לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
חלומות בפסיכותרפיה קבוצתית / נרי, פיינס, פרידמןחלומות בפסיכותרפיה קבוצתית / נרי, פיינס, פרידמן

חלומות בפסיכותרפיה קבוצתית / נרי, פיינס, פרידמן

ספרים | 31/10/2006 | 14,522

ספר חדשני זה מסייע לתרפיסטים בפני חלום שסופר בקבוצתם. הוא כולל את נקודות המבט התיאורטיות האנליטיות המרכזיות ומציג מגוון של אסכולות פסיכולוגיות שונות. הגישות הקליניות... המשך

חלומות בפסיכותרפיה קבוצתית

קלאודיו נרי, מלקולם פיינס, רובי פרידמן

 

חלומות בפסיכותרפיה קבוצתית

 

 הוצאת אח

 

ספר חדשני זה מסייע לתרפיסטים בפני חלום שסופר בקבוצתם. הוא כולל את נקודות המבט התיאורטיות האנליטיות המרכזיות ומציג מגוון של אסכולות פסיכולוגיות שונות. הגישות הקליניות המבוססות על מגוון רחב של מקורות לתרפיית חלומות בקבוצה משלימות זו את זו, והספר כולל מקרים רבים, לרבות חלום ראשון בקבוצה, מפגש לא מודע בין גברים לנשים וניגודים אחרים אצל היחיד והקבוצה. 

 

 

 


- פרסומת -

 

 

קלאודיו נרי הוא פרופסור לתיאוריה וטכניקה של הדינמיקות קבוצתיות בפקולטה לפסיכולוגיה של האוניברסיטת רומא "לה ספיאנזה", ופרופסור אורח באוניברסית לומייר-ליון. הקשר שלו עם שני המרחבים המקצועיים איפשר קשר עם שני עולמות שאנו בקושי מכירים, כי אינם מפרסמים באנגלית: איטליה וצרפת. ומי שקורא את המאמרים האלה נדהם מהרמה הגבוהה של ההבנה. פרופ. נרי הוא אנליטיקאי מדריך של האגודה הפסיכואנליטית האיטלקית והאגודה הפסכואנליטית הבינלאומית.

מלקולם פיינס הוא אנליטיקאי קבוצתי פסיכואנליטיקאי, וחבר מייסד של המכון לאנליזה קבוצתית בלונדון. לפני פרישתו הוא היה פסיכיאטר יועץ במרפאת טוויסטוק, לונדון ובעבר גם הנשיא של האגודה הבינלאומית לפסיכותרפיה קבוצתית.

רובי פרידמן הוא אנליטיקאי קבוצתי פסיכולוג קליני מדריך. ממייסדי המכון לאנליזה קבוצתית ומרצה באוניברסיטת חיפה על פסיכותרפיה קבוצתית ועל גישות לחלום. הוא יו"ר האגודה הישראלית להנחיה וטיפול קבוצתי ויו"ר ועדת החינוך וההשתלמות של האגודה הבינלאומית לפסיכותרפיה קבוצתית.
 

 

 

 

 

חלומות בפסיכותרפיה קבוצתית / נרי, פיינס, פרידמן 1  לפניכם המבוא ופרק 3: "סיפור החלום כבקשה להכלה בטיפול קבוצתי" מתוך הספר באדיבות ההוצאה והמחברים

 

ניתן להזמין את הספר במחיר מוזל ביריד פסיכולוגיה עברית

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: הנחיית קבוצות, חלומות, ספרים
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דגנית כספי
דגנית כספי
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה, נתניה והסביבה
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה
תמר (ורנר) גרנט
תמר (ורנר) גרנט
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
ירושלים וסביבותיה
אביטל וובר קטקובסקי
אביטל וובר קטקובסקי
עובד/ת סוציאלי/ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
כרמית קולץ- נהיר
כרמית קולץ- נהיר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

מערכת רפואת  שינהמערכת רפואת שינה2/8/2007

חלומות על מצב העצמי.  
מעניינת ההתיחסות בספר של ליוינגסטון   - אשר רואה את החלום כ"חלק מתקשורת משחקית ומטפורית בין האנליטיקאי למטופל. על פי הפסיכולוגיה של העצמי של קוהוט (Kohut), על התרפיסט (והקבוצה) להשתדל להישאר קרובים לחוויה הסובייקטיבית של המטופל שחלם את החלום, כשתהליך הריפוי נחשב לקשב אמפתי. התרפיסט, המאזן בין תגובתיות לתגובה, עוזר להתמודד עם חלומות של "מצבי עצמי". "

הגישה של קוהוט לחלומות אכן מרתקת ושונה מהתפיסות המוקדמות שמבוססות על תיאורית הדחף. בספרו the Restoration of the self משנת 1977 - קוהוט מבדיל בין חלומות שמבטאים תכנים חבויים (דחפים וקונפליקטים) שהינם בעצם סוג החלומות ה"פרוידיאנים" הקלאסים לבין סוג אחר לגמרי של חלומות אותם הוא מכנה "חלומות על מצב העצמי" ( self state dreams ) . החלומות מהסוג השני -  מבטאים יותר  את המתחים הקדם מילוליים של מצבים טראומטים, או פחד מפני התפרקות העצמי - באמצעות חלום. 
  " חלומות אלו דומים יותר לחלומות של הילדים, לחלומות של הנוירוזות הטראומטיות, או אף לחלומות ההזייתיים המופיעים במצבים של סימום או חום גבוה... " החלומות מהסוג השני מתארים באופן ויזואלי ודראמטי את פחדיו של החולם מפני התפוררות העצמי.המסקנה שניתן להסיק לגבי ההטיפול - -היא שחשוב להבחין שמדובר בחלום מסוג זה, ואז לא לחפש דווקא את זרם האסוציאציות החופשיות שיובילו למעמקי הלא מודע, אלא להבין את החרדה האוטנטית של המטופל מפני זעזועים או התפרקות של העצמי, כשהחלום מנסה אולי לאחד את הקצוות, או לפחות להעביר מסר על הסכנה הממשמשת לבוא. במקרים אלו אולי חשוב יותר לתת שם לסכנה ולעזור בהתהליך הטיפול להתארגנות מחדש של חלקי העצמי.
בכל מקרה הדגש של קוהוט, וגם של אופן העבודה הקבוצתית שמתואר כאן - יותר על החוויה הגלויה בחלום כמבטאת את מצב העצמי, ופחות הברור או הפרוש של התכנים הסמויים והמוסווים.
רז