לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
התמחות בפסיכולוגיה, מנגנון משותף למועצה, המל"ג ומשרד הבריאות, ודוקטורט מקצועי-מדעי בפסיכולוגיה

התמחות בפסיכולוגיה, מנגנון משותף למועצה, המל"ג ומשרד הבריאות, ודוקטורט מקצועי-מדעי בפסיכולוגיה

מועצת הפסיכולוגים | 5/12/2012 | הרשמו כמנויים

לפני הצגת הסיכום ברצוני לבטא בשם המועצה וקהילת הפסיכולוגים רגשי השתתפות בצער של פרופ' רוני גמזו עם פטירתו של אביו. ההלוויה מתקיימת היום.

הישיבה האחרונה של מועצת הפסיכולוגים התקיימה בתאריך 28.10.2012. לאחר שסיכום הישיבה אושר על-ידי חברי המועצה הוא הועלה לאתר המועצה:

http://www.health.gov.i...s/about.aspx

הסיכום מופיע בתיקיית "פרוטוקולים והחלטות".

להלן סיכום הנושאים העיקריים:

1. ההתמחות בפסיכולוגיה

נערך דיון עם פרו'פ גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, על ההתמחות בפסיכולוגיה, שהמשיך כדיון פנימי. פרו'פ גמזו ביקש לבא לישיבת המועצה ולשתף את החברים במחשבות ותכניות לקידום ההתמחות בפסיכולוגיה. מקצוע הפסיכולוגיה מקבל אצלו כיום עדיפות ראשונה. חברי המועצה מעריכים את תרומתו של פרופ' גמזו לענף הפסיכולוגיה בישראל, תרומה שקבלה ביטוי בשינוי חוק הפסיכולוגים, ההכרה בפסיכולוגים כמורשי אבחון הפרעת קשב וריכוז, ולאחרונה גם השקעה לשיפור הארגון ולתוספת כוח אדם במשרד מועצת הפסיכולוגים. פרו'פ גמזו החליט לפעול עכשיו כדי לשפר את המצב הקיים בהתמחות. הוא התייחס לבעייתיות הקיימת בכך שכ50% ממסיימי מחזור מ.א. במגמות של הפסיכולוגיה המקצועית (מגמות שמכשירות פסיכולוגים בתחומים שיש בהם מסלולי התמחות מוכרים בחוק) לא נכנסים ו/או לא מסיימים התמחות. פרופ' גמזו הצהיר על כך שיפעל להעלאת תקציב המלגות. לדעתו, ראוי גם לאפשר למתמחים לעשות ההתמחות בהיקף של משרה מלאה. בדבריו הוא הדגיש כיצד הפיצול בין פסיכולוגים העובדים בשדה לבין פסיכולוגים באקדמיה פוגע בענף הפסיכולוגיה. הפיצול גורם לכך שהפסיכולוגים מאבדים אוזן קשבת במשרד הבריאות ואינם מקדמים את הענף שלהם כמו מגזרים אחרים. לטענתו, שיתוף פעולה בין השדה לבין האקדמיה יכול לתרום למתמחים, למדריכים ולענף כולו.

פרופ' גמזו אמר לחברי המועצה שבדעתו לקיים מפגשים עם נציגי המגזרים השונים בפסיכולוגיה בנוגע להתמחות. ואכן, במהלך החודש האחרון הוא קיים ביוזמתו חמישה מפגשים עם יו"ר הוועדות המקצועיות, פסיכולוגים המייצגים את האקדמיה, פסיכולוגים מהשטח, פסיכולוגים ראשיים ומנהלים של שירותי בריאות הנפש, ונציגי המתמחים.


- פרסומת -

מדובר בנושא בדיון שאין לגביו החלטות. אעדכן את קהילת הפסיכולוגים על התפתחות הנושא. נקווה שהיוזמה של המנכ"ל שנעשית בתיאום עם הפסיכולוגית הארצית של משרד הבריאות ויו"ר המועצה תתרום להעלאה משמעותית בתקציב המלגות ולשיפור בתהליכי ההתמחות.

