אוגדן הדרכה

הקמת פורום חדש

השקת הפורום

..
תאריך פרסום: 13/5/2009

הקמת פורום וכניסה לתפקיד >  רקע כללי | הגדרת הפורום | עיצוב | היכרות עם הפורום | שיווק | השקה | סיוע והכשרה | סיכום

 

השקת הפורום היא למעשה אירוע החנוכה של הפורום, ופתיחתו בפני קהל היעד שלו.

ברוב המקרים, לאורך פעילות הפורום תתאפשר קליטת חברים חדשים אולם אירוע הפתיחה שלו הינו אירוע חד-פעמי, המאפשר התייחסות חגיגית לעצם קיום הפורום, ציון של מטרותיו ושיתוף החברים המשתתפים בו ב"רגע ההשקה". על כן, קיימת חשיבות לתכנון מראש של השקת הפורום כך שהפורום יפיק ממנו את מירב החשיפה בפני קהל היעד שלו וכן גיוס של המשתתפים בו למעורבות במיצובו כפורום מקצועי המאפשר העלאת תכנים ותקשורת בין אישית משמעותית.

 

 

המלצות לקראת השקת הפורום:

תצורת עיצוב סופית לפורום - בשלב זה את/ה שולט/ת כבר באפשרויות העיצוב ורצוי שהחברים הנכנסים לפעילות בפורום יפגשו במרחב מזמין וידידותי, בעל מראה אחיד ויציב. לכן רצוי לסיים את כל שלבי הנסיונות עם רקעים, צבעים וכותרות שונות לפני השקת הפורום והצטרפות החברים.

קביעת מועד פתיחת הפורום - רצוי לקבוע מראש ותוך פרק זמן סביר את התאריך בו הפורום ייפתח, התאריך צריך להתאים לך באופן אישי וכן ללוח הזמנים הכללי (למשל, לא במהלך השבת או בימי חול המועד אשר יצמצמו את מספר החברים הנחשפים לפתיחת הפורום). קביעת תאריך יעד להשקת הפורום תאפשר לך לבנות גם את מערך הפרסום והשיווק לקראת פתיחת הפורום ובהתאם לצרכים שתעלה תאפשר למערכת האתר לסייע לך ביישום ההבטים של השיווק אשר נוגעים לאתר עצמו.

הכנת הודעת פתיחה - מומלץ לנסח מראש הודעת פתיחה להשקת הפורום. היא ההודעה הראשונה שלך שתכתב בפורום ואשר באמצעותה תקבל/י את פני הנכנסים לפורום. ניתן לשמור את הנוסח מראש במסמך וורד ולהציבה בסמיכות לפתיחת הפורום למשתתפים.

קליטת חברי הפורום - בפורומים הסגורים לאנשי מקצוע (רק באלה המוגדרים לפי הרשאות כניסה קטגוריאליות או "למורשים בלבד") ישנה אפשרות ליצור רשימת המתנה לקראת פתיחת הדיו בפורום. יצירת רשימה כזו תעורר ציפייה לקראת פתיחת הפורום ואופי חגיגי להשקתו. כמו כן, הכנסת קבוצה של משתתפים באירוע ההשקה עצמו יכולה ליצור תחושה של "התכנסות" רבתי ולמנוע מצב של "טפטוף" מספר מועט של מצטרפים לפורום. טווח הזמן ליצירת רשימת ההמתנה לקראת השקת הפורום נע בין עשרה ימים לשבועיים, כך שלמצטרפים תהיה מחד הזדמנות לראות את ההודעה על הפתיחה הקרבה של הפורום ומאידך שזמן ההמתנה לכניסה אליו לא יהיה ארוך מדי.

 

*בפורום קטגוריאלי יש לתאם מראש עם האחראית על ההרשאות את האפשרות לפתיחת רשימת ההמתנה. לקראת ההשקה תוכל/י לעבור על הרשימה ובמידה ונרשמו אליה חברים בקהילה ללא הרשאות מקצועיות מתאימות, ניתן ליצור עמם קשר מראש על מנת שיסדירו את הרשאותיהם המקצועיות באתר. בכל מקרה, עם פתיחת הפורום תאשר/י את חברותם של משתתפים בעלי הרשאות מתאימות בלבד. לאחר יום ההשקה, הגדרות הפורום ישונו חזרה כך שלא תהיה יותר רשימת המתנה ולפורום יורשו להכנס רק חברי קהילה בעלי הרשאות מתאימות.

** בפורום "למורשים" רשימת ההמתנה מוגדרת באופן בסיסי בממשק ולקראת ההשקה עליך רק לעבור על הרשימה ולוודא כי יש לנרשמים את ההרשאות המקצועיות המתאימות. במידה ולחלקם חסרות הרשאות, ניתן ליצור עמם קשר מראש על מנת שיסדירו את הרשאותיהם המקצועיות באתר. בכל מקרה, עם פתיחת הפורום תאשר/י את חברותם של משתתפים בעלי הרשאות מתאימות בלבד. ברשימת ההמתנה ישארו נרשמים ללא ההרשאות המקצועיות - עד אשר יסדירו אותן מול מערכת האתר.

 

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימנו קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.