לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אחרון מכתבו ילבין / שירלי אברמיאחרון מכתבו ילבין / שירלי אברמי

אחרון מכתבו ילבין / שירלי אברמי

ספרים | 22/10/2006 | 20,502

חוקרים מתחומים שונים עוסקים בסוגית ההתאבדות והיא מסקרנת רבים. אולם, ההכרה שלהתאבדות קורבנות נוספים, והם קרוביו ובני משפחתו של המתאבד, הינה עדיין נחלתם של מעטים. התאבדות... המשך

 

אחרון מכתבו ילבין / שירלי אברהמי

שירלי אברמי

 

אחרון מכתבו ילבין

 

 הוצאת הקיבוץ המאוחד

 

חוקרים מתחומים שונים עוסקים בסוגית ההתאבדות והיא מסקרנת רבים. אולם, ההכרה שלהתאבדות קורבנות נוספים, והם קרוביו ובני משפחתו של המתאבד, הינה עדיין נחלתם של מעטים. התאבדות חושפת את בני המשפחה לשורת תופעות והשלכות האופייניות לאבל על מתאבדים : הסוד, הבושה וההכחשה, הכעס ורגשות האשמה, והשאלה הפתוחה שלעולם לא תקבל מענה, מדוע עשו זאת. אולם הסוד האופף את ההתאבדות ואת בני המשפחות מונע מהם, במקרים רבים, לקבל עזרה, ולהבין כי הקשיים מהם הם סובלים הינם נחלתם של מרבית "שאירי ההתאבדות".
ספר זה מביא, לראשונה בישראל, ראיונות עם הורים ואחים, בני זוג וילדים, של אנשים שהתאבדו. הם חושפים בפנינו את השלכותיה ארוכות הטווח של ההתאבדות עליהם: את הסוד והבושה, אך גם את השיקום והתקווה.
המחברת, שירלי אברמי, יצאה למסע בעקבות אנשים שקרוביהם התאבדו, ויצרה מסמך חושפני, כואב ומנחם.


- פרסומת -

"הספר שלפניכם מעשיר את הספרות המחקרית בנושא, ומציג פרספקטיבה ייחודית ורחבה של השפעת התאבדות על הורים, ילדים, בני זוג ואחים, באופן המאפשר לקבוצות השונות להאיר זו על זו. הספר מאפשר לנו הצצה ייחודית לעולמם של השאירים, שאותו חווה בדרך כלל כל אחד מהם לעצמו: למצוקתם מחד גיסא, וליכולתם למצוא מרפא לקשייהם, מאידך גיסא. בכך הוא מוציא אותם מעולם הצללים של הסוד והסטיגמה. " פרופ'' אלברט ס'' קיין, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת מישיגן

 

 

ד"ר שירלי אברמי, ילידת כפר ויתקין. בעלת דוקטורט במדיניות חברתית מאוניברסיטת חיפה (2003) כיום מנהלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת ומרצה למדיניות חברתית באוניברסיטת בן גוריון. בעבר ניהלה את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ושימשה כיועצת לשרי עבודה ורווחה. נשואה ואם לשלושה ילדים, מתגוררת בירושלים. 

 

אחרון מכתבו ילבין / שירלי אברמי 1  לפניכם פרקים נבחרים מהספר באדיבות המחברת

 

ניתן להזמין את הספר במחיר מוזל ביריד פסיכולוגיה עברית 

 


 

דבר המחברת :
הספר שבפניכם הוא תולדה של מחקר שערכתי, בדבר ההשפעות של התאבדות על בני המשפחה, וסבב ראיונות שערכתי בעקבותיו, עם הורים, אחים, ילדים ובני זוג של ילדים שהתאבדו.העובדה שאבי התאבד הוסיפה לראיונות ערך מוסף.
הממצא העיקרי והחשוב ביותר בעיני הוא שלמרות שההתאבדויות עצמן שונות זו מזו, ההשלכות שלהן על בני המשפחה, מאד דומות. אולם בגלל הסוד והסטיגמה האופפים את ההתאבדות, כל משפחה, ובתוך כל משפחה כל אחד לעצמו, חווים את הסבל לבדם, מבלי לדעת כלל שמדובר בתהליך: כשם שידוע כיום שישנו תהליך אבל די קבוע, כך גם התהליך שחוות משפחות שהתרחשה בתוכן התאבדות, דומה ברבים מרבדיו.
הספר חשוב למטפלים גם כי זהו הספר הראשון שנכתב בנושא בישראל, וגם כי הוא מציג את ההשלכות על בני המשפחות, לא רק מנקודת מבטן שלהן באמצעות ראיונות, אלא באמצעות סקירה של מחקרים עדכניים שמאירים את התופעה מהצד המקצועי.
הספר כולל גם פרק פתיחה תיאורטי שמציג את ההתאבדות כפי שהיא נתפסת על ידי אמנים ופילוסופים, ומקצת ההסברים שמנסים לתת לה, מצד הפסיכולוגיה ומצד הרפואה.
כמו כן כולל הספר פרק על מקומה של ההתאבדות בהירארכיה של השכול בישראל.
והכי חשוב: בגלל שהנושא כבד – היה לי חשוב שהספר יהיה קל.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, אובדנות ופגיעה עצמית
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכל גינדין
מיכל גינדין
חברה ביה"ת
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אביב נוימן
אביב נוימן
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל קמחי
יעל קמחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דגנית שיין שרון
דגנית שיין שרון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

דליה יחזקאלדליה יחזקאל21/10/2006

סיפורים נוגעים ללב [ל"ת]. תודה על האפשרות שנתנה לי לקרוא קטעים מהספר
וחלק מהדיון בנושא
זה עורר אצלי מחשבות לגבי דרך הטיפול בילדים
שההורה שלהם התאבד