לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גליון אוגוסט 2008

גליון אוגוסט 2008

עלון פסיכולוגיה עברית | 1/8/2008 | הרשמו כמנויים

לחברות וחברי קהילת פסיכולוגיה עברית שלום,

בימים הקרובים תפתח קבוצת הדיון "לקראת בחינת התמחות" למתמחים בפסיכולוגיה קלינית הנבחנים במועד חורף 2008. הקבוצה היא קבוצת עמיתים לשיתוף והתייעצות הדדית לקראת הבחינה. את הקבוצה תנחה, כמו בשנה שעברה, רחל מרדכוביץ. ניתן עדיין להצטרף בקישור המצ"ב. לנבחנים במועד אביב תפתח קבוצה נוספת לקראת הבחינה.

http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=261

מאגר הפסיכולוגים באתר מתרחב וכעת מופיעים בו כל חברי הקהילה (פסיכולוגים, עו"סים, מטפלים בהבעה ופסיכיאטרים) המוזמנים להכנס ולעדכן את פרטיהם במאגר (מיקום גיאוגרפי, שיטות טיפול, קבוצות גיל ועוד). במידה ושמכם אינו מופיע במאגר, יש לשלוח צילום תעודת רישום לפקס 1534-6230617 לאחר שהשלמתם את רישומכם לאתר.

http://www.hebpsy.net/pl.asp

מענה לשאלות נפוצות ניתן למצוא ב: http://www.hebpsy.net/s...?id=site_FAQ

מוזמנים לשלוח אלינו הצעות לשם חדש למאגר (במקום "מאגר הפסיכולוגים") לכתובת mail@hebpsy.net

בתחילת החודש קהילת פסיכולוגיה עברית נאלצה להתמודד עם מקרה חמור של הפרת כללי שימוש והוצאת דיבה בזדון, אשר הביאה להקפאה זמנית של הפעילות בכל הפורומים. דבר שנחווה כפגיעה קולקטיבית אך קיומי וחשוב בקהילה מגובשת המושתת על ערכי שיתוף וערבות הדדית. פסיכולוגיה עברית מכבדת את חופש הביטוי אולם לעיתים חופש הביטוי מתנגש עם ערך כבוד האדם. באתר פסיכולוגיה עברית המשרת את הקהילה המקצועית, ערך כבוד האדם ניצב לפני חופש הביטוי. שמירה על ערך זה תאפשר לכולנו להנות זה מחברתו של זו, לחוש מוערכים ושייכים.

מאז תחילת החודש הוצג תקנון ראשוני לשימוש באתר המסדיר את האחריות, הזכויות והחובות של כולנו כאחד. התקנון נמצא כעת בעריכה ויוסב לאמנה שתהווה קוד התנהגותי - אימוץ אמנה זו על ידי כל אחד ואחת מחברי הקהילה יבטיח את שמירת האתר כמרחב בטוח ומפרה לכל משתתפיו.


- פרסומת -

הפורומים שבו לפעילות, וגם מערכת פסיכולוגיה עברית שבה לפעילות שגרתית, קידום יוזמות המעשירות את הקהילה המקצועית והערכות לקראת השנה הבאה.

חופשה נעימה ובטוחה.

מערכת פסיכולוגיה עברית

לפניכם מאמרים חדשים שהתפרסמו באתר:

התפתחות השימוש בהגנות דיסוציאטיביות בקרב נפגעי תקיפה מינית בזמן הטראומה ולאחריה / נעמה בר-שדה

נפגעי טראומה מינית נקלעים לעִצומה של התרחשות אשר משתקת באיום המוחשי שבה, בהצפה, ובאכזריות שגלומה בה. זהו מצב בלתי נתפס מבחינה חושית, רגשית ולוגית. הדרך לשרוד את הטראומה, מובילה בדרך כלל לניתוק רגשי וקוגניטיבי (דיסוציאציה), אשר מאפשר את ביטול קיומו של האירוע ושל המציאות הבלתי נסבלת. במאמר זה אסקור את הצמתים האפשריים שהנפגע, ולעיתים גם הפוגע עוברים, החל משלבי ההתפתחות התקינה והנורמאלית דרך רגע ההתרחשות הטראומטית, וכלה בהתמודדות במהלך הטראומה ולאחריה. מטבעו של תהליך שלא כל נפגע עובר דרך כל השלבים, או אפילו דרך חלקם.

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=1799

סטיגמה ואפליה של מעסיקים כלפי המתמודדים עם מחלות פסיכיאטריות / אמיר טל

במאמר זה נסקור בקצרה את ההתפתחויות בתחום התעסוקה השיקומית; נתאר ממצאים ממחקרים אשר מצביעים על העמדות וההתנהגות של מעסיקים כלפי המתמודדים, ולבסוף נציג תוכנית התערבות אשר מטרתה העלאת הידע והאמפתיה כלפי המתמודדים עם מחלות פסיכיאטריות תוך צמצום הסטיגמה והאפליה הקיימים, בתקווה כי מעסיקים יאפשרו יותר הזדמנויות ההעסקה למתמודדים בהווה ובעתיד.

http://www.hebpsy.net/a....asp?id=1794

פרק מספר חדש: להלחם בנמרים בלתי נראים / ארל היפ

בני נוער רבים מרגישים לפעמים שהלחץ שבו הם נמצאים הופך להיות בלתי נסבל, שחייהם נראים כמו ג'ונגל - יותר מדי בעיות סובבות אותם כמו חיות טרף והם לא יודעים כיצד להתמודד איתן. הספר "להלחם בנמרים בלתי נראים" כולל שיטות מעשיות ומוכחות להתמודדות עם הלחץ שבני נוער חווים בחיי היומיום - בלימודים, בבית ועם החברים.

http://www.hebpsy.net/l....asp?id=3873

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר אינס צור
ד"ר אינס צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה פולק
דנה פולק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
טלי וולף
טלי וולף
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה
אור קורן
אור קורן
עובד סוציאלי
ענת לסק כהן
ענת לסק כהן
פסיכולוגית
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.