יריד פסיכולוגיה עברית

ללמוד את ביון - פירוש לספר המרכיבים של הפסיכואנליזה / חני בירן ואמנון פוד

מחיר קטלוגי: 83.00 ₪
מחיר: 70.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
ללמוד את ביון - פירוש לספר המרכיבים של הפסיכואנליזה / חני בירן ואמנון פוד

ללמוד את ביון - פירוש לספר המרכיבים של הפסיכואנליזה / חני בירן ואמנון פוד

זהו הספר השני בסדרה "ללמוד את ביון".

ספריו של ביון כתובים אומנם בשפה מורכבת וקשה, אך מכילים רעיונות חדשניים ומרתקים. בספר זה ננסה להנגיש את רעיונותיו בשפה בהירה וקולחת, תוך כדי נאמנות לטקסט המקורי, באופן שמאפשר לקורא לקרוא את הפירוש גם ללא המקור.

ביון מאמין שבריאות נפשית תלויה ביכולת להתקרב אל האמת ולחיות את משמעויותיה. לכן הוא מתמקד בפירוט תהליכי הלמידה הרגשיים והמחשבתיים, שמקרבים לאמת ושתוצאתם היא צמיחה נפשית. בדרך זו ביון מאפשר לקורא לפגוש את עומק ההתבוננות הפסיכואנליטית בפעולת ה"אגו" הפרוידיאני, נושא שבו מיעט פרויד לעסוק, ושביון מכנה בשם פונקציית אלפא.

ביון מתבונן בדקדקנות מיקרוסקופית בתנועות הנפש - מהתנועות הזעירות, שמתרגמות חוויות גופניות לרסיסי מחשבות, עד למחשבות מפותחות ברמה של תיאוריות מדעיות מורכבות. ה"רשת" היא הסכמה שמראה כיצד ניתן לזהות את התנועות הנפשיות באמצעות שיבוץ אירועים נפשיים בתאי הרשת. התנועות מזוהות על ידי השתנות השיבוץ בין התאים השונים.

פרקי הספר מתארים באופן מרתק כיצד המנגנונים הקלייניאניים של ההזדהות ההשלכתית והתנודות בין העמדה הפרנואידית־סכיזואידית לעמדה הדיכאונית מווסתים את תנועות הנפש על פני תאי הרשת. המיתוסים של אדיפוס, הגירוש מגן העדן ומגדל בבל ממחישים את מורכבותם של התהליכים ואת הכאבים הרגשיים שמלווים אותם. הרשת מאפשרת לפסיכואנליטיקאי לתרגל את אינטואיציית הקשב והפעולה הפסיכואנליטית באמצעות ניתוח, בדיעבד, של השיחות עם המטופל ושיבוצן בתאי הרשת. חיזוק האינטואיציה הפסיכואנליטית מאפשר שימוש מדוייק ורלוונטי יותר בתיאוריות הפסיכואנליטיות בעת הפגישה ומפחית את הסכנה שבשימוש שרירותי בתיאוריה. על כן, מטרת הספר היא לבסס את יישומיות הגישה הפסיכואנליטית ביחס לתהליכים הנפשיים של חקר, הבנה ולמידה, ולהשתמש בהישג זה כדי לקדם את יעילות הפעולה הפסיכואנליטית. לכן, מזווית הראייה של הטכניקה הפסיכואנליטית, זהו החשוב בספריו של ביון, ולדעתנו החשוב בספרות הפסיכואנליטית כולה.

ללמוד את ביון - פירוש לספר המרכיבים של הפסיכואנליזה / חני בירן ואמנון פוד
מחיר קטלוגי: 83.00 ₪
מחיר: 70.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

הספר האדום של יונג - המרחב המיתי, הדתי, האמנותי והספרותי / רות נצר
בדידות מעודנת / אירית שטייף שושני
חיבוק חזק ולא כואב - הטיפול ה'טוב דיו' בילדים המוצאים מביתם
כל צבעי הנפש: טיפול באמנות בילדים המתנהגים בתוקפנות / עדנה ניסימוב-נחום
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.