לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
2
אוקטובר

יום עיון -התמודדות עם מצבי לחץ וטראומה באמצעות תיאטרון פלייבק טיפולי

2/10/2014 | פורסם על ידי ניר רז

"המטאפורה המרפאת על הבמה"
התמודדות עם מצבי לחץ וטראומה באמצעות תיאטרון פלייבק טיפולי

2.10.14 במכללה האקדמית לחברה ואמנויות נתניה

יום העיון יעסוק לראשונה בבניה ובשיקום כוחות נפשיים במצבי לחץ ופוסט טראומה מתוך הזווית הייחודית של תיאטרון הפלייבק הטיפולי וההתערבויות החדשניות והיצירתיות שהוא מציע ברמת הפרט, הקבוצה והקהילה. בין השאר, יוצגו אפשרויות שונות לבניית רצפי חוויית עצמי, התערבויות קבוצתיות וקהילתיות, העצמה ראשונית ושניונית ושימוש במשחקיות ליצירת קשר מחודש של האדם עם מקורות החוסן הנפשי שלו.

פרופ' מולי להד יציג זווית התבוננות חדשה אודות הדמיון והיצירתיות כמקורות חשובים להפנמה במצבי חוסר אונים, המאפיינים גרעין בבניית חוויה פוסט טראומטיות רבות. יובאו שתי הצגות מקרה ייחודיות של שימוש בתיאטרון טיפולי במצבים טראומטיים – האחת, על ידי בני נוער בקיבוץ נחל עוז, והשניה, של חיילים בעזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". בנוסף, יערכו סדנאות התנסויות על ידי צוות המרצים במכון של התערבויות שונות במצבי לחץ וטראומה בשימוש בהיבטים שונים של תיאטרון הפלייבק הטיפולי.

ברמת התמודדות הפרט, יבחנו האופנים בהם תיאטרון הפלייבק הטיפולי יוצר מרחב פוטנציאלי משחקי סביב תכנים טראומטיים – דבר המאפשר ביטוי סימבולי ועיבוד שלהם בצורה אפשרית יותר לעיכול ולהפנמה מחדש.
ברמת הקבוצה יודגמו ההשפעות הפוטנציאליות על יצירת קבוצות עיבוד תכנים טראומטיים מיטיבות מתוך המעברים בין ההזדמנות "לשחק את האחר", לבחון ולתרגל את החוויה והיכולת להתבונן על המציאות מנקודת ראותו, לבין "לתת לאחר לשחק אותי" – לעשות שימוש באחר לשם הרחבת פרספקטיבת ההסתכלות של העצמי. תהליך זה מספק לחברי הקבוצה אימון מתמשך באמפתיה ובהבנה של האחר ועמידה על הסיפוק, הקשיים והשאיפה לתיקון הכרוכים בכך. כל זאת מתוך פעולה דרמטית, אילתור ומשחק.

ברמת הקהילה יבחנו תהליכים של "העצמה ראשונית" – בניית קהילה מיטיבה ותומכת להתמודדות עם מצבים טראומטיים מתוך התנסות מתמשכת בתיאטרון פלייבק טיפולי, ושל "העצמה שניונית" – העצמת הקהילה החולקת תכנים טראומטיים כקהל במפגש תיאטרוני עם קבוצת תיאטרון הפלייבק הטיפולי.

תכנית יום העיון
9:00-9:10 פתיחה – רונן קובלסקי
9:10-9:30 "הכל כלול" – סרט קצר של קבוצת פלייבק נוער נחל עוז – אלי חכם
9:30-10:45 הרצאה – דמיון ויצירתיות כמקור להפנמה במצבי מצוקה ומצבים
טראומטיים - פרופ' מולי להד

10:45-13:15 סדנאות במקביל ע"י מרצי המכון:
1. חזרה לעצמי – התבוננות על מרכיבי מודל Basic Ph של פרופ' מולי להד מתוך תיאורית התפקידים כפתח להתערבויות תיאטרון פלייבק טיפולי במצבי טראומה – גלילה אורן
2. מושג "המטאפורה המרפאת" של פרופ' מולי להד כמנוף להתבוננות והתמודדות עם מצבי לחץ וטראומה בתיאטרון פלייבק טיפולי – רונן קובלסקי
3. משולש התפקידים:שחקן, במאי, קהל- ככח מרפא - מפגש בין פלייבק לפסיכודרמה – דוד בנטוויץ'
4. תיאטרון פלייבק טיפולי וליצנות רפואית בהתמודדות עם מצבים טראומטיים של ילדים באשפוז – ניר רז
5. "הכל כלול" – שילוב היבטים שונים של המציאות בתיאטרון פלייבק טיפולי במצבי לחץ וטראומה – אלי חכם

13:15-13:45 הפסקת צהרים

13:45-14:15 הצגת מקרה – "פליבק בעזה" – תיאטרון פלייבק ספונטני כדרך להתמודדות של חיילים בעזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" - שי פיטובסקי

14:45-15:00 הרצאה ודיון מסכם - "המטפורה המרפאת על הבמה" - רונן קובלסקי

לפרטים והרשמה - ניר רז 052-8988742 או באתר - www.playback-therapy.co.il

תגיות: