לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
4
יוני

ערב עיון -קונפליקטים מגדריים ביחסי קרבה ועיבודם בטיפול

4/6/2015 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית שמחה להזמינכם לערב עיון בנושא:
כעס ותסכול, שנאה ואהבה ביחסים בין המינים: קונפליקטים מגדריים ביחסי קרבה ועיבודם בטיפול.
המרצים : ד"ר אבי ברמן, גב' מרים ברגר וד"ר גילה עפר.

4.6.2015, יום חמישי בשעות 19:00-22:00

תכנית הערב:
19:00-19:15 – התכנסות ורישום
19:15-19:45 – תוקפנות וזעם: הבדלים מגדריים - הגב' מרים ברגר
19:45-20:15 – קנאה (Envy): הבדלים מגדריים - ד"ר אבי ברמן
20:15-20:30 – הפסקת קפה וכיבוד קל
20:30-21:00 - "שונאים, סיפור אהבה": הבדלים מגדריים בביטויי אהבה שנאה ותשוקה
– ד"ר גילה עופר
21:00-22:00 – דיון פתוח עם הקהל

הערב יתקיים ב"בית השחמט", רח' טאגור 26 רמת אביב
מארגנת הערב: ישראלה צורף

תקצירי ההרצאות:
תוקפנות, זעם וקנאה – הגב' מרים ברגר וד"ר אבי ברמן
במהלכם של יחסים קרובים מתעוררים במשך הזמן רגשות עזים אשר בהם אהבה ותשוקה מתגלגלים לביטויים של כעס ותסכול. עקב השפעות חברתיות / תרבותיות, נוצרים הבדלים מגדריים באופן שבו הם מתפתחים ובאים לידי ביטוי. קשרים קרובים כרוכים בתלות הדדית מורכבת (לא מודעת ברובה), בין כוחות רגשיים וכוחות חברתיים, תרבותיים שפועלים עלינו.
ישנם רגשות שנגישים יותר לגברים ועוברים דיסוציאציה אצל נשים וגם להיפך. כך, תובענות, הפעלת כוח ותחרותיות נוטים לזכות להצדקה ולגיבוי אישי וחברתי כשמדובר בגברים, ולגינוי ואף להכחשה כשמדובר בנשים. מאידך, הזדקקות, רוך, ויתור ודאגה לטובתו של הזולת, נתפסים כרגשות שראויים יותר לנשים מאשר לגברים.
נשים וגברים נוטים ליחס אלה לאלה יתרונות ייחודיים שמעוררים בהם קנאה וזעם: נשים למשל עלולות לקנא במה שנראה להן כ"חופש" של גברים להתרחק וללכת לדרכם, וגברים עלולים לקנא בנשים על ה"ביתיות" שנראית להם כמעין פטור ממאבקים שוחקים ומתחים בעולם החברתי בחוץ. הבדלים אלה עלולים ליצור מוקדים של נתק, התרחקות ותקיעות.
במפגשינו הפעם, נעסוק בהתמודדות של גברים ונשים עם חובות (והכתבות) חברתיים רבים, לצד תשוקות אישיות גלויות וסמויות ולאופן שבו הבדלים מגדריים מעצבים אותם. ההכרה ברב ממדיות של יחסים אלה שכוללת הן את הפנים האישיות והן את הפנים התרבותיות/ חברתיות תורמת ליצירת שפה משותפת בקשר הטיפולי ואף מעבר לו.

דר' אבי ברמן, פסיכולוג קליני מדריך, פסיכואנליטיקאי, אנליטיקאי קבוצתי. מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו. המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. אוניברסיטת תל אביב, בית הספר לרפואה המחלקה לפסיכותרפיה.
הגב' מרים ברגר - פסיכולוגית קלינית מדריכה, אנליטיקאית קבוצתית. המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. חברת סגל ההוראה במכון ומדריכה בתוכנית של בי"ס לפסיכותרפיה באוניברסיטת בר אילן.


"שונאים, סיפור אהבה": הבדלים מגדריים בביטויי אהבה שנאה ותשוקה – ד"ר גילה עפר
גברים ונשים משתמשים באופן שונה באהבה ושנאה ובביטויי תשוקה. הבדלים אלה בולטים במיוחד כאשר היה כשל בהתפתחות האנדיוידואליות וביכולת ההתיחסותיות. בספרות הפסיכואנליטית יש התייחסות לכך ששנאה היא חלק מהאהבה. אולם, מעט מאוד נכתב על הדרכים השונות בהם גברים ונשים משתמשים ברגשות אלו. בהרצאה זו אנסה להראות כיצד הבדלים מגדריים משפיעים על האופנויות השונות של "שנאה אוהבת" (loving hate). הביטוי "שנאה אוהבת" מתייחס לאופן שבו הסובייקט חווה שנאה מלאת תשוקה. שנאה מלאת תשוקה משמשת הן להתמודדות עם כאב התשוקה והן עם הצורך לנפרדות מאובייקט אהוב. מאחר וגברים ונשים שונים בדרכים לספרציה אנדיוידואציה, עליהם לפתור דילמות דומות בדרכים התייחסותיות שונות.
גילה עפר- Ph.D – פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה ואנליטיקאית קבוצתית. בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית וצרפתית (האוניברסיטה העברית ירושלים), ותואר שני (אונ' תל-אביב) ושלישי (אונ' בר-אילן) בפסיכולוגיה קלינית. חברה מייסדת ויו"ר לשעבר של מכון תל-אביב לפסיכואנליזה בת זמננו(TAICP) וחברה מייסדת של המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. מרצה ומדריכה בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל-אביב וחברת סגל ב-Chicago Center of Psychoanalysis. מובילה הקמת מכונים לאנליזה קבוצתית באסטנבול ובבוקרשט. ד"ר עפר היא חברת הועד הבינלאומי ויו"ר החטיבה של האנליזה הקבוצתית בפדרציה האירופאית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית (EFPP), עורכת את הג'ורנל המדעי של ה-EFPP. פרסמה את עבודותיה בג'ורנלים מובילים והציגה אותן בישראל, אירופה וארה"ב.

מחיר לחבר אגודה/סטודנט/מתמחה - 100 ₪. לא חבר באגודה – 120 ₪.

לרישום : אורית ברקת , מנהלת המשרד
האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ת.ד. 6066 הרצליה 46159
טלפקס: 09-9587717,כתובת מייל :iapp@bezeqint.net
כתובת האתר: iapp.org.il