לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
סוף הקיץ והרוח לא נושב

סוף הקיץ והרוח לא נושב

עלון פסיכולוגיה עברית | 25/8/2019 | הרשמו כמנויים

הנה, הגענו לשבוע האחרון של אוגוסט. חלקנו מגיעים אליו עם הלשון בחוץ, כמהים לגאולת הראשון בספטמבר, חלקנו מצטערים על המהירות בה נזלה החופשה בין האצבעות כמו חול ים שלא הספקנו לבקר בו די. אלו גם אלו, נושמים עמוק, מתכוננים לחזרה לשגרה, שתמיד מגיעה באבחה אחת, אבל גם מבקשת הסתגלות איטית והדרגתית למצב החדש. וברקע הבטחוני, שתמיד נוכח ואין לו עניין עם לוח השנה, מטולטלים וכואבים את אובדנה של עוד צעירה, רינה שנרב בת ה - 17, בפיגוע נורא. 

טקסטים חדשים ומרתקים ילוו אתכם בשבוע האחרון של אוגוסט:


 הודעות ממומנות 

סמינר הקיבוצים

בואו תהיו מה שאתם יכולים להיות

ההרשמה בעיצומה למגוון תכניות הכשרה למטפלים במרכז למקצועות הטיפול בסמינר הקיבוצים פסיכותרפיה וייעוץ אקזיסטנציאליסטי, ליצנות רפואית, כלבנות טיפולית, גינון טיפולי


מכון ברקאי

לימודי טיפול זוגי ומשפחתי להסמכה בתל אביב באר שבע וכעת גם טיפול נרטיבי בחיפה

מכון ברקאי מוכר ע"י האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי כמוסד בקטגוריה א': מוסד המעביר תכנית הכשרה תיאורטית ומעשית מלאה להסמכה - כמטפלים וכמדריכים.


 

אל תוותרו על מאמרו החשוב של נחי אלון – "סיכונים במדיטציה, דמיון מודרך, הרפיה והיפנוזה" -  צורות רבות של טיפול ושל אימון רוחני מובילות במכוון את הלומדים והמטופלים אל מצבי תודעה אחרים, השונים מהתודעה היומיומית. בצד הפוטנציאל לשינוי ולהתפתחות בכלים אלו, בידיים בלתי מקצועיות ישנו גם פוטנציאל לסיבוכים ואף למשברים. המאמר סוקר את המאפיין את מצבי התודעה הללו, את הדרכים בהם משתמשים מטפלים כדי ליצור אותם, ואת הסיכונים הכרוכים בהם כגון: התרופפות ואף ערעור בוחן המציאות הרגיל, עלייה ספונטנית של אירועים טראומטיים, החרפת דיכאון ואף הופעת אלמנטים פסיכוטיים. המאמר ממליץ על כללי "עשה ואל תעשה" שיצמצמו את הסיכונים הללו.


- פרסומת -

ובהמשך ישיר, מאמרו של ליאור שינפלד "'רוחניקיות' ו'רוחניות' - תנועה בין קטבי העיסוק הרוחני" - עיסוק רוחני מהווה היום חלק מחייהם של רבים. במאמרו מנסה שינפלד לשרטט רצף של עיסוק רוחני הנע בין שני קטבים מנקודת מבט פסיכודינמית, בדגש על תאוריית יחסי האובייקט. קטבים אלו- 'רוחניקיות' ו'רוחניות'- יכולים למראית עין להיות בעלי צורה דומה אך מאופיינים בגישה שונה, במטרות שונות ובהתמקמות שונה אל מול העולם הנפשי ואל מול התרגול הרוחני.

במדור הספרים תפגשו את ספר השירה החדש של הפסיכולוגית הקלינית איריס רילוב – 'על ציר האפשר' - שיריה הליריים של איריס רילוב מזמינים את הקורא למסע מלא תנופה וכיסופים על ציר האפשר והאי-אפשר. בין ירח בוער בשמי טורקיה אל הזוהר הצפוני, המשוררת נודדתבמקומות זרים ואקזוטיים ועורכת חשבון נפש מורכב עם הזמן, עם הכאב, עם הנשיות, עם המתח המתמיד שבין הגשמה להחמצה.

ובפסיכובלוגיה – 

מתרגשים לספר על בלוג חדש שפתחנו 'קריאה מודרכת' ובו תוכלו למצוא מחשבות ורשמים של אנשי ונשות טיפול (זאת אומרת – שלכם!) על ספרים שהשפיעו עליהם באופן אישי ומקצועי. ההמלצה הראשונה של ד"ר בת חן שניידר, פסיכולוגית קלינית מומחית, היא על הספר 'כל יום יותר קרובים' מאת ארווין יאלום וג'יני אלקין, סופרת, שהייתה מטופלת של יאלום. שניידר מספרת איך הספר מאגד סיכומי פגישות שכתבו שניהם במשך 4 שנות טיפול, השפיע על האופן בו נגשה לבחינת ההתמחות שלה. 

איזה ספר השפיע עליכם? רוצים גם אתם להמליץ ולשתף אותנו בהרהוריכם על ספר יקר ללבכם?  מוזמנים לשלוח מייל לכתובת hebpsy.content@gmail.com . (אין צורך לשלוח המלצה כתובה, אלא רק מייל התעניינות ראשונית). 

מאטיס אברמוביץ מקביל בפוסט חדש בבלוג שלו, בין החופש הגדול לבין 'חלום' – מרחב המאפשר עיבוד ועיכול של חומרי נפשיים. מעניין. 

בבלוג ב"כיכר העיר"  תוכלו לקרוא את תגובת יה"ת הנוקבת למאמר "פסיכולוגיה חיסונית-משלימה - גישה מאחדת" מאת יונתן שתיל. גם לכם יש מחשבות בנושא? מוזמנים לשלוח לנו טור דעה. 

ובשפיות זמנית תמצאו פוסט מעניין של אסתר פרל, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית בו היא מנסה לענות בעזרת מפת דרכים מפורטת על שאלת מיליון הדולר – כיצד מוצאים את המטפ/ל הנכונ/ה עבורך?

 

 

סוף הקיץ

אולי תבואי 
אולי תבואי עכשיו 
זה הזמן לאהוב 

אולי תבואי 
אולי תבואי אלי עכשיו 
זה הזמן לאהוב 

יושב מול חלון פתוח 
לנגד עיר בלי כוח 
סוף הקיץ 
והרוח לא נושב 
הלב יוצא אליך 
לא מאוחר עדיין 
אולי תבואי כי אותך אני אוהב

(מילים: מיכה שטרית, לחן: ברי סחרוף ומיכה שטרית)

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: היפנוזה, פילוסופיה מזרחית ורוחניות, יחסי מטפל מטופל
זיו לוין
זיו לוין
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
אפרת גל
אפרת גל
מטפלת בהבעה ויצירה
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה, יקנעם והסביבה
טל שפירא מסרי
טל שפירא מסרי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
יעל נעים
יעל נעים
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.