף:


- פרסומת -

* קיים מספר פגישות עם מטה שפ"י
* שלח נציגות לאירוע שולחנות עגולים של משרד החינוך בנושא התיקון לחוק
* נפגש עם מר דודי מזרחי, מנהל אגף תקציבים במשרד החינוך; בפגישה השתתפו גם מטה שפ"י, מירי נבון מנהלת אגף הכלה והשתלבות שהוקם במשרד במסגרת המהלך, ורחלי אברמזון מנהלת אגף חנ"מ
* הגיש חומרי רקע ונייר עמדה לדיון שהתקיים בנושא במועצת הפסיכולוגים במשרד הבריאות
* נפגש עם נציגים של ארגון מנהלי מחלקות חנ"מ באגפי החינוך של הרשויות המקומיות
* קיים אסיפת חירום בה נאספו מידע, עמדות ופרספקטיבות שונות מהשטח, על מנת לייצג את השטח בהתאם לנושאים עליהם יש הסכמה רחבה

במקביל, בעקבות כנס מנהלי השפ"חים שהתקיים ביולי, הוקם מחדש ועד המנהלים, והתארגן במבנה של קבוצות עבודה לפי תתי נושאים ותחומים שונים הנוגעים לתיקון בחוק ונושאים אחרים.

אתמול הצוות המשותף שלח נציגות לשני דיונים על פתיחת שנת הלימודים, שהתקיימו בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת. לקראתה החל הצוות המשותף בעבודת לובינג, יח"צ ועירור התקשורת, שכבר הניבה השבוע כתבה נרחבת בעמוד הראשי של עיתון הארץ – פעילות שבוודאי נרצה להמשיך אותה ביתר שאת גם לאחר הדיונים בכנסת.

הדיונים שהתקיימו אתמול עלו לצפייה מקוונת באתר הכנסת. האחד עסק בפתיחת השנה בחינוך הממלכתי והשני בחינוך המיוחד. הדיון השני נסוב מרביתו סביב התיקון לחוק החינוך המיוחד הצפוי להכנס בספטמבר. ביקורת רבה עלתה על המהלך מטעם ארגוני הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הסתדרות המורים וחלק מחברי כנסת (שנכחו בסיור בצפון בשבוע שעבר ושמעו קולות מהשטח).

קול מאוד חזק שהושמע בדיון התייחס לכך שהסיפור הוא המורים בחינוך הרגיל. התייחסו להכשרה והשתלמויות, אך עדיין חשוב לנו להרחיב ולהעשיר את ההבנה ש"הכלה זה לא תכניות, ולא השתלמות חד-פעמית", ושיש צורך בליווי מקצועי שוטף. ניכר כי הפרספקטיבה המקצועית של הפסיכולוגיה החינוכית, ותפקידה הקריטי בקידום מסוגלות להכלה של מערכת החינוך הכללית, עדיין נדרשים.

נייר העמדה של פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית הגיע לחברי הוועדה, וכן למנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבואב, אשר ציין בסיכום הדיון במפורש את הבעייתיות עם העומסים הבלתי סבירים על הפסיכולוגים, ושיש צורך בדיון המשך.

נציגי הצוות המשותף יצרו קשרים עם נציגי ארגונים נוספים שנכחו בדיוני הוועדה, ואנו מקווים להמשך שיתופי פעולה שיקדמו יישום מיטבי של התיקון לחוק.

כרגע אנחנו פועלים במרץ לקביעת פגישה יחד עם איגוד מנהלי מחלקות החינוך המיוחד ברשויות המקומיות עם מר אבואב.

*****

כפי שניתן לראות, הרבה קרה וקורה, וכדי שימשיך לקרות, אתם מוזמנים להירשם כאן ולציין באילו אופנים אתם יכולים ורוצים לתת שכם.

עבודה רבה עוד לפנינו, נמשיך לעדכן!

*****


קרדיט: הצוות המשותף בנושא התיקון לחוק החנ"מ, מטעם פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: חינוך, איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, פסיכולוגיה חינוכית
לילך ברנע
לילך ברנע
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
רינה ברקוביץ'
רינה ברקוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
אילת אמיר ברון
אילת אמיר ברון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מוריאל אלעזר
מוריאל אלעזר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
סיגל לב ארי
סיגל לב ארי
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.