לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית / מירב רבינוביץ,ג'ולי צוויקלגישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית / מירב רבינוביץ,ג'ולי צוויקל

גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית / עורכות: מירב רבינוביץ, ג'ולי צוויקל

ספרים | 18/1/2024 | 559

אסופת המאמרים. מחקר ותיאורי מקרה ב־13 מאמרים פרי עטם של אנשי טיפול ואקדמיה מנוסים הפועלים בארץ ובעולם. הספר מכיל ארבעה שערים לפסיכותרפיה בדגש פמיניסטי המשך

 

גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית

עורכות: מירב רבינוביץ, ג'ולי צוויקל

גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית

רסלינג

 

אסופת המאמרים גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית מזמינה קוראות וקוראים למסע השוזר היסטוריה, מחקר ותיאורי מקרה ב־13 מאמרים פרי עטם של אנשי טיפול ואקדמיה מנוסים הפועלים בארץ ובעולם. הספר מכיל ארבעה שערים לפסיכותרפיה בדגש פמיניסטי: השער הראשון עוסק בהיסטוריה של הטיפול הפמיניסטי למן ימיו הראשונים בארצות הברית ועד להתפתחותו בישראל; השער השני עוסק במחקרי נשים; השער השלישי עוסק בפסיכותרפיה פרטנית; השער הרביעי עוסק בעבודה קבוצתית.

גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית חושף בפני הקורא פרקים מחוכמת השוליים דרך קשת רחבה של אוכלוסיות ונושאים: אמהוּת ממרחק בקרב אסירות, נערות שפוגעות בעצמן, הריון ולידה בעולם של הלכה, מודל CB-ART לאחר לידה טראומטית, טיפול דינמי פרדוקסלי לאישה עם תלישת שערות כפייתית, טיפול לאישה עם מוגבלות שכלית שחוותה פגיעה מינית, מודל התפתחותי לילדים טרנסג'נדרים, העברה וטיפול פמיניסטי, מודל מוט"ב המשלב מיינדפולנס וטיפול בתנועה עבור אימהוֹת יחידניות, מודל להתערבות עם ילדים עדים לאלימות ועבודה קבוצתית מבוססת אמנות להעצמת עובדות סוציאליות. הספר ממחיש כיצד ניתן לשלב רכיבים מהטיפול הפמיניסטי בעבודה עם מטופלים באמצעים שונים.

 

מירב רבינוביץ היא דוקטור לעבודה סוציאלית ומרצה בכירה בפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון. ד"ר רבינוביץ חוקרת אינטגרציה בין גישות טיפול כפלטפורמה למיקסום תוצאות בטיפול; פרסמה מאמרים בתחום בכתבי עת בין־לאומיים. היא פסיכותרפיסטית מוסמכת ומדריכת אנשי טיפול.


- פרסומת -

ג'ולי צוויקל היא פרופסור אמריטה במחלקה לעבודה סוציאלית ע"ש שפיצר באוניברסיטת בן־גוריון בנגב. היא המייסדת והמנהלת של "המרכז לחקר וקידום בריאות האישה" שבו פועלים תוכנית "אם לאם" בנגב והשירות "אישה ב-שלה" לטיפול פמיניסטי באוניברסיטה. פרופ' צוויקל היא אפידמיולוגית חברתית שפרסמה מאות מאמרים בנושאי בריאות האישה ובתחומי טיפול שונים. הספר הנוכחי הוא ספרה החמישי.

לרכישת הספר ביריד

 

לפניכם הקדמת העורכות והפרק "ילדים טרנסג'נדרים ואי-קונפורמיות מגדרית: תהליכי התפתחות ייחודים" מתוך הספר באדיבות המחברת, העורכות וההוצאה לאור.


הקדמת העורכות

גישות חדשות בפסיכותרפיה פמיניסטית היא אסופת מאמרים מפרי עטם של אנשי טיפול ואקדמיה מנוסים הפועלים בארץ ובעולם. ספר זה יצא בעריכתן של ד"ר מירב רבינוביץ (פסיכותרפיסטית ומרצה בכירה במכללה האקדמית אשקלון) ופרופ' ג'ולי צוויקל (מייסדת ומנהלת המרכז לטיפול פמיניסטי אישה ב-שלה באוניברסיטת בן גוריון). הספר מזמין קוראות וקוראים למסע השוזר את ההיסטוריה של הטיפול הפמיניסטי (פרופ' לורה ס' בראון), עקרונות הגישה והתפתחותה בארץ (פרופ' שיר דפנה-תקוע) , מחקרי נשים ותיאורי מקרה של עבודה עם הפרט והקבוצה. הספר חושף לקורא מחוכמת השוליים דרך קשת רחבה של אוכלוסיות ונושאים: אמהוּת ממרחק בקרב אסירות (ד"ר אפרת נוה), נערות שפוגעות בעצמן (ד"ר גלי זהר, הריון ולידה בעולם של הלכה (ד"ר שמרית פרינס-אנגלסמן), מודל ART-CB לאחר לידה טראומטית (פרופ' ג'ולי צוויקל), טיפול דינמי פרדוקסלי לאישה עם תלישת שיער כפייתית (ד"ר מירב רבינוביץ), טיפול לאישה עם מוגבלות שכלית שחוותה פגיעה מינית (אלינה בן דוד ורחל אברמוביץ), מודל התפתחותי לילדים טרנסג'נדרים (נטע מגן), העברה וטיפול פמיניסטי (ד"ר מירב רבינוביץ), מודל מוט"ב המשלב מיינדפולנס וטיפול בתנועה לאימהוֹת יחידניות (יעל שויצר), מודל להתערבות עם ילדים עדים לאלימות (ד"ר מני מלכה) ועבודה קבוצתית מבוססת אמנות להעצמת עובדות סוציאליות (ד"ר נועה ברקאי-קרא ופרופ' אפרת הוס). תיאורי המקרה מאמצים פרקטיקה פמיניסטית של העצמה, רגישות להקשר חברתי ותרבותי, הדגשת הכוחות וטיפול קרוב חוויה יחד עם גישות טיפול אחרות. להלן מוצע לקריאה הפרק התשיעי.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, מגדר, הריון ולידה, אמהות
משה נח-מטות
משה נח-מטות
פסיכולוג
שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
טלי פרנקל-הוכמן
טלי פרנקל-הוכמן
פסיכולוגית
מודיעין והסביבה
ניקי אלקנוביץ
ניקי אלקנוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
הדס ורטהיים פנחס
הדס ורטהיים פנחס
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
זמירה כהן
זמירה כהן
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.