מתא"ם


ארכיון: מתא"ם


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

בחסות המכון הבינלאומי להתמקדות בניו-יורק. וקורסי התמקדות פרונטליים.
פרופיל מקצועי ופרטים ליצירת קשר, ברשימת חברי הקהילה בפסיכולוגיה עברית, 45ש"ח לחודש בתשלום שנתי
לחצו כאן להוספת מודעה מיידית
מערכת 'בינינו' מזמינה אתכם.ן לשלוח תקצירים בני 200 מילים לקראת הגיליון הקרוב.
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:תמיתאריך:17/8/2006 13:21

נושא:

משהו מעניין מתוך כתבה ב"הארץ"
תוכן:א' התכוונה להתחיל ללמוד בשנה הבאה לתואר שני בפסיכולוגיה. הקבלה ללימודים תלויה במבחן ארצי המכונה מתא"ם. מדי שנה נערך המבחן באוקטובר, רוב הסטודנטים מקדישים שלושה חודשים כדי להתכונן אליו. קורס ההכנה התחיל לפני חודש. א' התקשרה למרכז הארצי לבחינות ולהערכה, האחראי על ביצוע המבחן, וביקשה שיוסיפו מועד מאוחר יותר
בעבור הסטודנטים מהצפון. תשובת נציג השירות הדהימה אותה: "את יכולה לקחת את חומר הלימוד לשבת במקלט, וללמוד! אם את לא יכולה ללמוד בביתך בצפון, למה את לא עוברת למרכז הארץ, למקום שבו תוכלי ללמוד?"

מספר המקומות לתואר שני בפסיכולוגיה מצומצם והתחרות עזה. במסלולים כמו פסיכולוגיה קלינית, הבדל של נקודות בודדות עשוי לקבוע אם הסטודנט יתקבל או יידחה. א' אומרת שהסטודנטים מהצפון מופלים לרעה עוד בטרם נבחנו, שכן המבחן הינו יחסי (הציון בו נקבע ביחס לציונים שקיבלו שאר הנבחנים). "בהתאם להוראות פיקוד העורף, רוב הסטודנטים היו רוב היום במקלטים ומרחבים מוגנים. כך שללמוד למבחן לא היה אפשרי". בנוסף, חלק גדול מהבחינות שהיו אמורות להסתיים עד סוף יולי, נדחו לחודשי הקיץ המאוחרים, ונושקים למועד בחינת המתא"ם. אם א' והסטודנטים האחרים מהצפון לא ייגשו עכשיו למבחן, הם ייאלצו לדחות את תחילת הלימודים בשנה שלמה.

מהמרכז הארצי נמסר בתגובה, שהחלו "מגעים עם המחלקות לפסיכולוגיה באוניברסיטאות לדחיית בחינת המתא"ם או לקביעת מועד נוסף לחודש אוקטובר".

תגובות
17/8/2006 15:48
תאריך:
 
17/8/2006 16:00
תאריך:
17/8/2006 16:54
תאריך:
 
 
 
20/8/2006 18:39
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון