לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
איזה גוף יש לשפה

איזה גוף יש לשפה

עלון פסיכולוגיה עברית | 17/1/2016 | הרשמו כמנויים

התמודדות עם מחלה קשה או מגבלה פיסית חושפת בדרך-כלל את הקשרים הסבוכים המתקיימים בין הנפש לבין הגוף, על הפערים ביניהם כמו גם ההשפעות ההדדיות ונקודות החיבור. בהתמודדות עם סרטן השד, מתווספת למערך הקשרים הזה גם החברה, כשנורמות מגדריות מתערבות בהתמודדות האישית, הגופנית והרגשית. במאמר "אל שדיי" עוסקת שירלי כהן במשמעויות הנפשיות, הפוליטיות, הרפואיות והגופניות המיוחסות לשד ולאובדן שלו בעקבות מחלת הסרטן. בהקשר רחב יותר מאירה כהן על האופן הדו-כיווני בו חוויותינו הגופניות נוצרות מתוך התרבות והחברה, אך גם יוצרות את השפה בה אנו משתמשות.

גם עמיה ליבליך עסקה השבוע בצומת בה נפגשים וממנה מסתעפים הנפשי, הגופני והחברתי, בהקשר להתמודדות עם זיקנה, כפי שמתוארת בסרט "עד קצה הזריחה". ליבליך מתארת את האופן בו דרך קשר משמעותי של בן עם אמו, בת 95 ומרותקת למיטה, מתאפשרת התבוננות בנפש מלאת חיים שרק התגברות על הרתיעה החברתית מהגיל ומגבלות הגוף יכולה לעזור להכיר. בעוד שהנפש שמתארת ליבליך מאפשרת חוויה כמעט טרנסצנדנטית, שחיה מעבר לגבולות שמציב הגוף, מציג השבוע רועי סמנה את הנפש דווקא במגבלותיה, ברגעים בהם המורכבות איתה היא נדרשת להתמודד היא פשוט יותר מדיי. סמנה מהרהר בנסיבות של עודפות-החיים הזו ובהשלכותיה על הטיפול.

השבוע עלו לקריאה באתר פרקים מתוך שני ספרים חדשים שמציעים עזרה בהתמודדות לפחות עם חלק מהמורכבויות שהחיים מזמנים לפתחנו. ספרה החדש של לאורה וולמר "המדריך המחויך לאושר משפחתי" מציע באופן מלא הומור דרך להתמודד עם האיומים על האושר המשפחתי, בעזרת כלים מהטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, הקשיבות, הביבליותרפיה והדרמה-תרפיה. הספר "דרך האמן בעבודה", של ג'וליה קמרון עם מארק בריאן וקתרין אלן, מהווה המשך לספר "דרך האמן" ומתמקד בהשפעת מערכות יחסים שונות בחיינו על האפשרות להגשמה עצמית ולביטוי אישי דרך העבודה.


- פרסומת -

"עברית היא סקסמניאקית רוצה לדעת מי מדבר כמעט מראה תמונה מה שאסור בכל התורה [...] תראה איזה גוף יש לשפה ומדות אוהב אותה עכשיו בלי כסות לשון."

(מתוך השיר "עברית", יונה וולך)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אורי קרטגינר
אורי קרטגינר
פסיכולוג
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל משה שקד
יעל משה שקד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
נטע אשד קפלן
נטע אשד קפלן
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,     בקרוב תפתח באתר קבוצת דיון (פורום) רב מקצועית בנושא 'שיקום, החלמה ושילוב...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.