לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
8
ינואר

נפלאות המוח ההוליסטי - הקשר בין אינטליגנציה תפקודית FQ והצלחה

8/1/2018 | פורסם על ידי אמציה כהן

דרכים וגישות חדשניות לטיפוח ולפיתוח תיפקודים ניהוליים

יום ג, 8.1.2019, ב' בשבט התשע"ט
אודיטוריום בית סוראסקי, המרכז הרפואי תל השומר
מנחה - ד"ר אורה בן-אליהו
כולנו נולדים עם תפקודים ניהוליים: אשכולות של יכולות שבעזרתם אנו צולחים את היומיום. חלקנו רוכשים אותם באופן טבעי, וחלקנו זקוקים לעזרה בפיתוחם. לקות או עיכוב ברכישה של תפקודים ניהוליים יכולים להיגרם ממגוון סיבות, החל מסיבות גנטיות ועד אינספור גורמים סביבתיים, בריאותיים, נפשיים ועוד. תהא הסיבה אשר תהא, תפקודים ניהוליים מעוכבים או חלשים או לוקים הם מפתח להבנה של קשיים רבים שחוצים את כל תחומי החיים, ומציבים בפני המתמודדים עמם - מכשול אחר מכשול.

בכנס זה אנו מציעים לכם מגוון כלים, תובנות, דוגמאות, שיטות וגישות חדשניות, לעבודה עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים (בדגש על ילדים צעירים) על פיתוח תפקודים ניהוליים גבוהים, כנכס לחיים.

מטרתו של הכנס להציג את התחום שמקבל עכשיו תאוצה גבוהה, האינטלגינציה התפקודית FQ, ממגוון זוויות ועולמות ידע שיספקו לכם תמונה גדולה, רחבה ומקיפה של הנעשה בתחום, יחד עם כלים מעשיים ופרקטיים שאפשר להתאימם לעבודה עם כל מטופל ומטופלת.

בכנס ישתתפו מרצים בכירים מובילים בתחומם בעשייה, בחשיבה, במחקר, בפיתוח ובעבודה בשטח.

14:00-15:00 - התכנסות, הרשמה וכיבוד קל


14:45-15:00 ברכות והקדמה
מנחה - ד"ר אורה בן-אליהו


15:00-16:00 אינטליגנציה תפקודית ומודל המוח ההוליסטי - EF בראייה חדשה

בהרצאה נציג את מודל המוח ההוליסטי - מודל חדש שפתחה המרצה, הפותח ראייה חדשנית המספקת תובנות על תפקידם של התפקודים הניהוליים בדרך להצלחה בכל תחום בחיים. נציג מושגים חדשים כמו אינטליגנציה תפקודית - FQ, תפקודי יסוד, והפלח המשלים, וניתן כלים להבנה כיצד ניתן לעבור מתפקודים ניהוליים לוקים שמנהלים אותנו ומציבים בפנינו מכשולים וחסימות - למודל עבודה וחיים יישומי של אינטלגנציה תפקודית פרו-אקטיבית ומקדמת.

מרצה - ד"ר אורה בן-אליהו, מרפאה בעיסוק, מומחית בהתפתחות הילד, מרצה ומנחה גננות, מורים, פסיכולוגים, מטפלות והורים, משמשת מרפאה בעיסוק בגנים שפתיים במסגרת החינוך המיוחד. חוקרת תבניות למידה טרום-אקדמיות ותבניות תנועתיות בילדים. מחברת הספר נפלאות המוח ההוליסטי, בהוצאת אמציה.


16:00-17:00 אסטרטגיות מבוססות מודל אימון התנהגותי לפיתוח תפקודים ניהוליים

אסטרטגיות לפיתוח ואקטיבציה של מיומנויות גבוהות המאפשרות שליטה בדחפים ושיפור תפקודים ניהוליים אצל ילדים ומתבגרים. האסטרטגיות שיוצגו מבוססות על מודל אימון התנהגותי ומתמקדות בחיזוק מיומנויות מטה קוגניטיביות של תכנון, התנעה, מיקוד, גמישות, ויסות רגשי ועיכוב תגובה.

