פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


חזרה לפורום

פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תגיות נושא: מחלות נפש | מידע למטופל | דת ואמונה | היסטוריה | פסיכולוגיה יהודית | טיפול משפחתי | תרבות ואמנות | מיתוסים ואגדות

תצוגה 
פתיחה ספטמבר 2024 הקורס מועבר בזום
בחסות המכון הבינלאומי להתמקדות בניו-יורק. וקורסי התמקדות פרונטליים.
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
ליששכר - איש הרוח
קבצים קבצים
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 אתרי פסיכויהדות
 בטיחות בדרכים
 חגים וערכים
 חינוך ברוח יהודית על פי דר' יאיר כספי ויששכר עשת
 טיפול פסיכולוגי יהודי
 מטפלים ברוח יהודית
 ניצנים אחרי קטיף, סיוע למפונים
 ספרי פסיכו. יהדות
 פרשת השבוע
 ראש חודש
 שאלוני ד"ר יאיר כספי, אונ. תל אביב, המרכז למורשת היהדות, התכנית לפסיכולוגיה ביהדות.
 שבת
 שמירת הלשון
 תוכנית המדרגות. מאת דר יאיר כספי
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:5/10/2007 13:08

נושא:

פרשת השבוע פרשת בראשית
תוכן:

פרשת בראשית פרק א- פרק ו פסוק ח'

תקציר פרשת בראשית

   אלוהים בורא את העולם בשישה ימים. ביום השישי הוא בורא את אדם וחווה ובשבת הוא נח מכל מלאכתו אשר עשה.

   אדם וחווה חיים בגן עדן. הם מצווים לא לאכול מעץ הדעת ומעץ החיים. הנחש מפתה את חווה לאכול מעץ הדעת. אחרי שחווה אוכלת מעץ הדעת היא מפתה את אדם לאכול מפרי העץ. לפתע שניהם יודעים דברים שלא ידעו קודם. אלוהים מקללם ומגרשם מגן עדן שננעל לעולמים בפניהם.

   לאדם וחווה שני בנים, קין והבל. קין עובד אדמה והבל רועה צאן. שניהם מקריבים קרבנות לאלוהים. אלוהים לא מקבל את מנחת קין ואת מנחת הבל מקבל. קין המתוסכל והורג את הבל אחיו.

   לאדם וחווה נולד עוד בן ושמו שת. קין ושת הם ממשיכי האנושות. נולדים עוד ועוד בנים ובנות ובני בנים ובנות.

   בני האלים מתחתנים עם בנות האדם, אך רעת האדם הייתה רבה ואלוהים חושב על אפשרות למחות את כל בני האדם מעל פני האדמה. מכל בני האדם איש אחד ושמו נוח מצא חן בעיני אלוהים.

א. בריאת עולמות במילים.

   בראשית א' (ג) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר: אילו היינו אלוהים הינו בוראים עולמות במילים, אבל איננו אלוהים. הפרשנות היא חיקוי מעשה האל. זהו ניסיון לברוא עולם במלים. זוהי הסוגסטיה שמשפיעה עלינו. זהו גם הנרטיב שמשפיע על עיצוב עצמנו. לדוגמא: "אורי בן ה6 מספר שילד הכה אותו והוא ברח הביתה. "אתה יודע לשמור על עצמך." אומר אבא אחד, ויהי משהו מן הזהירות באור. "אתה פחדן" אומר אבא אחר, ויהי משהו מהפחדנות והאלימות באורי. ניתנה לנו הרשות והחובה לפרש את דברי התורה, ואת חיינו לאורה. כאשר אנחנו מפרשים את מעשי האחר, עלינו להיות זהירים בפרשנות. אנו בוראים חלק ממנו באמצעות הפרשנות שלנו את מעשיו.

שבת שלום

יששכר עשת


תגובות
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום