לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ברכות לשנה חדשה וסיכום: תיקון סעיף 15 בחוק הפסיכולוגים, נייר עמדה ולימודי ליבה בתואר שני בפסיכולוגיה

ברכות לשנה חדשה וסיכום: תיקון סעיף 15 בחוק הפסיכולוגים, נייר עמדה ולימודי ליבה בתואר שני בפסיכולוגיה

מועצת הפסיכולוגים | 14/9/2012 | הרשמו כמנויים

עשייה רבה ומשמעותית לקידום ענף הפסיכולוגיה נעשתה על-ידי מועצת הפסיכולוגים והוועדות המקצועיות. כדי להנגיש את המידע, נעזרתי באתר החדש של המועצה להצגת הנושאים השונים יחד עם מסמכים רלבנטיים שניתן להורידם דרך האתר:

http://www.health.gov.i...s/about.aspx

הישיבה האחרונה של מועצת הפסיכולוגים הייתה בתאריך 17.6.2012. סיכום הישיבה מופיע באתר המועצה.

http://www.health.gov.i...17062012.pdf

להלן הנושאים המרכזיים וההחלטות שהתקבלו בישיבה:

1. בהוראת מנכ"ל משרד הבריאות ניתנת אפשרות לקבל מילגת התמחות לפסיכולוגים בעלי

מומחיות במידה ועשו את התמחותם ללא מילגה בתחום השונה מהמבוקש:

http://www.health.gov.i...11062012.pdf

2. נערך דיון מסכם בפילוט שעשינו עם הנהלים לבחירת חברים לוועדות מקצועיות. יו"ר הוועדות המקצועיות בטאו שביעות רצון גבוהה בנוגע לנהלים החדשים והציעו לגבש ביניהם נוהל לדיון על המועמדים ולסיכום ההמלצות המוגשות למועצה לקראת הבחירות. המועצה אשרה בתיקון קל את הנהלים החדשים:

http://www.health.gov.i...41900612.pdf

3. המועצה החליטה בשיתוף פעולה עם המנכ"ל על הצעת תיקון ממוקדת יותר של סעיף 15 לחוק הפסיכולוגים הכוללת פיתרון לסוגיית הכינוי של פסיכולוגים שאינם רשומים בפנקס. הוגדר "עיסוק מקצועי בפסיכולוגיה".http://www.health.gov.i...29464112.pdf

4. המועצה דנה בהסדרת גבולות העיסוק בפסיכולוגיה. בעקבות הדיון הוקמה ועדה שנסחה נייר עמדה בנושא. המועצה אשרה את נייר העמדה בהצבעה מיוחדת.

http://www.health.gov.i...35686712.pdf


- פרסומת -

חודש לאחר מכן החליטה המועצה להשכלה גבוהה לאמץ את הצעת הוועדה המשותפת של המל"ג ומשרד הבריאות לקיומם של לימודי ליבה בתואר השני בפסיכולוגיה. זו החלטה היסטורית לענף הפסיכולוגיה המסכמת שנתיים של עבודה שנעשתה בשיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים: המועצה, ששת הוועדות המקצועיות בפסיכולוגיה, הוועדה המשותפת של המל"ג ומשרד הבריאות, ראשי החוגים בפסיכולוגיה וראשי המגמות בפסיכולוגיה מקצועית. כמו כן הוחלט על הקמת מנגנון משותף לטובת תיאום והעברת מידע באופן קבוע בין הגופים השונים. מנגנון זה מאפשר לוועדה הקלינית שתמכה במסגרת לימודי הליבה אך לא קיימה עדיין דיון מסכם בנושא להמשיך את העבודה בשיתוף פעולה עם הגורמים השונים ולהביא לשינוי/עדכון לימודי הליבה. לדוח הוועדה המשותפת והחלטת המל"ג:

http://che.org.il/?page_id=8443

תודות לכל החברים שתרמו לעשייה. אנשים רבים תרמו בנדיבות לב מזמנם, כשרונותיהם וכוחותיהם היצירתיים כדי לקדם את ענף הפסיכולוגיה. תרמו גם חברים נוספים בקהילת הפסיכולוגים שחלקו על דרכה של המועצה ומצאו את הדרך לבטא את דעתם השונה תוך שמירה על מסגרת של דיון ענייני ודמוקרטי. מאחל אני לכולכם שנה של המשך עשייה חיובית, שנה של עבודה משותפת שתחזק את תהליכי הגישור והפיוס בתוכנו. שנה שתעניק למקצוע היקר לליבנו את ההזמנויות הטובות ביותר להמשיך להתפתח באופן שמאפשר לתרום את המיטב שבנו לטובת הקהל שאנו משרתים והחברה שאנו חלק ממנה.

שלכם,

פרופ' יואל אליצור

יו"ר מועצת הפסיכולוגים


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תחנות בריאות הנפש, שירותים פסיכולוגיים, אקדמיה ותארים מתקדמים, תוכניות הכשרה, אנשי מקצוע, פסיכותרפיה
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה
אלון עשת
אלון עשת
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה קאופמן
דנה קאופמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רונית סיסו
רונית סיסו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
תמר פלג שקד
תמר פלג שקד
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של מועצת הפסיכולוגים

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אחת שתייםאחת שתיים30/6/2013

תיקון סעיף 15 והסבה לחינוכית. פרופ' יואל אליצור,
ברצוני לשאול, בהמשך לתשובה שנתת לגב' סתיו רווה לפני כחצי שנה - אם אני מתחילה ללמוד במגמה המחקרית בשנת הלימודים הבאה, האם הוועדה יכולה לשנות את מדיניותה כך שהשינוי יחול גם עליי?

בנוסף - היכן ניתן יהיה לעשות את הפרקטיקום המדובר באם לומדים במגמה מחקרית?

כמו כן, לאור דברייך, האם שפ"ח כלשהו ירצה בכלל לקבל מישהו שלמד במגמה מחקרית ועל כן לא עשה פרקטיקום, לעומת מועמד שבמסגרת לימודיו כן בצע פרקטיקום?

תודה.

סתיו רווהסתיו רווה10/11/2012

תודה על התשובה המהירה. ובכלל תמיד נורא מרשימה אותי השקיפות והפעילות שלך גם במרחב המקוון.

יואל אליצוריואל אליצור10/11/2012

תיקון סעיף 15 והסבה לחינוכית. כדאי לשם לב שההצעה לתיקון סעיף 15 בחוק לא הוגשה עדיין לכנסת. האפשרות לעשות הסבה לחינוכית או לכל התמחות אחרת לא השתנתה. גם אם יעבור התיקון של החוק האפשרות לעשות הסבה לחינוכית באמצעות השלמת פרקטיקום וקורסים תהיה קיימת כל עוד הוועדה החינוכית אינה משנה מדיניות בנושא.

סתיו רווהסתיו רווה10/11/2012

פרופ' אליצור- שאלה בנוגע להסבה לחינוכית. עד לא מזמן היה ניתן לעשות הסבה ממגמות מחקריות בפסיכולוגיה- לפסיכולוגיה חינוכית עקב מיעוט חוגים לחינוכית בארץ ובמקביל ביקוש גדול וצורך בפסיכולוגיים חינוכיים. מה ההשפעה של התיקון החדש לחוק על מקרים אלה והאם אני כמסיימת בקרוב תואר שני בחברתית אהיה מנועה מלעשות את ההסבה הזו?