לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הדרכים מלאות שיירות של פליטים

הדרכים מלאות שיירות של פליטים

עלון פסיכולוגיה עברית | 20/12/2013 | הרשמו כמנויים

עשרות מבקשי המקלט הסודנים שצעדו השבוע לירושלים במחאה על כליאתם, נעצרו והוחזרו למתקני הכליאה. במעין תזמון שכזה, בבתי הכנסת יחלו לקרוא השבת את חומש 'שמות' - ספר התנועה משעבוד לחירות. 'כי גרים הייתם בארץ מצרים', הוא נימוק לציוויים רבים ששב וחוזר פעמים רבות לאורך פרשות התורה. אפשר לשמוע זאת כמעין קריאה נוקבת: גם בעודך יושב לבטח במקומך, ולמרות אי הנעימות שיש להניח שתתעורר - שוב וחפש בתוכך את איכות ה'אחר', את הנקודה הפנימית שבה אתה פליט וגר. כי אולי רק כך - מתוך חיבור מחדש ל'גנטיקה הנפשית', האישית-לאומית והכרה בנקודת השבריריות הפרטית, ניתן לשמוע טוב יותר את קולות ה'אחרים' שבינינו ואת הגרים הממשיים, אלה הצועדים בשורות לאורך הדרכים?

עוד על פרשת השבוע ועל התנועה משעבוד לחירות, תוכלו לקרוא ב'פירוש משלך' - הבלוג החדש של הפסיכולוגית הקלינית אילת וידר-כהן, שתצא להפלגה אסוציטיבית עם פרשות השבוע, תקלף מעל הטקסט העתיק את שכבות הפרשנות המוכרת ותעניק לו פירוש משלה. וידר-כהן, שהיא גם פעילה חברתית בתחומי פמיניזם ודת ופגיעות מיניות, מוצאת בסיפורי המקרא עקבות של תאוריות פסיכואנליטיות מוכרות ושל מקרים מחדר הטיפולים ומהחיים האישיים. הפוסט הראשון עוסק בפתיחת ספר שמות ובלידתו של משה - על שפה כתשתית ליציאה לחירות, על הפעייה התינוקית כמחזיקה ומכוננת זהות, על משה התינוק שנולד מחדש בנהר ועל הזהות המפוצלת שאיתה גדל.  מוזמנים להרשם כמנויים.

לצד זאת, התפרסמו השבוע באתר מאמרים מרתקים הנוגעים כולם לתחום הפסיכולוגיה החינוכית:

במאמרה המצוין והמעשי, עוסקת יערה מרחבי בתרגום השפה הפסיכולוגית לפרקטיקה החינוכית ובוחנת את האופן שבו יכול פסיכולוג בית הספר לתמוך במורים ולהרחיב את המשאבים הרגשיים שלהם על מנת שישמשו לתלמידיהם סוכנים של בריאות נפש. עירית ויהודה חגי מציגים את הפרק השלישי והאחרון של מאמרם העוסק בשימוש בעקרונות פסיכולוגיית העצמי בטיפול בבעיות התנהגות במסגרת עבודתו של הפסיכולוגהחינוכית בבית הספר. לאחר שכבר הוצגו הרקע התאורטי ומודל ההתערבות עצמו, מובא הפעם תיאור מקרה המדגים את יישומו של המודל וחותם את המאמר.  ד"ר חנה דויד מביאה גם היא הצגת מקרה, ומתארת את סיפורה של נערה מחוננת תת-משיגה, כדוגמא לקושי של בנות מחוננות בארץ ובעולם למצות את הפוטנציאל הטמון בהן בנעוריהן.


- פרסומת -

ומה עוד? בבלוג 'כתיבה יוצרת' תוכלו לקרוא את סיפורה הקצר והמטלטל של שלומית מירון העוסק באישה מבוגרת שנישאת על גלי הזיכרונות הטראומטיים אל נעוריה ואל 'צילום מטריד' שלא עוזב אותה מאז. ד"ר רננה אלרן'מרימה את הראש' מארגון כנס 'פסיכוזה ופסיכואנליזה' על מנת לספר לכם על התמונה הגדולה, ומיד חוזרת לפרטים הקטנים. וב'שפיות זמנית', תוכלו לקרוא על 'מחלה נפשית' חדשה ומדאיגה בשם 'עשרת' ש'תוקפת' רק בני עשירים.

שבת שלום! "ברחובות מוטלים פגרי הבתים,

הדרכים מלאות שיירות של פליטים,

דין הפקחים הוא דין השוטים

כי מתה נפשי עם פלשתים"

(מתוך 'שיר המלחמה האחרונה', מילים: יהושוע סובול, לחן: יוני רכטר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
לאה שקלים
לאה שקלים
חברה ביה"ת
ירושלים וסביבותיה
גפן שובל
גפן שובל
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ד"ר רן ליטמן
ד"ר רן ליטמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
איתי טימסית
איתי טימסית
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
נועה הרשקוביץ
נועה הרשקוביץ
פסיכולוגית

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.