לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
דע את זכויותיך! גמול השתלמות

דע את זכויותיך! גמול השתלמות

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 9/8/2018 | הרשמו כמנויים

כפסיכולוגים אנחנו עובדים בשירות הציבורי בת​גמול שלא תואם את העיסוק שלנו. 
אבל אנחנו ​עדיין ​עושים זאת מתוך תחושת שליחות להנגיש טיפול פסיכולוגי מקצועי לכלל הציבור. 
​כחלק מהסטנדרט המקצועי הגבוה שלנו, אנו צריכים וזכאים לצאת להשתלמויות רבות, ואף להיות מתוגמלים על כך! ורבים מאיתנו אינם מודעים לזכויות המגיעות לנו בהקשר זה:

1. התגמול הראשון,​ לו אנו זכאים על פי הסכמי השכר - כל מעסיק מחויב לאפשר היעדרות בשכר ובנוסף לממן את ההשתלמות, על כל קורס שמוכר ע"י הפ״י כמובהק מקצועית (עד היקף של 208 שעות למשרה מלאה); היציאה לקורס צריכה להיות מאושרת ע"י הפסיכולוג האחראי במקום העבודה. את כל התנאים והזכאויות הקשורים לתגמול זה נפרסם בקרוב בפוסט נפרד.

2. ה​תגמול השני נקרא גמולי השתלמות: אלו שתי תוספות שכר (גמול א' וגמול ב'), הניתנות בתלוש השכר על פי ההסכמים, כל אחת עבור 400 שעות השתלמות בקורסים שהוכרו על ידי הוועדה במשרד החינוך לצורך מתן גמול השתלמות. (פירוט על הגמולים בסוף הפוסט, בקצרה - שני הגמולים יכולים להביא לעלייה של בין 10% ל-15% בשכר החודשי (!!).

זאת עלייה משמעותית בשכר, ולפיכך, גמול השתלמות צריך להיות מטרה אליה שואף כל עובד, ובמקביל, כל עובד במגזר הציבורי צריך להיות מסוגל להשיג!!!

אז מה עשינו?
פעלנו בשיתוף פעולה בין הפ"י לחטיבת הפסיכולוגים, למען שיפור הנגישות של גמולי ההשתלמות:
חיברנו בין שני התגמולים​ (מימון השתלמות על ידי המעסיק + הכרה לגמול השתלמות). מצאנו באלפון הקורסים המוכרים לגמול קורסים שקשורים לפסיכולוגיה, והוצאנו הכרה בהם כמובהקים מקצועית, כדי שהמעסיק יוכל לממנם!

​אז אם עד כה התקשיתם למצוא מספיק השתלמויות מובהקות מקצועית שיובילו לגמול הנכסף,
ואם נמנעתם מלצאת להשתלמויות שאינן כאלו בגלל העלויות הגבוהות, עכשיו הכל הופך נגיש וקל יותר!

איך עושים את זה? 
1. בוחרים השתלמות המוכרת לגמול ע"י הוועדה במשרד החינוך + מוכרת כהשתלמות מקצועית מובהקת ע"י הפ"י (רשימת הקורסים נמצאת בלינק הזה)
2. מקבלים אישור מהפסיכולוג האחראי ליציאה להשתלמות, מגישים את הבקשה ליציאה להשתלמות למעסיק, ומצרפים את אישור הפ"י על מובהקות מקצועית (הדף הראשון בלינק). כך תהיו זכאים למימון המעסיק!


- פרסומת -

ואיך מגיעים אל הקורסים האלו?
הקורסים המופיעים באלפון ועדת גמול ההשתלמות במשרד החינוך, והם מתקיימים בכל רחבי הארץ על ידי מוסדות שונים, באופנים מגוונים וברצף לאורך כל השנה. כל מה שנדרש הוא לערוך חיפוש קצר באינטרנט ולבחור את המוסד, הזמן והאופן בו תרצו ללמוד ולצבור את הנקודות לגמו"ש!

לא כל הקורסים רלבנטים לנו הפסיכולוגים, ​ולכן מיפינו מספר קורסים מתוך מאגר הקורסים הארצי, והללו הוכרו על ידי הפ"י כקורסים מובהקים מקצועית (כאמור, בלינק הזה).

בשלב השני ובטווח הארוך, נעבוד על תהליכי הכרה לקורסים מתקדמים יותר הקשורים באופן הדוק להכשרה שלנו ושבכל מקרה היינו רוצים ללכת אליהם. קורסים כדוגמת PE​, DBT, בתי ספר לפסיכותרפיה, הכשרות מתקדמות ​ודומי​הם​.

מידע כללי נוסף על גמולי השתלמות והנחיות להגשת גמו"ש, באתר המח"ר.

צאו להשתלם!

* מידע על גמולים:
(משנצברו 400 שעות עבור גמול א', העובד זכאי לתוספת של 328 ש"ח למשכורת (עבור משרה מלאה). לאחר מכן הוא זכאי ל-328 ש"ח נוספים עבור גמול ב' (לאחר צבירת 400 שעות גמול נוספות); סכום זה עולה ל-430 ש"ח לאחר מעבר לדרגה 41. אולם שווי הגמול בעצם גבוה מסכום זה, מאחר וחלקים רבים מהשכר, כמו גם הפנסיה, מושפעים ממנו וגדלים כתוצאה ממנו. בסיכומו של דבר, שני הגמולים יכולים להביא לעלייה של בין 10% ל-15% בשכר החודשי (!!).


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה רפואית
תמר גנדלר
תמר גנדלר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יובל טל
יובל טל
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר נורית לוי
ד"ר נורית לוי
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
מוריאל אלעזר
מוריאל אלעזר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.