לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
בינה חסרת צער אינה כצער נטול בינה

בינה חסרת צער אינה כצער נטול בינה

עלון פסיכולוגיה עברית | 16/11/2014 | הרשמו כמנויים

ילדים מחוננים רבים סובלים מ"תווית כפולה", ולצד תווית המחוננות מתוארים כבעלי לקויות למידה, או לחילופין כבעלי קשיים בתחום הרגשי, החברתי או ההתנהגותי. ד"ר חנה דויד מתארת במאמרה קשיים שעמם מתמודדים ילדים מחוננים בעלי 'תווית כפולה', ומציעה טכניקות להתערבות בעבודה עם ילדים כאלה ועם משפחותיהם. עוד בעניין - שמחים לשתף אתכם בצאתו לאור של ספרה החדש של ד"ר חנה דויד המרכז ממצאים דמוגרפיים משלושה עשורים של פעילות במכון לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות מיסודה של ד"ר אריקה לנדאו, גרסה אלקטרונית של הספר זמינה לקריאתכם. כרמלה שטייןתוהה מהי מחויבותו של פסיכולוג העובד במכון מיון כלפי האדם העומד למיון ומהיכן נגזרת מחויבות זו? דרך תאור מקרה מעניין מאירה שטיין את מורכבות עבודתו של הפסיכולוג כשמחויבותו הרשמית היא לארגון היוזם את המיון ולא לפרט העומד למיון, גם כשזה האחרון שרוי במצוקה.

הפולמוס בסוגית הזיכרונות המודחקים ממשיך במדור הדעות שלנו: רחל סובר חוששת שגילוי הדעת של 47 החוקרים ואנשי הטיפול בעניין הזכרונות המודחקים עלול לגרום נזק נרחב שיתבטא לא רק בפגיעה באפשרות של מי שעברה פגיעה מינית בילדותה לתבוע צדק, אלא גם באפשרות שתקבל טיפול נאות. מה יקרה למטופלת כשהמטפלת שלה מוצאת עצמה במתח בלתי אפשרי - כשהיא מבקשת לשמש 'עדה' לחוויתה הבלתי מתוקפת של המטופלת, בעוד מסביבה נשמעת דרישה לפקפק באמינות האירוע או החוויה, וכשמעל ראשה מרחפת סכנה של תביעת דיבה משום שבחרה להאמין?. מה דעתכם? מוזמנים להגיב.

ובינתיים ב'פסיכובלוגיה', שלל טקסטים מעניינים: פרופ' עמיה ליבליך מבקרת בעיר הקודש שהייתה לה לבית בעשרות השנים האחרונות וכותבת על ירושלים שהיא געגוע צרוףרועי סמנה בטור מעורר מחשבה ומרעיד לב, על הכח הגלום בהתמוטטות הנפשית ועל מה שעלולים להפסיד אנשים ש'בוחרים' לא להשתגע. אסתר פלד בפוסט מהורהר ונפשי, המוקדש לכל המחפשים, מטופלים ומטפלים צעירים, שישבו מולה מתלבטים, על תחושת הכלא הקיומי ועל האפשרות להשתחרר ממנה. פלד מאמינה שאפשר אחרת-  'זה לא נכנע לחוקי הגברת רפורמה...באופן עקרוני נראה לי שזה לא נכנע, זה כל העניין של זה, לפעמים זה אורך שנים, אבל זה לא נכנע'. ומה אתכם, גם אתם מאמינים? מומלץ מאד לפתוח את הלב ולצלול לדברים. גיא פרל עלשירי האבל בתוך ספר שיריה של אליה כהן, 'שחרחורת', וד"ר ארנון רולניק בפוסט מעניין על טיפול מרחוק, דרך הסקייפ שמעלה שאלות על טבעה ומהותה של 'הנוכחות הטיפולית'.


- פרסומת -

ואם כבר טיפול 'מרחוק' - נסיים בהודעה לאנשי הטיפול המתגוררים בחו"ל - אם הבית הפיזי שלכם נמצא מעבר לים, אך ליבכם גם כאן וגם שם - אנחנו מזמינים אתכם להציע את מועמדתכם לתפקיד מנהל/ת פורום 'מעבר לים'. הפורום מהווה קבוצה תומכת למטפלים ומטפלות שלומדים עובדים וחיים בחו"ל ומתמודדים עם האתגריים הייחודיים שמעלה עבודה טיפולית בסביבה שאינה 'נוף מולדתו' של המטפל. אנשי טיפול מעורבים ומתעניינים מוזמנים ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים בשליחת מייל לכתובת הבאה hebpsy.content@gmail.com, תחת הכותרת 'ניהול פורום מעבר לים. שבוע מבורך! "בינה חסרת צער אינה כצער נטול בינה

זו אינה קימת

וזה ראוי לו שלא בא לעולם.."

(מתוך 'ראשי פרקים', שבא סלהוב, בתוך 'תורת החיתוכים', הוצאת כרמל)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
גיא קליגמן
גיא קליגמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
נועה פרן דרומי
נועה פרן דרומי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
ליאם שהם
ליאם שהם
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
סיגל קובל
סיגל קובל
חברה ביה"ת
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
שני אלבז בצלאל
שני אלבז בצלאל
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.