מרצה - ליסה גרוסמן, MA, M.Ed פסיכולוגית חינוכית, מאמנת בכירה ומדריכת מאמנים. חלוצת שיטת האימון האישי לבעלי הפרעת קשב בארץ, עם ותק של 40 שנה בתחום ליקויי למידה. מנהלת מנהלת המרכז לאימון התנהגותי ברעננה, מדריכה מוסמכת על ידי לשכת המאמנים, ועל ידי ארגון המאמנים הבינלאומי ACO. פיתחה מודלים לאימן מבוגרים, הורים וילדים, וומרצה באוניברסיטת בר-אילן בתחום אימון להפרעת קשב והדרכת הורים בגישה אימונית.


17:00-17:45 הפסקה וכיבוד קל


17:45-18:45 תפקודים ניהוליים מתיאוריה למעשי - אימון למוח על בסיס ספורט ומשחק

בהרצאה נצא למסע מרתק וחווייתי למקום שבו נפגשים הספורט והקוגניציה. למידה יעילה היא פונקציה של תנועה וחוויה. תפקודים ניהוליים הם אוסף של כישורים שהשליטה בהם מקרינה לא רק על המשכל אלא על חוסן רגשי ורווחה בכל תחומי החיים. בהרצאה ננגלה מהם אימונים פיזיו-קוגניטיביים בהקשר של תפקודים ניהוליים כמו תכנון, גמישות מחשבתית, שליטה עצמית, קבלת החלטות, זיכרון ועוד. נתנסה ונראה כיצד לשלב תרגילים אלה במגוון דיסציפלינות הן בפן החינוכי והן בפן הרגשי-התנהגותי. כל הכלים שיוצגו בהרצאה מבוססים על מסקנות של מאות מחקרים.

מרצה - ציפי כץ, תרפיסטית נוירו-התפתחותית תפקודית NDFA, מאמנת קוגניטיבית התנהגותית CCBT. מומחית בטיפול, הנחייה וליווי הורים בדגש על עיבוד חושי, ADHD ולקויות למידה, מטפלת ברפואה משלימה, אלבאום, רביב, כישורי למידה-רמי כץ, העשרה אינסטרומנטלית-פויירשטיין ועוד. מדריכה ומלווה צוותי טיפול וחינוך בבנייה של סביבה תומכת חושית-רגשית (חדרי הכלה) ובתפעול של חדרי סנוזלן, בשילוב דיסציפלינות טיפוליות וחינוכיות. מנהלת פרוייקטים לצוותי טיפול וחינוך ברשויות. בעלת מרכז להתפתחות הילד ולשיפור תפקודי לילדים עם צרכים מיוחדים בפתח תקווה, ומרצה במסגרות אקדמיות שונות.


18:45-19:00 הפסקה וכיבוד קל


19:00-20:00 תפקודי ניהול כמנגנון נוירו-פסיכולוגי לעיבוד קשב

בהרצאה נבחן את מערכת הקשב כמערכת נוירו-פסיכולוגית סינכרונית שאחראית על ויסות של תפקודי המוח. נסקור את שלוש מערכות המשנה שלה - האורגנית, המנטלית-תפקודי ניהול, והמנטלית-תפקודים קוגניטיביים ספציפיים. נגלה איך מערכת הקשב מזהה גירויים, מנהלת ומתכננת תגובות, מבצעת ומבקרת את הביצוע. נסקור את מודל ת.ב.מ., מודל נוירו-פסיכולוגי הוליסטי, נבין את מערכת הקשב ואת התפקודים הניהוליים מנקודת השקפה נוירו-פסיכולוגית, ורכוש כלים משולבים, נוירו-פסיכולוגיים וקוגניטיביים התנהגותיים לעבודה עם מטופלים.

מרצה - ד"ר גיל מאור, מרצה וחוקר, חבר סגל באקדמיית גליל מערבי ובמכללת תל-חי, פסיכותרפיסט CBT ומנתח התנהגות, מנהל מכון ד"ר קשב, מרכז לאבחון וטיפול בהפרעות קשב ובתפקודי למידה.

להרשמה ולפרטים נוספים, התקשרו 050-7504210 לאפרת, או 052-8087052 לאמציה
נשמח לשמוע מכם

תגיות: