לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי

הרשמה לתואר שני בפסיכולוגיה - כל מה שרצית לדעת

באדיבות אופק מתא"ם

הרשמה לתואר שני בפסיכולוגיה - כל מה שרצית לדעת

הגיע הרגע, נרשמים!

תהליך ההרשמה לתואר שני בפסיכולוגיה הוא לא פעם סזיפי ובעל פוטנציאל גבוה לעורר שלל תחושות מטרידות (חרדה, לחץ, אובססיביות...חרדה כבר אמרנו?). 

כדי להקל, ולו במעט - נרכז בדף זה קישורים למדריכים שונים שיסייעו לכם לצלוח את התקופה הזו ולהשלים את תהליך ההרשמה לשביעות רצונכם. 

 

כתיבת קורות חיים

מאיפה מתחילים??

"חבריי רומזים מי אני, מעשיי מסגירים מה אני, ואילו קורותיי – מהיכן באתי, ולאן אני צפוי להגיע"  - אלמוני

נתחיל ביישור קו – חלון הרישום לתואר שני בפסיכולוגיה מתקיים השנה ברוב המגמות בין התאריכים 25.1.15 - 25.2.15. ישנן מגמות שונות שמאפשרות לשלוח מסמכים שונים כגון ההמלצות או גיליון ציונים עד לחודש מרץ (לרוב עד ל-9.3.15). הודעות הקבלה צפויות להתקבל ב-7.7.15, באמצעות המערכת הממוחשבת.

"מורה הנבוכים" כולל טפסים ומסמכים רבים, אך המשימה הראשונה במסע אל התואר השני היא כתיבת קורות חיים. קורות החיים הינם המסמך המרכזי בתיק האישי של המועמד.

מסמך קורות החיים מכונה לעיתים גם "תיאור עצמי", "הצהרת כוונות" או שאלון מובנה, בפורמט אותו קובע כל מוסד באופן פרטני. בשנתיים האחרונות החלו יותר ויותר מגמות (גם הקליניות), לבקש מהמועמדים להתייחס באופן נרחב יותר לתחומי העניין ולרעיונות המחקריים שלהם. אנחנו לא ממליצים להתחיל מהמסמכים הללו – אבל בהחלט נתייחס אליהם בהמשך. בינתיים, לא להיבהל! לא תידרשו לכתוב את הדוקטורט לפני הקבלה ל-MA (אנחנו מקווים..).

כתיבת קורות החיים הינו התהליך המרכזי מצד המועמד טרם הראיונות, שכן הוא תובע את המשאבים הרבים ביותר, הן בהיבט זמן ההשקעה והן בהיבט הנפשי. מבחינת חשיבותם של קורות החיים, מדובר במסמך בעל הערך הרב ביותר מבין אלה שמרכיבים את התיק האישי בשלב ההרשמה הראשוני (המסמך בעל הערך המועט ביותר, הוא אולי ההמלצות.. לפחות מבחינת התוכן שלהן).

השוני בדרישותיהם של מוסדות לימוד ומגמות בא לידי ביטוי באופן מובהק ביותר בתחום זה. הדרישות מגוונות ומשתנות לגבי אורכו המבוקש של המסמך (הנע לרוב בין 2 ל-3 עמודים), אופן הכתיבה (חופשי לעומת מובנה), בדגשים התוכניים (תהליכים, משברים והתפתחות אישית לעומת ניסיון טיפולי ותעסוקתי) ומגוון היבטים נוספים.

אז מה האסטרטגיה? כתיבה?, איסוף?, תקצור?, תיעוד? מסמך קורות החיים כרוך בתהליך של יצירה, ולכן הוא אישי כל כך. אספנו כמה טיפים שעוזרים בשלב הראשון, בהתחלה של ההתחלה, או במילים אחרות –

בואו נצא לדרך!!

1. מתי? מתי זו שאלה נהדרת. תכננתם כבר 4 פעמים להתחיל וזה נדחה? אתם נלחצים מחברים שהתחילו לפני חודשיים, ומצב הרוח שלכם משתפר כששומעים על מישהו שעדיין לא התחיל? העצה הכי טובה שלנו אליכם - היא פשוט להתחיל. היום! פנו לעצמכם זמן נטול הפרעות, שקט מבחוץ וגם מבפנים. זמן שהמשימה המוגדרת שלו היא להתחיל

2. מה לעשות לפני? כלום. בשלב הראשוני, אין דבר שחייבים לדעת. לא מה האורך, לא מה הגופן, ובטח לא מהן הגדרות השוליים הנדרשות. יש דבר אחד שבעינינו חשוב לא לעשות לפני – לא לקרוא קורות חיים של מישהו אחר. בשלב זה, קריאה של מסמך כזה תגביל ותקבע את כיוון המחשבה יותר מאשר תסייע. אם אתם חשים חוסר בטחון ניכר, וחוששים שאתם בכלל לא בכיוון - אל דאגה. אלה מאפיינים שרבים עוברים בשלב הראשוני של הכתיבה.

3. מה לעשות בזמן שהוגדר? לשפוך. שפכו לדף אירועי חיים תהליכים שעברתם, אנשים חשובים, ציוני דרך ואירועים שתמיד דמיינתם שתכתבו עליהם. בשלב זה נסו להתעלם מהסדר הכרונולוגי, ממחשבה על כיצד הדברים שכתבתם מציגים אתכם, והתמקדו באסוציאציות ללא הגבלת תוכן או צורה. תנו לתהליך להוביל אתכם. אל תעצרו עד שהכל יהיה על הנייר ושבאר הכתיבה תיבש. כמה מאתנו מעדיפים לכתוב נקודות או שברי מחשבות, ואחרים כבר יחלו לכתוב פסקאות שלמות או מנוסחות. כך או כך, המטרה שלכם בתחילת התהליך צריכה להתמקד בהוצאת החומרים ממכם אל הנייר. בשבועות הקרובים נמליץ כיצד לאסוף, לסנן ולבחור מבין הדברים שכתבתם.

ואחרי שהתחלתם - איך ממשיכים?

 

 

תגיות:

נערך לאחרונה ב-8/3/2015 22:20