פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


חזרה לפורום

פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תגיות נושא: מחלות נפש | מידע למטופל | דת ואמונה | היסטוריה | פסיכולוגיה יהודית | טיפול משפחתי | תרבות ואמנות | מיתוסים ואגדות

תצוגה 
פתיחה ספטמבר 2024 הקורס מועבר בזום
לחצו כאן להוספת מודעה מיידית
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
ליששכר - איש הרוח
קבצים קבצים
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 אתרי פסיכויהדות
 בטיחות בדרכים
 חגים וערכים
 חינוך ברוח יהודית על פי דר' יאיר כספי ויששכר עשת
 טיפול פסיכולוגי יהודי
 מטפלים ברוח יהודית
 ניצנים אחרי קטיף, סיוע למפונים
 ספרי פסיכו. יהדות
 פרשת השבוע
 ראש חודש
 שאלוני ד"ר יאיר כספי, אונ. תל אביב, המרכז למורשת היהדות, התכנית לפסיכולוגיה ביהדות.
 שבת
 שמירת הלשון
 תוכנית המדרגות. מאת דר יאיר כספי
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:27/10/2007 22:47

נושא:

פרשת וירא
תוכן:

תקציר פרשת וירא

   אברהם יושב ישֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם. וְהִנֵּה שְׁלשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים לפניו. הוא מציע לארח אותם והם נענים לבקשתו. משסיימו לאכול, הם מודיעים לו ששרה תלד בן. שרה צוחקת בליבה, כי הרי היא ואברהם כבר זקנים מכדי ללדת ילדים.

   שלושת האורחים יורדים לסדום לבדוק אם אכן רבה חטאתם ואם כן, אלוהים ישמידם. אברהם מתעמת עם אלוהים ובוחן את גבול כוחו של הצדיק. "הַאַף תִּסְפֶּה צַדִּיק עִם רָשָׁע?" תשובתו של אלוהים היא, שאם ימצאו עשרה צדיקים בסדום ועמורה, הוא לא ישחית את הערים.

   שנים מתוך שלושת אורחי אברהם, באים לסדום. אנשי סדום מבקשים לפגוע בהם. לוט מכניסם כאורחים ומגן עליהם. הוא מוכן אפילו לתת את בנותיו לאנשי סדום ובלבד של יפגעו אורחיו.

   אלוהים מחליט להשמיד את סדום ועמורה. גופרית ואש יורדים על הערים, וַיַּהֲפֹךְ אֶת הֶעָרִים הָאֵלה וְאֵת כָּל הַכִּכָּר וְאֵת כָּל ישְׁבֵי הֶעָרִים וְצֶמַח הָאֲדָמָה הכל הושמד. תוך כדי מנוסתם וַתַּבֵּט אִשְׁתּ לוט לאחור וַתְּהִי נְצִיב מֶלַח.

   בנות לוט מחליטות לקבל זרע מאביהם כדי שתהיה המשכיות למשפחתן. הן השקו אותו יין ולכן לא ידע, כי כך נעשה. וַתַּהֲרֶינה שְׁתֵּי בְנוֹת לוֹט מֵאֲבִיהֶן. וַתֵּלֶד הַבְּכִירָה בֵּן...מוֹאָב, וְהַצְּעִירָה גַם הִוא יָלְדָה בֵּן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן עַמִּי הוּא אֲבִי בְנֵי עַמּוֹן.

