לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
19
אפריל

"מחשבות נוירופסיכואנליטיות על תיאור המקרה של דורה" הרצאה עם יפתח בירן

19/4/2020 | פורסם על ידי טלי לביא

בימים הללו, בימי קורונה, החברה לנוירופסיכואנליזה בישראל החליטה לפתוח את המפגש החודשי הקבוע שלה לפני כלל המטפלים בארץ. מפגשי החברה מזה 20 שנה מתקיימים במסגרות שונות, ואחד מהם הוא המפגש של הקבוצה הגדולה. מבנה מפגש הקבוצה הגדולה תואם את מטרות החברה: לקדם את בניית הגשר שבין מקצועות הטיפול הפסיכודינאמיים למקצועות הרפואה ובראשם הנוירולוגיה ומדעי המוח. נערך ניסיון לקרב את מתודולוגיות המחקר, את תרבויות החשיבה, תוך הנחה שמדובר ב- Dual Aspect Monism.

המפגשים נערכים אחת לחודש, במשך שלוש שעות, כשבתחילת המפגש מועלה נושא ע"י אחד מחברי החברה, נושא שמצוי בפיתוח המציג. בהמשך מתרחש דיון, וברבע השעה האחרונה של המפגש מתקיים Reflection, בו נערכת התבוננות על אופן הלימוד באותו יום ומה יכולים לקחת מהמפגש להמשך עיבוד, למידה או פיתוח. מטרת המפגשים היא לקיים את היצירתיות ופתיחות החשיבה של המשתתפים, על מנת לאפשר לכל אחד מהמשתתפים לפתח את שטח ההתעניינות שלו. החברה תומכת בפיתוח מקצועי של חבריה ובפתיחות של החשיבה מבוססת הידע האנליטי.

אנו שמחים להזמינכם למפגש החודשי הקרוב שיתקיים ביום ראשון ה - 19/4/20 בשעה 19:00.

ההרצאה תינתן ע"י ד"ר יפתח בירן, פסיכיאטר ונוירולוג, מנהל תחום האשפוז הנוירופסיכיאטרי במערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב, מתמחה במכון הישראלי לפסיכואנליזה, חבר הנהלה בחברה לנוירופסיכואליזה בישראל, ועורך שותף של כתב העת NEUROPSYCHOANALYSIS, ותונחה ע"י אירית ברזל –רווה, מייסדת ויו"ר החברה לנוירופסיכואליזה בישראל, חברה מייסדת וחברת הנהלה של החברה הבינלאומית לנוירופסיכואנליזה וחברת הוועדה הקלינית של החברה הבינלאומית.

נושא ההרצאה הינו: "מחשבות נוירופסיכואנליטיות על תיאור המקרה של דורה".
תקציר:
במאמר ״קטע מתוך אנליזה של היסטריה״ מביא פרויד את פרשת הטיפול באידה באואר (הלא היא דורה) שעברה אצל פרויד בשנת 1900 בהיותה בגיל 18 אנליזה קצרה בת כשלושה חודשים. זהו תיאור המקרה הפסיכואנליטי הראשון שפרויד פרסם, ועד שנות ה-70 של המאה הקודמת הוא נחשב לאחד מהמקרים המכוננים בקאנון הפסיכואנליטי. ברבות הימים עלו ביקורות רבות כלפי תיאור המקרה, במיוחד אלו שמקורן בביקורת הספרות הפמיניסטית. ההרצאה תפתח בסקירה של המקרה ולאחריה ניסיון לקשר את התיאור וההמשגות של פרויד לחשיבה הנוירולוגית והנוירופסיכואנליטית תוך התייחסות לנושאים של טראומה ודיסוציאציה, שינויים בסכימת הגוף בהקשרים של היסטריה, נגיעות במערכות הרגשיות של פאנקספ ומחשבות על המקרה בהקשרים של שפה.
ההרצאה מתבססת על התרגום לעברית של המאמר (המתרגם: אברהם הוס; יצא בספר ״פרויד ודורה״ בעריכת עמנואל ברמן, בהוצאת עם עובד בשנת 2000).

המפגש יהיה פתוח למשתתפים, אך יש להירשם בלינק המצורף:

https://docs.google.com...?usp=sf_link

להתראות,

אירית ברזל רווה
Irith barzel-Raveh
Senior Clinical psychologist and supervisor
organizational consultant
Founder and Chairperson of the Israeli Neuropsychoanalysis Society
Founder Member and Board Member of The International Neuropsychoanalysis society

תגיות: