לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מי ייקח אחריות על עתיד ההכשרה של פסיכולוגים בישראל?

מי ייקח אחריות על עתיד ההכשרה של פסיכולוגים בישראל?

שפיות זמנית | 18/1/2016 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

כחלק מהמשך תהליך הפרטת שירותי בריאות הנפש בישראל, גם האחריות על הכשרת המתמחים עוברת לידי קופות החולים, כך על-פי כתבה שפורסמה היום ב״הארץ״. הפסיכולוגית הארצית ימימה גולדברג הודיעה לאחרונה על שינוי בתקצוב ההתמחות על-ידי משרד הבריאות, לפיו משרד הבריאות יממן 30% בלבד ממילגת ההתמחות אותה שילם לכל מתמחה עד היום, ואת 70 האחוזים הנותרים המרפאות הציבוריות וקופות החולים אמורות לממן. שינוי זה נוצר במטרה לסייע לקצר את תורי ההמתנה להתמחות. בדרך זו, משרד הבריאות יוכל, לכאורה, להשתמש בתקצוב שבעבר הספיק למילגה אחת, לשלוש מילגות.
כרגע קופות החולים מתנגדות לשאת בהוצאות ההכשרה של פסיכולוגים. קופת חולים כללית כבר הבהירה כי במידה והחלטה זו תיושם, היא לא תקלוט מתמחים בפסיכולוגיה קלינית. כמו כן, אין באופן בו יושמה הרפורמה הנחיות המחייבות את קופות החולים להשתמש בתקצוב שניתן להן גם עבור ההכשרה. לכן, אם במשא ומתן הזה בין משרד הבריאות לקופות החולים שני הצדדים יישארו בעמדותיהם, המשמעות היא אובדן של 130 מקומות התמחות וכמובן הארכה משמעותית ביותר של משך ההמתנה לתחילת ההתמחות. כמובן שמחיר השינוי עלול להיות גבוה יותר כיוון שגם למרפאות הממשיכות לפעול כספקיות של קופת-חולים (אלו שהיו ציבוריות) יהיה קשה מאד לקלוט מתמחים חדשים בהסדר זה.
בעיה מרכזית נוספת שעלולה להיות בצעד זה, היא בהיעדר תשתית לקליטת פי שלוש מתמחים, אפילו אם קופות החולים היו לוקחות על עצמן את תקצובם. גם אם מרפאות נוספות של קופת חולים יוכרו כמתאימות להכשרת מתמחים, לא בטוח שמספר המקומות שיוכלו להציע להתמחות יוכל להתמודד עם החוסר שיוצרת הכמות ההולכת וגדלה של תוכניות לימוד לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית.
מעבר לבעיה הקונקרטית של בוגרי לימודים רבים המחכים שנים להתחיל את התמחותם, חוסר המעורבות של המדינה ומשרד הבריאות באופן בו משתמשות קופות החולים בתקצוב של הרפורמה בבריאות הנפש והיעדרם של קווים מנחים ברורים לגבי השקעה בהכשרה של מטפלים, מעבירה מסר לפיו למדינה אין שום עניין בפיתוח או אף שימור שירותי בריאות הנפש הניתנים בה, ואלו יכולים מבחינתה להיקבע על-פי שיקולים כלכליים בלבד.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: התמחות, הרפורמה בבריאות הנפש
ענבל סיני
ענבל סיני
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה קאופמן
דנה קאופמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עירית פרלמן
עירית פרלמן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

זיוה מעיןזיוה מעין21/1/2016

למדינה אין שום עניין בפיתוח או אף שימור שירותי בריאות הנפש הניתנים בה. למדינה אין שום עניין במה שלא מעשיר כלכלית את נבחריה, טייקוניה, שריה, בכיריה וחברי הכנסת שלה. מי זו "המדינה" לצורך העניין? ולמה שיהיה למי שאנו בוחרים כדי לייצג אותנו, אכפת מבריאות הנפש, כאשר הם שוקדים יומם וליל לאסוף עוד ועוד כסף. הם לא יכולים גם וגם. גם לצבור הון וגם לדאוג לאזרחים.