מתמחים


חזרה לפורום

מתמחים


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תגיות נושא: תחנות בריאות הנפש | טיפול פסיכולוגי | שירותים פסיכולוגיים | מכונים | אתיקה | עבודה וייעוץ תעסוקתי | מקצועיות | א-ב למחפשים | א-ב למתחילים | תיאורי מקרה | פסיכולוגיה חברתית | התמחות

תצוגה 
מערכת 'בינינו' מזמינה אתכם.ן לשלוח תקצירים בני 200 מילים לקראת הגיליון הקרוב.
פרופיל מקצועי ופרטים ליצירת קשר, ברשימת חברי הקהילה בפסיכולוגיה עברית, 45ש"ח לחודש בתשלום שנתי
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
דרושים אונליין - חנן דרלן
עבודה אונליין - אוראל מוסלאם
עבודה אונליין - שי נפתלי
עבודה מהבית - שלום לוי
קבצים קבצים
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 
 הוספת תגובה הוסף תגובה חדשה | עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:הצג את כרטיס הביקור של ועד המתמחים בפסיכולוגיה קלינית ועד המתמחים בפסיכולוגיה קלינית   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:11/1/2013 00:09

נושא:

עדכונים לגבי תהליך ההכשרה הקליני
תוכן:

 

שלום לכולם,

בהשתלמות המתמחים האחרונה ד"ר קורניצר עדכן בהתפתחויות הקשורות למסלול ההתמחות שלנו. חשוב שנכיר ונדע. מוזמנים ומוזמנות לשתף בעמדותיכם/הצעות/שאלות ורעיונות.

אלו הדברים כפי שסיכם אותם:

 

יום העיון הראשון בסדרת ימי העיון למתמחים בפסיכולוגיה קלינית לשנת 2013 התקיים ב 25.12.12 

ד"ר שמעון קורניצר – יו"ר הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית - פתח ואמר שההשתלמות השנה שמה דגש על טיפול ואיבחון מבוסס ראיות, החל מטיפול דינאמי ועד טכניקות של DBT. בנוסף, ההשתלמות תעסוק השנה גם בנושא החברתי – תרבותי בטיפול ובאינטייק, ובהתפתחויות עכשוויות בטיפול ואבחון מבוגרים וילדים עם הפרעות מגוונות כמו: חרדה, תוקפנות, דיכאון והפרעות קשב וריכוז. בהקשר של אבחוני קשב וריכוז – החל מינואר 2015 יידרשו המתמחים להבחן גם על היבט זה בפסיכודיאגנוסטיקה.

 

יו"ר הועדה התייחס לאג'נדה של הועדה המקצועית הקלינית ואמר שהועדה הגדירה יעדים והציעה דרך להתמודד עם המציאות המורכבת שנוצרה בתחום הפסיכולוגיה הקלינית.

האג'נדה נבנתה במקביל ללמידת הצרכים בשטח. היא התבססה על הרצון להתמודד עם הנושאים שעל הפרק ולקדם פתרונות בהתאם לשינויים שחלים במקצוע ובהתייחס לצרכי המתמחים והתחום.

 

ד"ר קורניצר פירט את הנושאים העומדים על סדר יומה של הועדה המקצועית:

 

1) שינוי בהערכת מתמחים כולל מבחן סיום ההתמחות, הערכת תהליך ההתמחות. הועדה הקלינית הקימה תת ועדה אשר דנה בנושא. תת הועדה אמורה להגיש את המלצותיה בסוף חודש ינואר לאחר שנה של עבודה משמעותית, אינטנסיבית ופוריה.

הועדה מקווה שההמלצות שיוגשו יביאו לסטנדרטיזציה של איכות ההערכה והפיכתה מאירוע בודד של בחינה לתהליך בונה ומלמד הפרוס לאורך תקופה.

 

2) בדיקה ושינוי של לימודי הליבה במגמות הקליניות והכישורים הנדרשים לתחילת ההתמחות, ותהליך ההכשרה בשדה.   

הועדה רואה חשיבות בהכנסת נושאי לימוד עדכניים בשדה ובאקדמיה בתחום האבחון והטיפול כאחד, וביצירת דיאלוג המשכי בין האקדמיה לשדה שמפירותיו ייתרמו כל הנוגעים.   

