יעוץ ארגוני - מרכז פרויד

יעוץ ארגוני - מרכז פרויד

יעוץ ארגוני - מרכז פרויד

רפי שפרינגמן-ריבק

רפי שפרינגמן-ריבק

ד"ר רפאל שפרינגמן ריבק. לשעבר ד"ר שפרינגמן. הייתי ראש עבף בריאות הנפש בצהל (בפועל) וראש שרותי בריאות הנפש במשרד הבריאות (בפועל). הייתי מנהל מחלקה (בפועל) בביה"ח "שיבא" ואח"כ מנהל מחלקה בביה"ח ברזילי ובביה"ח "יהודה אברבנאל". כעת אני בפרקטיקה פרטית. השתלמתי במכון Tavistock בלונדון והודרכתי, בין השאר, ע"י Dr. David Malan ו-Dr. Henry Ezriel

לבד ממאמרים מספר, ביניהם ב-Comtemporary Psychoanalysis, International Journal of Psychoanalysis & Interntional Review of Psychoanalysis פרסמתי את "הפסיכותראפיה: תשבץ היגיון" בהוצאת פפירוס ואת "Psychotherapy, the Neglected Art" שיצא בשלוש מהדורות. כל הספרים האלה אזלו. לקראת תחילת פברואר 2004 יצאה המהדורה הראשונה של  ספרי"Dialogues with Schizophrenia"

 מספר הטלפון שלי 03-6969777 וכתובת הדוא"שלי הוא rafael1930@bezeqint.net . בספר חלק שני. חלק זה דן בהעברה הנגדית באופן המאפשר את יישומה בצורה דיפרנציאלית, בתיאוריה של ההדרכה בפסיכותראפיה ובקשר בין שתי יישויות אלה.תוך שימוש בעקרונות אלה.  

הנחיתי במשך מספר שנים סמינריון לטיפול דינמי בסכיזופרניה במסגרת החוג לפסיכותראפיה באוניברסיטת תל אביב.

התמחותי העיקרית היא דינמית, אישית וקבוצתית והנחיתי גם קבוצות בנות 40 משתתפים (פגישות מחלקה) לפי עקרונות דינמיים שעוצבו ע"י Henry Ezriel תוך התפלמסות עם אלה של Bion. ביקורת נוספת על הספר נכתבה ע"י הפסיכולוג אנדרה דראזנין ופורסמה באחת החוברות האחרונות של "שיחות."

נ.ב

מאז כתיבת הספר האנגלי חלו השינויים הבאים: יצאה המהדורה החמישית שלו. נכון לפברואר 2006. ממשיך אדם, המטופל הסכיזופרני הראשון שהפסיכותראפיה שלו מתוארת בספר, בחיים עצמאיים, חפשי מתרופות ולמעשה הוא בריא. יכולתו לצפות מראש את המתקרב התבטאה בהעברה. כשתכננה המטפלת נסיעת לימודים בחו"ל, ועוד טרם החליטה וכמובן טרם ספרה על כך לאדם, החל אדם לדבר על פרידה. על רקע זה הצליחה המטפלת לרדת לשורשם של רגשי אשמתו, רגשות שהיוו גרעין חשוב במחלתו, שכן כשצפה מראש אירועים, כמו גירושי הוריו בהיותו בגיל רך או מותה המתקרב של חברתו מסרטן, היה בטוח שבצפותו אותם מראש גרם לאירועים אלה לקרות. ברור נושא זה היווה גורם מרכזי בהחלמתו. המטפלת המתוארת בדוגמא 29 (חלק ב' ע' 316-317 ) הצליחה, בעקבות האפיזודה ההדרכתית המתוארת שם, להמשיך בטיפול עוד שנים מספר, עד שנפטר החולה ממחלת לב.

 בתחילת יוני 2007 יצא לאור ספרי העברי "על העברה נגדית ועל הדרכה בפסיכותראפיה." ניתן לראות את הספר ולהורידו ללא תשלום באתר:

http://www.hebpsy.net/a....asp?id=1267

המעויינים בספר כרוך ומודפס, הניתן למישוש ביד, או המתקשים לקרוא 120 עמודים מהמחשב או להדפיסם, מוזמנים לרכוש את הספר ממני ב-25 ש"ח, (עשרים וחמישה ש"ח) כולל מע"מ ומשלוח. הרוכשים מתבקשים לא לשכוח לציין כתובת למשלוח הספר.

ספר זה הוא תרגום עברי והרחבה של חלקו השני של הספר האנגלי. 

ספרי משנת 1996, "הפסיכותרפיה: תשבץ היגיון?", הדן במבנה פירושים, בין היתר במטופלים פסיכוטיים ובקבוצות אזל ויצא שוב לאור, מעודכן ומורחב בשם  "על הפסיכותראפיה כתשבץ היגיון."  ניתן להורידו כקובץ פ.ד.פ. ללא תשלום באתר http://www.hebpsy.net/a....asp?id=1922 או לרוכשו ממני, מודפס וכרוך, כולל משלוח ומע"מ ב-35 ש"ח. את שני הספרים העבריים ניתן לרכוש יחדיו ב-60 ש"ח.

מזה שנים רבות, רבות מאוד, מאז שבהיותי כבן 5, כשפתחתי מצלמה של הוריי לבדוק איך היא פועלת ושרפתי נגטיבים חשובים, אני עוסק בצילום כתחביב.  

בתחילת 2011 יצאה, כאמור, מהדורה חמישית, מעחדכנת של Dialogues with Schizoprenia ובה שפה משופרת ובעיקר פרטים רבים על מטופלים ועל תולדות הפסיכותראפיה של הסכיזופרניה. כמו כן ראה אור תרגום אנגלי של "לימונים מתוקים" של אשתי המנוחה רחל. הספר העברי ראה אור בהוצאת  ביה"ס להוראת ששואה שליד "יד ושם" והוא מתאר שת שהותה של המחברת כילדה בבמלחמת היולם השניה (גילים 3-8) באי מאוריציוס שבאוקינוס ההודי . ספר זה אזל אזל בעברית. שני ספרים האנגליים יצאו בהוצאת www.Wheatmark.com באתר www.Sweetlemonsbook.com  וובאתר www.dialogueswithschizophrenia.com בהקשה על דמיות הספרים באתר יופיעו פרטים כמו ביקורות וציטוטים. אחת הבמקרות על ספרי היא של  Dr. Ann louise Silver והציטוט הוא נוסח מקוצר של הפרק על "התהליך המקביל ההפוך," השפעת טעויות המדריך, לרוב לרעה, כשהן זולגות לטיפול. הציטוט  מתוך "לימונים מתוקים הוא הסיפור "Papa" בו מתארת רחל, ששמה היה אז, כפי שהיה עד עלותה ארצה, זוזי, את אחד מביקוריה הנדירים אצל אביה שהיה כלוא, כיתר הפליטים היהודיים שבאי באחד משני בתי כלא בנויי אבן. סיפור אחר מתאר סיוט שפקד את רחל/זוזי בגיל 3 לאיר הייתה עדה לקבורה ימית. סיוט זה רדף אותה על לכתיבת הסיפור. אפשר יהיה להשיג את הספרים בהוצאה הנ"ל, ב-   Amazon

Barnes and Noble

בברכה,

ד"ר ר. שפרינגמן-ריבק

רח' קליי 6,

תל-אביב 62336

rafael1930@bezeqint.net

שהיא הכתובת הנוחה ביותר לדעתי

 

 

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.