   אברהם מפחד כי אנשי אבימלך יהרגו אותו בעבור אשתו והוא מציגה כאחותו. אַבְרָהָם חושש שיתכן ואֵין ערכי מוסר ויִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה. אבימלך חולם חלום ובו מתברר לו ששרה היא אשת אברהם. אלוהים מצווה אותו, הָשֵׁב אֵשֶׁת הָאִישׁ...וְיִתְפַּלֵּל בַּעַדְךָ אברהם וֶחְיֵה וְאִם אֵינְךָ מֵשִׁיב מוֹת תָּמוּת אַתָּה וְכָל אֲשֶׁר לָךְ:

   והֹ' פָּקַד אֶת שָׂרָה כַּאֲשֶׁר אָמָר. וַתַּהַר וַתֵּלֶד שָׂרָה לְאַבְרָהָם בֵּן לִזְקֻנָיו לַמּוֹעֵד אֲשֶׁר דִּבֶּר אֹתוֹ אֱלֹהִים. וַיִּקְרָא אַבְרָהָם אֶת שֶׁם בְּנוֹ הַנּוֹלַד לוֹ אֲשֶׁר יָלְדָה לּוֹ שָׂרָה יִצְחָק:

   שרה דורשת מאברהם לגרש את הגר ובנה, כִּי לֹא יִירַשׁ בֶּן הָאָמָה הַזֹּאת עִם יִצְחָק. וַיֵּרַע הַדָּבָר מְאֹד בְּעֵינֵי אַבְרָהָם. אלוהים מעודדו להיענות לדרישת שרה. הגר וישמעאל לא יינזקו. לְגוֹי ישים אלוהים את ישמעאל כִּי מזרע אברהם הוא. אברהם שולח אותם וַיתעו בְּמִדְבַּר בְּאֵר שָׁבַע. מלאך אלוהים קורא אליה לא לירוא כִּי שָׁמַע אֱלֹהִים אֶל קוֹל הַנַּעַר...כִּי לְגוֹי גָּדוֹל אֲשִׂימֶנּוּ.

   בעקבות סיכסוך בארות, פונה אבימלך לאברהם ואומר לו כי הוא מרגיש שאלוהים עם אברהם בְּכֹל אֲשֶׁר יעשה ומבקש לכרות ברית שלום עם אברהם החזק. אברהם אינו מנצל את כוחו לרעה ומסכים לברית השלום. אבימלך מבקש את הברית לְנִיניו וּלנכדיו כַּחֶסֶד. הם מיישבים את הסכסוך ביניהם אחרי בירור אשמה ולקיחת אחריות. ברית שלום נכרתה בבאר שבע. עוד נטע אברהם אֵשֶׁל בִּבְאֵר שָׁבַע וַיִּקְרָא שָׁם בְּשֵׁם ה' אֵל עוֹלָם: וַיָּגָר אַבְרָהָם בְּאֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים יָמִים רַבִּים. הברית מחזיקה מעמד שנים רבות

   וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱלֹהִים נִסָּה אֶת אַבְרָהָם...קַח נָא אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ אֲשֶׁר אָהַבְתָּ אֶת יִצְחָק, הוא מצווה את אברהם, לֶךְ לְךָ אֶל אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹלָה עַל אַחַד הֶהָרִים אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ. יצחק מברר מה פשר המסע הזה ומצביע על האש, ועל העצים ושואל אַיֵּה הַשֶּׂה לְעֹלָה? אַבְרָהָם עונה, אֱלֹהִים יִרְאֶה לּי הַשֶּׂה לְעֹלָה בְּנִי. וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו. וַיָּבֹאוּ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר לוֹ הָאֱלֹהִים וַיִּבֶן שָׁם אַבְרָהָם אֶת הַמִּזְבֵּחַ וַיַּעֲרֹךְ אֶת הָעֵצִים וַיַּעֲקֹד אֶת יִצְחָק בְּנוֹ וַיָּשֶׂם אֹתוֹ עַל הַמִּזְבֵּחַ מִמַּעַל לָעֵצִים. וַיִּשְׁלַח אַבְרָהָם אֶת יָדוֹ וַיִּקַּח אֶת הַמַּאֲכֶלֶת לִשְׁחֹט אֶת בְּנוֹ. וַיִּקְרָא אֵלָיו מַלְאַךְ ה' מִן הַשָּׁמַיִם וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי. וַיֹּאמֶר אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת בִּנְךָ אֶת יְחִידְךָ מִמֶּנִּי:

יששכר


תגובות
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום