לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גושים שחורים העצים. קריר.

גושים שחורים העצים. קריר.

עלון פסיכולוגיה עברית | 13/12/2015 | הרשמו כמנויים

חנוכה, החג שהוא בעצם אמצעי חימום, על נרותיו ופחמימותיו, כמעט מאחורינו, ולפנינו עוד לא מעט ימים קרים וקצרים לעבור עד לשובה של שמש אביבית. בינתיים נוכל להמשיך להיעזר באמצעים הטכנולוגיים שהתפתחו, למזלנו, מאז ימי אנטיוכוס, כדי להתגונן מפני החשיכה המוקדמת והקור.

וכאן, התכנים היוצאים לאור באתר ממשיכים לשמש גם הם להגברת התאורה בפינות מחשבה שנותרו חשוכות. מיכל חסון רוזנשטיין מאפשרת להתבונן בהתמודדות עם התנגדות בעבודה עם נערות הסובלות מהפרעות אכילה. במאמרה "הפרעות אכילה ו(חוסר) שיתוף פעולה בטיפול" היא בוחנת הן את הגורמים להתנגדות לטיפול, והן את התגובות שסייעו לה להתמודד איתם, כשבמרכזן היכולת לשמר עמדה אמפתית.

איך שומרים על הסטינג כשהטיפול נעשה בסקייפ? ארנון רולניק פירסם בטורו את עשרת הדיברות של טיפול מרחוק, אשר עוזרות לייצר ולשמור על המרחב הטיפולי כשהוא נעשה ממרחק. תוך כך גם האיר רולניק על המרכיבים המרכזיים במרחב הטיפולי, שחלקם מתקיימים גם במפגש מעבר למסך, אך חלקם דורשים התאמות מיוחדות או הסתגלות לעבודה בחסרונם.

המאבקים והקונפליקטים שבמשחקי דמיון של ילדים, נותרים לעתים נסתרים מאחורי עולם עשיר של יצורים דימיוניים וסיפורים פנטסטיים. ספרו החדש של שלמה אריאל, "משחקי דמיון של ילדים", שפרק ממנו עלה לקריאה באתר, מסייע להאיר על ההתרחשויות רבות המשמעות שבמשחקי הדמיון, ולהבין את ההקשרים ההתפתחותיים, הרגשיים והחברתיים בהם נוצר המשחק.

שני שירים חדשים, של עוזית דגן ושל  א. פ. ריד התפרסמו בבלוג הכתיבה היצירתית של חברי הקהילה. באזור אחר באתר ממשיך דיון ער בין חברי הקהילה על מקומו של המחקר המדעי בפסיכולוגיה. מוזמנות/ים להצטרף ולבטא את עמדתכן/ם.


- פרסומת -

לסיום, נעדכן גם שהשביתה במרפאות בריאות הנפש הגיעה היום לסיומה, לאחר שהתקבלו התחייבויות מצד משרד הבריאות למנוע פגיעה בפעילותן.

א "בינתיים הרוחות עודן קרירות. רעש העיר חם, מעביר ממני את רעש הים. להקות זרזירים בצריחות צרודות. כעת נרדמו. גושים שחורים העצים. קריר." (מתוך "לפעמים", נתן זך)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אייל עשור
אייל עשור
פסיכיאטר/ית
אונליין (טיפול מרחוק)
אלה מרחובסקי
אלה מרחובסקי
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
ג׳יהאן ג׳ובראן שקור
ג׳יהאן ג׳ובראן שקור
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אבשלום כהן
אבשלום כהן
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה
ניבה רטנר
ניבה רטנר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
לילך אנג'ל
לילך אנג'ל
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.