פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


חזרה לפורום

פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תגיות נושא: מחלות נפש | מידע למטופל | דת ואמונה | היסטוריה | פסיכולוגיה יהודית | טיפול משפחתי | תרבות ואמנות | מיתוסים ואגדות

תצוגה 
פתיחה ספטמבר 2024 הקורס מועבר בזום
בחסות המכון הבינלאומי להתמקדות בניו-יורק. וקורסי התמקדות פרונטליים.
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
ליששכר - איש הרוח
קבצים קבצים
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 אתרי פסיכויהדות
 בטיחות בדרכים
 חגים וערכים
 חינוך ברוח יהודית על פי דר' יאיר כספי ויששכר עשת
 טיפול פסיכולוגי יהודי
 מטפלים ברוח יהודית
 ניצנים אחרי קטיף, סיוע למפונים
 ספרי פסיכו. יהדות
 פרשת השבוע
 ראש חודש
 שאלוני ד"ר יאיר כספי, אונ. תל אביב, המרכז למורשת היהדות, התכנית לפסיכולוגיה ביהדות.
 שבת
 שמירת הלשון
 תוכנית המדרגות. מאת דר יאיר כספי
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:28/12/2007 03:41

נושא:

ברכת חגים שמחים ומשמעותיים לאחינו הנוצרים. מי יתן וכבר יבוא שלום לעולם
תוכן:

חג המולד  Christmas  (המיסה של ישו)

   החג נחוג ב25 בדצמבר ברוב העדות הנוצריות. מקובל לראות בתאריך זה את יום לידתו של ישו. על פי הברית החדשה, ישו נולד למריה הקדושה בבית לחם במקום בו מצויה כיום כנסיית המולד. הנוצרים מאמינים כי לידתו של ישו מהווה הגשמה של נבואות התנ"ך על בואו של משיח בן דוד אשר יגאל את העולם מחטאיו, ויגשר על הפער שבין האל ובין בני האדם.

   בארצות שבהן התרבות העיקרית הינה נוצרית-מערבית, חג המולד הפך לחג החשוב ביותר בשנה, ונחוג הן כחג דתי והן כמועד חילוני המסמל את אחדות המשפחה. בארצות שבהן מקובלת המסורת הנוצרית-המזרחית, זהו החג השני בחשיבותו אחרי חג פסחא.

   בחג מעניקים בני משפחה וחברים מתנות זה לזה. מסורת נפוצה מספרת כי סנטה קלאוס, דמות אגדית המתוארת כאדם עליז ושמן בעל זקן לבן המעניק מתנות לילדים טובים.

   מנהגי החג והמסורות הקשורות בו נטמעו בתרבות הצריכה. החג הינו תמריץ לכלכלות הארצות החוגגות אותו. המכירות עולות כמעט בכל התחומים. "מכירות חג המולד" נמשכות לרוב עד לראש השנה האזרחית.

   כרטיסי החג נהוגים כדרך בה שומרים על קשר עם קרובים ומכרים רחוקים, וידידים אחרים. משפחות רבות יוצרות תמונה משפחתית חגיגית ושולחות אותה למכריהן, בצירוף ברכה המספרת על שעבר על המשפחה בשנה שחלפה.

   נהוג לחגוג את ליל החג במיסת חג המולד החגיגית המתרחשת בחצות, ובה שרים מזמורי חג.

ראש השנה האזרחי הסילבסטר

   השנה האזרחית איננה שנה נוצרית אלא גרוגריאנית שאומצה על ידי הנצרות. לוח השנה הגרגוריאני הוא  לוח השנה האזרחי או לוח השנה הלועזי. הוא הונהג בצו של האפיפיור גרגוריוס ה13 בשנת 1582. הוא מבוסס על הלוח היוליאני שהונהג על ידי יוליוס קיסר קיסר האימפריה הורמאית.

  הנוהג הנוצרי הוא לראות את היום הראשון בשנה כ1 בינואר. מלכתחילה ניסתה הכנסייה הקתולית לבטל נוהג זה כדי להימנע מחגיגות פגאניות שהיו אופייניות לו. אבל לבסוף ויתרה הכנסייה וקיבלה את הנוהג העממי כנוהג נוצרי. הנצרות גם הוסיפה לחג את זכר האפיפיור סילבסטר שחי במאה הרבעית לספירה.

   כיום נהוג בקהילות הנוצריות לשלב את חגיגות השנה החדשה בהמשכן של חגיגות חג המולד. נוהגים לציין את ראש השנה האזרחי בהילולה, נוהג שמקורו באמונה קדומה שזוהי שעת מעבר, ועל כן מותר לעשות בה דברים שאסורים בשעות אחרות. יהודים רבים חיים את התאריך הלועזי וכניסת השנה האזרחית משמעותית מאוד בשבילם והם משתתפים בחגיגות הללו.

   ערב השנה החדשה נחוג כמעט בכל רחבי העולם, גם במדינות שדתן הרשמית איננה הנצרות, כמו יפן, הודו, טורקיה, תאילנד, ישראל ועוד. ליל סילבסטר נחגג במסיבות ששיאן בחצות הלילה, עם התחלפות השנה נחתם בנשיקה. כיכר טיימס בניו יורק קנתה לעצמה שם ברחבי העולם כזירת המסיבה הראשית. בין הבניינים בכיכר נתלה כל שנה כדור ענק היורד אל החוגגים בחצות. מסיבות נוספות נערכות במקומות ציבוריים נוספים ברחבי העולם כמו גם במועדונים ובבתים פרטיים. מנהג נפוץ נוסף הוא יריית זיקוקי די נור במרכזי הערים הגדולות.

 

בברכת שיהיו חגים שמחים ומשמעותיים לכולם,

ובמהרה יבוא שלום לעולם

וכל יושבי תבל יזכו לחוות את החיים בחסות חסדי בורא עולם.

יששכר

 

 


תגובות
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום