לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
18
נובמבר

יום עיון ילדים –" השימוש במנטליזציה בפסיכותרפיה כמחזקת התקשרות בטוח

18/11/2014 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית שמחה להזמים אתכם ליום עיון ילדים ראשון
שיתקיים במכון מופ"ת ,קרית החינוך, שושנה פרסיץ 15 ,ת"א
בין השעות : 08.30-14.00
יו"ר יום העיון :יוסי צוק

תוכנית:
09:00-08:30- התכנסות ורישום
09:00-09:15–דברי פתיחה
09:15-10:30 הרצאה:ד"ר אילן דיאמנט וגב' שרה עמיאל- מנטליזציה-
יין ישן בבקבוק חדש: "אימא חושבת משמע אני קיים"
10:30-11:00- הפסקה
11:00-11:45- הצגת מקרה: טיפול דיאדי בילד והדרכת הורים בגישת
מנטליזציה:ד"ר אילן דיאמנט וגב' שרה עמיאל
11:45-12:20 מתדיינת -אחינועם מצר-גור
12:20-12:50 הפסקת צהריים
12:50-13:20 מתדיין –יפורסם בהמשך
13:20-14:00 דיון בהשתתפות הקהל

תקציר ההרצאה:
הרצאה : מנטליזציה - יין ישן בבקבוק חדש:
"אימא חושבת משמע אני קיים".
ד"ר אילן דיאמנט – ו גב' שרה עמיאל.

גישת הטיפול במנטליזציה "נולדה" לפני כעשרים שנה בטיפול פסיכואנליטי בילדים ובבני נוער במרכז "אנה פרויד" שבלונדון. במשך השנים, השתנתה התפישה הטיפולית של העוסקים במנטליזציה והדגישה את החיוניות של טיפול דיאדי או משפחתי על פני טיפול פרטני בילדים.
ביום העיון נתאר כיצד העדר היכולת של ההורה/הדמות המטפלת להתבונן במצבים מנטאליים בעצמה ובפעוטה/מטופלת והקושי לשקף לפעוט/למטופל את מצבו המנטאלי מביאה להתפתחות מצבי תודעה (states of mind) טרום מנטליים. כמו כן נתאר מדוע חיזוק היכולת של ההורים/הדמויות המטפלות לחשוב ולהרגיש את עצמן ואת ילדיהן/מטופליהן, היא "דרך המלך" לחיזוק יכולת הוויסות של הפעוט.
בהרצאה, נציג את הרעיון שיכולת סבירה למנטליזציה אצל ההורה/הדמות המטפלת מגבירה את הסבירות להתפתחות של התקשרות בטוחה, וזו כשלעצמה מגבירה את יכולת הילד/המטופל למנטליזציה. נטען שכאשר יכולת המנטליזציה של ההורים/הדמויות המטפלות פגיעה במיוחד, מתגברת הסבירות להתפתחות של התקשרות לא בטוחה ולקשיי ויסות אצל הילד/המטופל. נתייחס למספר מצבים מנטאליים מוקדמים, המעידים על קריסה ביכולת המנטליזציה: השוואה נפשית (psychic equivalence), העמדת פנים (pretend mode), ומצב טלאולוגי" (teleological mode).
בהמשך נתאר קטעי מפגשים טיפוליים דיאדיים והדרכת הורים, דרכם ניתן יהיה להיחשף למהות של עמדת המטפל העוסק במנטליזציה. נוכל לעקוב אחר ההתרחשויות הבין אישיות בחדר הטיפולים, וכיצד ניתן להתבונן בהן דרך משקפי המנטליזציה, הן ברמה התיאורית והן ברמת הפרקטיקה הטיפולית. בהצגת המקרה נאפשר הצצה לתהליך העבודה ששמה במרכז את תהליכי המנטליזציה.

ד"ר אילן דיאמנט: פסיכולוג קליני, מורה במגמה הקלינית בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, בתכנית לפסיכותרפיה בביה"ס ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת תל אביב, ובבית ספר לפסיכותרפיה במכון מגיד של האוניברסיטה העברית.
עבודת דוקטורט נכתבה בהדרכת פרופ׳ פיטר פונגי (ממפתחי מודל טיפול מבוסס מנטליזציה באוניברסיטת לונדון). הקים ביחד עם יואב ברושי את המרכז למנטליזציה בישראל, המקדם את ההכשרה והטיפול באמצעות מנטליזציה.
שרה עמיאל: עו"ס קלינית, בוגרת Toronto Child Psychoanalytic Psychotherapy
ועובדת במרכז-טל (מרפאת ילדים ונוער של המרכז לבריאות הנפש באר-שבע) כמדריכה ועו"ס אחראית, וכן בפרקטיקה פרטית. מתנסה מזה כ-6 שנים בטפול מבוסס מנטליזציה בשילוב עם טפול דיאדי בשיטת Watch ,Wait & Wonder אשר פותחה בטורונטו

רישום ותשלום:
יום עיון ראשון - /סטודנט/מתמחה (160)
מחיר רגיל (190)

אנא הזדרזו והרשמו -
ליצירת קשר :
נא לפנות לאורית ברקת
מנהלת המשרד
האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ת.ד. 6066 הרצליה 46159
טלפקס: 09-9587717, כתובת האתר: iapp.org.il