לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
יש ואין נולדים זה מזה

יש ואין נולדים זה מזה

עלון פסיכולוגיה עברית | 22/11/2013 | הרשמו כמנויים

צווי איסור פרסום, רשתות חברתיות גועשות, זמר מפורסם, אבות אכלו בוסר, שיני נערות תכהנה, החוק כחזות המוסר וחושך על פני תהום. בזמן שמתקיימת חקירה בפרטי הפרשה, עולות המטא-שאלות. מהם גבולות האחריות, ומי אחראי למה? מה ההבדל המהותי בין מבוגרת לילדה? ומהי תרומתה של התרבות והחברה המקדשת את הזוהר והמפורסם ובולעת בשקיקה כל כותרת חדשה?

במקביל לסגנון השיח הצהוב-חדשותי-קצרני, כבכל שבוע, גם השבוע מבקשים הכותבים באתר להעמיק ולהרחיב הבנה וכתיבה על סוגיות חיים כלליות ועל טיפול בבעיות מורכבות ונפשות כואבות: עמיר פירני מנהל בית טיפולי המתמחה בשיקום נפשי של נפגעי התעללות שהתמכרו לסמים. בספרו החדש 'להסיט את הוילון', שפרק ממנו נגיש לקריאתכם, הוא נעזר בתיאורי מקרים מהשטח בכדי לתאר את שיטת הטיפול במכורים המתמקדת ביצירת מגע מחודש של המטופל עם עולמו הרגשי לאחר שנים רבות של ניתוק רגשי ונפשי. רבים יעידו כי הטיפול בבעיות התנהגות הוא אחד התחומים הקשים והמתסכלים ביותר בעבודתו של הפסיכולוג החינוכי בבית הספר. במאמרם המצוין כותבים עירית ויהודה חגי על השימוש בעקרונות פסיכולוגיית העצמי בטיפול בבעיות התנהגות במסגרת עבודתו של הפסיכולוג החינוכי בבית הספר. בחלק הראשון מתוך שלושה, שהתפרסם השבוע, נפרש מבוא תאורטי - על מיתוסים ואמונות שגויות בטיפול בהפרעות התנהגות ועל התפתחותן על פי פסיכולוגית העצמי. כדאי לעקוב. נורית ענבר-וייס לוקחת אותנו למסע בכתבי הדאואיזם ומשרטטת אתיסודות התפיסה הדאואיסטית המציעה התבוננות ייחודית ומעוררת השראה על שאלות הנוגעות למוות ואבל ובעצם לכל תהליכי דעיכה והתכלות שהם חלק בלתי נפרד מטבעו של העולם. מחדש ומומלץ. גם גיא פרל, בפוסט חדש בבלוג הלירי שלו, עוסק בסוגיות דומות כשהוא קורא בשירה של המשוררת והפסיכולוגית הקלינית עדנה לב-בור המתאר תהליך של אינטגרציה אחרי שבר נפשי שבסופו לא נעלם אלא הופך לחלק חי ובלתי נפרד מהשלם.


- פרסומת -

פרופ' עמיה ליבליך ששוהה בניו יורק לרגל הקמת אגודה חדשה לקידום מחקר איכותני בפסיכולוגיה, נפגשה ופטפטה עם ג'רי ברונר בן ה-98, מאבות התחום הנרטיבי. מאיפה נובע הדחף לחפש מורה לחיים ודוגמא אישית אצל אנשים מבוגרים?. גם ד"ר ארנון רולניק פגש לשיחה מורה-מומחה - את הפסיכולוג ד"ר משה טלמון שהוביל בעבר קבוצת מחקר בנושא טיפולים חד פעמיים, ושוחח איתו עלהתערבויות קצרות בעלות השפעה ארוכה. בבלוג כתיבה יוצרת שיר של תמי קויפמן העוסק באלצהימר, זיכרון ושכחה. ולסיום, באדיבות חברת אופק-מתא"ם ולטובת הסטודנטים שיגשו לבחינת המתא"ם בשנה הבאה אנחנו מגישים ניתוח של מגמות ושינויים בבחינת המתא"ם 2013.

שבת שלום!   "יש ואין נולדים זה מזה

קשה וקל משלימים זה את זה

ארוך וקצר מדגישים זה את זה

גבוה ונמוך נשענים זה על זה"

(ספר הדרך והסגולה, מתוך קטע 2)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד״ר רן רוזן
ד״ר רן רוזן
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה
הדס ורטהיים פנחס
הדס ורטהיים פנחס
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
רשא מוסא-קעואר
רשא מוסא-קעואר
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
ליטל להב ליסק
ליטל להב ליסק
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
איתמר גולדשטיין
איתמר גולדשטיין
עובד סוציאלי
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.