גם בנושא זה הקימה הועדה תת ועדה שמטרותיה לתאם בין הלימודים הנדרשים באקדמיה לבין ההכשרה הנדרשת בשדה, לגשר על פערים קיימים בתפיסת ההכשרה והלימוד, ויצירת גרעין למידה והכשרה שיועיל למתמחים. נכון להיום קיבלה הועדה המקצועית את המלצת תת הועדה להגדיל את מסגרת שעות לימודי הליבה בתואר השני מ 28 שעות ל 34. המלצות נוספות של תת הועדה אמורות להיות מוגשות לוועדה המקצועית בימים אלה.  גם כאן עשו חברי תת הועדה עבודה תהליכית, חשובה ומשמעותית.

שתי תתי הועדות מורכבות מנציגים של השדה, של האקדמיה ושל הועדה המקצועית.

 

3) הגדלת מספר המלגות למתמחים. שינוי מבנה המלגות. שינוי תקופת ההתמחות.

א. הגדלת מספר המלגות - הנושא נמצא בדו שיח מתמשך עם מנכ"ל משרד הבריאות. בשלב זה (נכון לשבוע האחרון) התקבלה תוספת של 1.5 מליון ש"ח למתמחי שנה אחרונה שייכנסו לשנת התמחות במהלך 2013. כמו כן, הועדה פועלת להגדלת מספר המלגות למתמחים בכל שנות התמחותם.

ב. קיצור משמעותי של משך ההמתנה להתמחות עבור מסיימי תואר שני ומתמחים בשלבים שונים של התמחותם. מהלך זה יוכל להגדיל את מספר המתמחים ולאפשר את השתלבותם במערכת בריאות הנפש לאחר סיום ההתמחות. מנכ"ל המשרד אמור לקיים דיון עם משרד האוצר על הגדלת היקף המלגות ב –  50%. הועדה מצפה שנושא זה ייפתר לאחר הבחירות הקרובות.

ג. הועדה תומכת במתן מלגות אישיות לכל מתמחה במקום המצב הקיים כיום בו המוסדות מקבלים את המלגות. שינוי זה יאפשר לכל מתמחה להגיע למוסדות השונים עם המלגה האישית שלו.

ד. שינוי משך תקופת ההתמחות (בשיתוף עם ועדות אחרות). אחת האפשרויות שעלו: מארבע שנים בחצי משרה לשלוש שנים בשלושת רבעי משרה: שנתיים מרפאה ושנה אישפוזית. התמחות בפרק זמן מרוכז תאפשר להגדיל את שכר המתמחים בהתאם להיקף המשרה, תאפשר התקיימות בכבוד ותענה על הצורך הקיים בפסיכולוגים מומחים גם לאור הרפורמה הקרבה.

 

4) שילוב המתמחים ברפורמה בברה"נ.

במסגרת הרפורמה שעתידה להתרחש במסגרות ברה"נ הועדה פועלת לשמירת איכות ההכשרה ולהבטחת הגדלה משמעותית של תקנים למומחים ומתמחים בפסיכולוגיה קלינית.

 

5) סטנדרטיזציה של איכות ההתמחות.

כמו בנושאים נוספים, גם כאן מתנהל דו שיח עם ועד המתמחים אך הועדה לא הגיעה עדיין לדון ולעסוק בנושא חשוב זה.

 

ד"ר קורניצר סיכם ואמר שבנוסף לאג'נדה שפורטה, עוסקת הועדה במגוון רחב של נושאים מקצועיים כשכל חבר בוועדה אחראי על תחום מקצועי מסוים. כל פניה בנושא מקצועי עוברת לוועדה דרך משרד מועצת הפסיכולוגים. הועדה מתייחסת לפניות מיד לאחר הפנייתן ממשרד המועצה שעליו אחראית גב' איריס פרחי. הועדה מתכנסת אחת לחודש לדיון בעבודה שנעשתה בין הפגישות ובעניינים מקצועיים נוספים שעל הפרק.

 


תגובות  הוספת תגובה הוסף תגובה להודעה זו
27/1/2013 15:01
תאריך:
 הוספת תגובה הוסף תגובה חדשה | עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום