לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
איך רובץ עלינו הריבוי הזה

איך רובץ עלינו הריבוי הזה

עלון פסיכולוגיה עברית | 7/12/2014 | הרשמו כמנויים

השבוע הוכרז על פירוק הממשלה ופיזור הכנסת. במרחב הציבורי יציבות ושגרה שוב נדמות משאלות רחוקות. ושוב אי אפשר שלא לתהות - מה היחס בין  המבנים המתפרקים בחוץ לאלו הפנימיים, ולהרהר בכך שאת כל התהליכים הללו מתווכות מילים בארומה מיתית - כמו 'פוטש' ו'מחשכים'. הכנתם נעלים נוחות? יוצאים לעוד מסע בחירות. בינתיים באתרנו, משתדלים לשמור על יציבות ראויה ולהמשיך לספק לכם טקסטים מקצועיים מעניינים:

במאמרה המרתק והחשוב תוהה ד"ר תמר אנג'ל להיכן נעלמו טקסטים בערבית עבור סטודנטיות לביבליותרפיה ומטופליהן דוברי הערבית?. ביבליותרפיסטיות ערביות נדרשות להתמודד עם הצורך להשתלב בתרבותו של הרוב הדומיננטי בישראל תוך כדי התעלמות מהטקסטים הספרותיים של עמן, וכן עם היעדר התייחסות משמעותית לסוגיות פוליטיות בוערות כגון הקונפליקט היהודי-פלסטיני. המאמר דן במידת התאמתה של תוכנית ההכשרה לביבליותרפיה לאוכלוסיית הסטודנטיות הערביות וכן מבקש לתרום לקידום תהליך בחירת טקסטים לעבודה ביבליותרפויטית בחדר הטיפול ובהכשרה.מאמר מומלץ לא רק לביבליותרפיסטים.

בית-הספר בנוי כמרחב בתוכו פועלות קבוצות שונות המקיימות ביניהן יחסי גומלין שונים - חלקם גלויים וחלקם סמויים המהווים את הסביבה בתוכה גדל הפרט וממנה הוא מושפע. בעלון 'קשר משפחתי' מאחוריו עומד הצוות המערכתי של שפ"ח ירושליםשלל מאמרים העוסקים בדינמיקות שונות הפועלות בתוך המערכות הבית ספריות ומפעילות אינפרה-סטרוקטורה סמויה המשפיעה על התנהלות בית הספר והגורמים השונים בתוכו.חלק מן המאמרים עוסקים בבנית דינמיקות מתקנות המשנות את אותה אינפרה-סטרוקטורה ומביאים דוגמאות לעבודה עם צוותי בית הספר על בסיס אותן דינמיקות. העלון בשלמותו זמין לקריאתכם.

גיא פרל מציע קריאה פסיכואנליטית בספר הביקורים של המשוררת והפסיכולוגית דנה לובינסקי, 'בלי ברית, בלי מילה', הנכתב 'בשפת הלא מודע'. במרכז הספר, אל מול סביכות הקשר עם האב ועצמתו המובילים אל ערעור המבנים הנפשיים, ניצבת משאלה לשוב אל חיק האם הבאה לידי ביטוי גם כצלילה אל חיק האם הארכיטיפית. מקום מרכזי בספר, כפי שעולה משמו, יש גם לשפה, אליה מתייחסת לובינסקי באופן אמביוולנטי. מחד ניכרת כמיהתה לקיום משוחרר מן השפה המפרידה ומאידך נראה כי אינה מוותרת עליה - יש לה תשוקה אל השפה, השפה שומרת עליה, ומאפשרת לה להביע את הבלתי ניתן להבעה.


- פרסומת -

עוד ב'פסיכובלוגיה' - ספרו החדש של עמוס עוז 'הבשורה לפי יהודה' אינו נותן מנוח לפרופ' עמיה ליבליך, ובטקסט המוקדש לו היא מנסה לפתור את החידתיות המלווה אותו. ד"ר ארנון רולניק מזמין את קוראיו לניסוי קטן העוסק במובניה השונים של הנוכחות טיפולית - הוא מפגיש אתכם עם הפסיכואנליטיקאי האמריקאיBenjamin Kilborne , בשלוש דרכים - קריאה, האזנה וצפיה בסרטון בו הוא מדבר. מה עושה כל רובד של מפגש להתרשמות שלכם לגבי קיבורן כמדריך ומטפל? מוזמנים לשתף בתחושותיכם בתגובות.

"המילים/ זועה המילים/איך רובץ עלינו הריבוי הזהובכל זאת כמה/לתלוש אחת יפה/מאחורי העגיל שלך/ בצדו של התנוך/ בנקודה הרכה/אחת שמכירה במדויק את הרגע הזה בו הקול נהפך לתנועה/".

(מתוך 'כמה רציתי לשבת עם הדיו', בתוך 'בלי ברית, בלי מילה', דנה לובינסקי, הוצאת עם עובד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יעל קרן-צבי
יעל קרן-צבי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
מתן מלר
מתן מלר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד״ר רן רוזן
ד״ר רן רוזן
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה
נטלי ברקמן
נטלי ברקמן
פסיכולוגית
רמת גן והסביבה
גאלה גרין
גאלה גרין
עובדת סוציאלית
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ענת לנגבורד
ענת לנגבורד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

השבוע נסגרו הרשימות לבחירות שיערכו במרץ. כמה תנועות חדות ומחטפים של הרגע האחרון נרשמו, והעצימו תחושה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.