2. מנגנון משותף למועצה, המל"ג ומשרד הבריאות

בעקבות החלטת המל"ג לאמץ את הצעות הוועדה המשותפת של המל"ג ומשרד הבריאות (הדו"ח והחלטת המל"ג מופיעים באתר המועצה), דנה המועצה בהמלצה להקים מנגנון משותף לטובת תיאום והעברת מידע באופן קבוע בין הגופים השונים. ההמלצה היא למנגנון המורכב מנציגים בכירים בשלושת הגופים: ראש מחלקה לפסיכולוגיה, יו"ר ועדת הרישום ומנהלת פנקס הפסיכולוגים ותקנות ההתמחות, ויו"ר מועצת הפסיכולוגים, המועצה אשרה ברוב קולות את הקמת המנגנון המשותף. לאחר מכן דנה המועצה בפנייתו של ד"ר קורניצר, יו"ר הוועדה הקלינית, בנוגע לנוהל פנייה של וועדה מקצועית למנגנון המשותף. נוהל שיאפשר לוועדה הקלינית שתמכה במסגרת לימודי הליבה אך לא קיימה עדיין דיון מסכם להגיע לנוסח סופי בשיתוף פעולה עם האקדמיה. המועצה אשרה ברוב קולות את הנוהל הבא:

א. הוועדה המקצועית שמעוניינת להעלות בפני המנגנון המשותף המלצה בכל תחום שיש בו שיתוף פעולה בין המועצה לבין המל"ג, כמו לימודי הליבה, תקיים בשלב ראשון בדיקה ותיאום עמדות עם ראשי המגמות באוניברסיטאות ובמכללות בתחומה (ועדה קלינית מול מגמות קליניות וכד').

ב. לאחר שתושג הסכמה, חברי הוועדה המקצועית יקיימו דיון ויאשרו את ההסכם בהצבעה.

ג. יו"ר הועדה המקצועית יעביר ליו"ר המועצה את הנוסח המוסכם שאושר על-ידי חברי הוועדה. יו"ר המועצה יציג את הפנייה בפני המנגנון המשותף וייצג את הוועדה. במידת הצורך, יוזמן יו"ר הועדה המקצועית להופיע בפני המנגנון המשותף.

3. לימודי דוקטורט המשלבים את תחומי המדע והיישום בפסיכולוגיה

הנושא הועלה על-ידי יו"ר המועצה שהתייחס לשיפור בשיתוף הפעולה של המועצה עם המל"ג ומשרד הבריאות. היחסים הטובים מאפשרים לנו לקדם יוזמות חדשות לטובת ענף הפסיכולוגיה. הדיון התייחס לפער בין המספר הקטן של תלמידי פסיכולוגיה שמתקבלים ללימודי דוקטורט במוסדות האקדמים לבין המספר הגדול של פסיכולוגים המעוניינים ויכולים לעשות דוקטורט בפסיכולוגיה. לימודי הדוקטורט בארץ מכשירים חוקרים, אך פסיכולוגיה כוללת גם את התחום היישומי. כתוצאה מכך, פסיכולוגים שרוצים לשלב את ההיבטים המדעיים עם ההיבטים היישומיים בפסיכולוגיה אינם מוצאים מסגרת מתאימה באקדמיה הישראלית. קיימים מודלים שונים לשילוב מסוג זה וכדאי לנצל את ההזדמנות לבחון סוגיה זו בכוחות משותפים ולחשוב כיצד ניתן לגשר על הפער בין תחומי המחקר והיישום. פער שגם המנכ"ל התייחס אליו מזווית אחרת.

מועצת הפסיכולוגים קבלה החלטה ללא מתנגדים ונמנעים התומכת בבדיקה משותפת עם המל"ג של היתכנות מסגרת אקדמית ללימודי דוקטורט המשלבים את ההיבט המקצועי עם ההיבט המדעי-מחקרי של הפסיכולוגיה. המועצה תמכה בפנייה של יו"ר המועצה למל"ג ולמשרד הבריאות לבדיקת הנושא.

שלכם,

פרופ' יואל אליצור

יו"ר מועצת הפסיכולוגים


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תחנות בריאות הנפש, טיפול פסיכולוגי, שירותים פסיכולוגיים, פסיכותרפיה, מקצועיות
מיטל לוי עומר
מיטל לוי עומר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכל סגיב זנגר
מיכל סגיב זנגר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
כרסטין בג'אלי וטפא
כרסטין בג'אלי וטפא
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
יעל זקש
יעל זקש
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, חולון והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של מועצת הפסיכולוגים

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

רועי אלישררועי אלישר22/12/2012

יפה. טוב לשמוע על העבודה הנעשית בשלושת הכיוונים הללו. אנא עדכן בהמשך בהתקדמויות.