לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עשרים וארבע שעות ביממה

עשרים וארבע שעות ביממה

עלון פסיכולוגיה עברית | 23/9/2012 | הרשמו כמנויים

לאחר חופשת חג של שבועיים (+שעה) מקבץ רחב של מאמרים מוגש לפניכם בפתחה של שנת תשע"ג. אחדים מהם עוסקים במפגש שבין הפסיכולוגיה, היחיד ומערכת בית הספר. אורית אלפי ממשיכה להביא בפנינו אפשרויות להתערבויות בכיתה, והפעם, לצמצום התנכלויות ואלימות. מעגל, סיפור וקסם - שלושה סוגים של התערבויות פסיכו חינוכיות. דר' מירי נהרי ושלומית סימון נויפלד מתארות את התמודדות בית הספר במפגש עם מחלת הסרטן - של תלמידים או בני משפחותיהם הקרובים. ודר' חנה דויד ממשיכה להביא בפנינו מעולמם של ילדים מחוננים, והפעם, תיאור מקרה של ילד חרדי בעל כישורים יוצאי דופן.

מיהו ה"אני"? והאם יש ישות כזו? קישור לראיון עם תומס מטצינגר, תיאורטיקן העוסק בקוגניציה והכרה, מובא ב"שפיות זמנית". לעומת הטענה כי אין ישות של עצמיות, העוסקים בטיפול בנפגעי טראומה פוגשים אנשים הנאבקים לשוב "להיות עצמם". מלבד המאבק על חזרה לתפקודים שבטרם הפגיעה, טוען מנשה כהן במאמרו, חשוב גם לחוש את הקשר אל ה"עצמי" מן העבר. ובכיוון אחר, דר' שאול חיימוביץ מציע שיטה לחקר העצמי, כתוספת לחקר המתאפשר במהלך טיפול. טל סער שבה ומשתפת אותנו בחוויה של חשיפת העצמי שלה במפגשים הטיפוליים. ואילו רות נצר פורשת בפנינו את תפיסתו של יונג לקשרים הנוצרים בין המטפלת והמטופלת, מתוך הרצאה שנתנה בכנס ישראל לפסיכותרפיה בקיץ האחרון. פרק מספרו של פירז סטיל, העוסק בנטייה לדחיינות ובאפשרויות ההתמודדות איתה מובא לקוראים באדיבות ההוצאה לאור. שני פוסטים שמביאים מעולמם של מתמודדים עם מחלות נפש ב"שפיות זמנית" על אתר היכרויות חדש וחינמי, וכן על טיפול בחולי נפש בקהילה, בהרצאה מאתר TED. מרתק וחשוב!


- פרסומת -

מרבית הבלוגים בשבועיים האחרונים עסקו בנושאים אקטואליים: רות נצר ועמיה ליבליך מקבלות את פני השנה החדשה, תגובות להצהרתו מעוררת המחלוקת של חבר בית הנבחרים הרפובליקאי אודות משמעות האונס מובאות ב"שפיות זמנית", ופרופ' יואל אליצור משתף את הקוראים בעדכונים מהחלטות המועצה לקראת השנה החדשה (תיקון סעיף 15 בחוק הפסיכולוגים, מסמך עמדה לגבי לימודי הליבה בתואר שני ועוד). ועוד תגובה לענייני דיומא, במאמר דעה מאת דר' שלי רקובר העוסק במשמעות ברית המילה, לאור האיסור שהוטל על טקס זה לאחרונה בגרמניה. שתי יצירות של חברות הקהילה, יומן מסע מאת אופירה אליגון ושיר מאת חנה הופמן, חותמות את המקבץ הדו שבועי הפעם.

בברכת גמר חתימה טובה.

"עשרים וארבע שעות ביממה

בנינו חומה של בדידות איומה

אז הלכנו ללמוד כל אחד בנפרד

שחופשי זה בעצם לגמרי לבד" (מילים: יעקב גלעד, לחן: יהודה פוליקר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד״ר רן רוזן
ד״ר רן רוזן
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה
אורית אוברידקו
אורית אוברידקו
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
יעל נעים
יעל נעים
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
תהילה בירנבאום
תהילה בירנבאום
פסיכולוגית
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום, שש שנים מלאו לפסיכולוגיה עברית. השנה החולפת היתה, ללא ספק, אחת השנים המכוננות...
לקראת חג השבועות הקרב אתרנו גדוש בטקסטים הממתינים לקציר. כיצד מתרחש תהליך הכתיבה? ומה בין כתיבה ספרותית...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.