לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מצידי תאמין שהכל רק פוליטיקה

מצידי תאמין שהכל רק פוליטיקה

עלון פסיכולוגיה עברית | 1/2/2015 | הרשמו כמנויים

השבוע נפתחה מצפון הרעה. במהרה נבללו הכאב והשכול בקלחת-לקראת-הבחירות המבעבעת. וכשהסיר על אש קטנה, אפשר לתהות - כשהפוליטי הוא האישי הוא הפוליטי, במובנים ורבדים רבים כל כך,  איך זה משפיע על נפש האזרח?

בעודכם מהרהרים בעניין, הרשו לנו לפרוש בפניכם את הטקסטים המגוונים שראו השבוע אור באתרנו:

מטופלים שיש להם בעיות מורכבות, בעיקר בעיות הקשורות לאמון בסיסי, נוטים לעזוב את הטיפול בטרם עת. מה גורם למטופלים אלו לברוח מטיפול במפגש עם כאב נפשי עמוק? מאמרה של אורית ברעם מנסה לבדוק את התמודדותם ומציע לבחון את המפגש החווייתי הראשוני עם המטפל במגוון דרכים. מטופלים אלו מאופיינים על פי רוב בחוויות ראשוניות של נטישה, דחייה וחוסר אמון בקשר עם אובייקטים משמעותיים. האם הטיפול יכול לאפשר להם ליצור קשר בטוח ולהתמיד בתהליך הטיפולי? איזה טיפול יכול לתת מענה לאותם צרכים ראשוניים שלא מומשו?

הפסיכותרפיסטית לילך אנג'ל איבדה את בעלה שנפל בהתקפת מחבלים על המוצב בו שירת. ספרה "לאבד ולמצוא" מאפשר הצצה לעולמם של אלמנה צעירה ויתומים רכים בשנים העוברים תהליכים ספיראליים של התמודדות, מיאוש לתקווה ומאובדן לצמיחה פוסט-טראומטית.  טלי אורן בסיפורה הרגיש כותבת גם היא על מפגש אובדנים - חוויתה של מטפלת עיוורת שמצליחה לראות מטופלת כואבת תוך שהיא מהרהרת בהתמודדות שלה עצמה עם אובדן ראייתה.

השבוע צוין יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. גיא פרל קורא בעדינות בשיריו של תנחום אבגר, המתאר את חתירתה של אמו, פליטת שואה, אל האושר, חרף האומללות הגדולה שהמשיכה לרדוף אחריה עד אחרון ימיה. פרופ' עמיה ליבליךמשתפת אותנו במה שהיא עושה כשהיא לא כותבת בבלוג או קוראת ספרים וסרטים כדי לספר עליהם.


- פרסומת -

אולי שמעתם כי בשבוע האחרון הורשע פסיכולוג בניצול מטופלת ומעשה מגונה. במסגרת הרשעה זו התקבלה הכרעת דין תקדימית, בה קבע בית המשפט כי "יחסי מין בין פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי לבין מטופלת במהלך הטיפול, יחשבו תמיד יחסים אסורים שנעשים תוך ניצול תלות נפשית ממשית". תוכלו לקרוא עוד על ההכרעה ולהנות מהפניות לחומרים רלוונטיים בנושא ב'שפיות זמנית' שהקדשנו לסוגיה. כמו כן, תוכלו לקרוא ב'שפיות' על הסרט הדוקומנטרי  'התרפיה של יאלום' - העוקב אחר תחנות חייו של המטפל והסופר הפורה ארווין יאלום.

תזכורת: בעוד שבוע בדיוק, בתאריך ה- 8.2, יצא לדרך המפגש השלישי במסגרת 'שיחות בפסיכותרפיה'. במפגש תתארח הפסיכולוגית נטע עופר מבית הספר החדש לפסיכותרפיה, ונושאו יהיה שיטת ה AEDP עבודה חוויתית עם רגשות חיוביים בטיפול חוויתי דינמי מואץ. מאמר קריאה שיהווה חומר רקע לדיון כבר ממתין לכם בפורום וזמין לקריאת המשתתפים. אנשי מקצוע בעלי הרשאה מקצועית מתאימה, שטרם הצטרפו כחברים בפורום המפגשים ומעוניינים לצפות בדיונים ו/או לקחת בהם חלק פעיל, מוזמנים לעשות זאת בהקדם. כתמיד, לשאלות ניתן לפנות לתיבת המערכת(hebpsy.content@gmail.com)  .

"מצידי תאמין שהכל רק פוליטיקה,אני מאמינה שכל יום הוא סיפור.(מאת: אוה קילפי, מתוך 'הפרפר חוצה את הכביש', תרגום מפינית: רמי סערי, הוצאת כרמל, 2007)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יוסף אלישביץ
יוסף אלישביץ
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
חנה מן
חנה מן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, קרית שמונה והסביבה
מיכל דיאמנט
מיכל דיאמנט
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
שפלה, תל אביב והמרכז
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
טובה ישראלוב
טובה ישראלוב
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
רקפת כץ-טיסונה
רקפת כץ-טיסונה
פסיכולוגית
שפלה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

האיזון בין הצורך בהשתייכות לשמירה על נפרדות ואותנטיות מסמנת את הכאב הכרוך בבדידות הבסיסית של קיומנו....

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.