יריד פסיכולוגיה עברית

הספר האדום של יונג - המרחב המיתי, הדתי, האמנותי והספרותי / רות נצר

מחיר: 144.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
הספר האדום של יונג - המרחב המיתי, הדתי, האמנותי והספרותי / רות נצר

הספר האדום של יונג - המרחב המיתי, הדתי, האמנותי והספרותי / רות נצר

בעקבות קרע ב- 1913 בינו לפרויד עבר הפסיכיאטר הידוע ק.ג. יונג משבר נפשי חריף. בתקופה זו הוא התמסר לבדו למסע ריפוי יחודי של דמיונות הזויים בעמקי עולמו הפנימי. מסע זה הוליד את הציורים והטקסט של 'הספר האדום' שהם דיאלוגים שערך יונג עם דמויות דמיוניות בניסיון להבין את התת-מודע שלו ואת הלא-מודע הקולקטיבי. התהליך שתועד בשנים 1913–1930 ב'ספר האדום' הניב תובנות שהן הבסיס העיקרי לתורתו ולשיטת הטיפול של 'דמיון אקטיבי'. יונג, מהוגי הדעות הגדולים של המאה העשרים, ראה ב'ספר האדום' את עבודתו החשובה ביותר. בעת הופעת הספר באוקטובר 2009 הכריז ה'ניו-יורק טיימס' כי הוא "הגביע הקדוש של הלא מודע". הספר תורגם לשפות רבות, קיבל תהודה ענקית בכל העולם, והוכר כבעל ערך פסיכולוגי, אמנותי, מיתולוגי, תאולוגי והיסטורי.

ספרה של רות נצר מתווך בין הקורא העברי לבין הטקסט המיתי-סימבולי-מטפורי של 'הספר האדום' והציורים החידתיים שבו, בהתאם לסימבוליקה של הפסיכולוגיה היונגיאנית. הספר עוסק במרחב המיתי, הדתי, האלכימי, השמאני, האמנותי והספרותי מתוכם צמח הספר האדום. נצר מבארת את המשמעות הסמלית של ציוריו, ואת הקשר לסגנונות האמנותיים והספרותיים של תקופתו.

הספר עוסק בדילמות שנתקל בהן הקורא – האם יונג היה משוגע? האם היה אאוטסיידר, גאון מעמקים יצירתי? ממי הושפע? מי היו הדמויות שיונג פוגש במסעו? האם יונג היה גנוסטי? האם יצר תורה דתית או תורת נפש של פסיכותרפיה? מדוע לא סיים את ספרו?

הכותבת מובילה בכשרון, חכמה ורגישות את קוראי הספר אל מסעו של יונג ומצליחה לפרש את תכני החזיונות שלו בהקשרם האישי והקולקטיבי. ספר זה הינו תרומה ממשית וייחודית להבנות חדשות בפסיכואנליזה, תרבות, והומניזם במאה ה-21. (ד"ר גדי מעוז – פסיכולוג קליני ורפואי, אנליטיקאי יונגיאני)

רות נצר היא פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית יונגיאנית בכירה. מלמדת במכללת סמינר הקבוצים. אמנית וחוקרת ספרות וקולנוע. פרסמה עשרה ספרי עיון על מסע הנפש במיתוס, בספרות ובקולנוע; ספר פרוזה –- 'אוטוביוגרפיה משפחתית', וכן פרסמה אחד עשר ספרי שירה, עליהם זכתה בחמשה פרסים ספרותיים.

הפרק הראשון בספר, 'מבוא לספר האדום', זמין לעיון.​​​​​​​​​​​​​​

הספר האדום של יונג - המרחב המיתי, הדתי, האמנותי והספרותי / רות נצר
מחיר: 144.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

איך מסמסים געגוע? רגעים אנושיים מקליניקה דיגיטלית / דפנה ליבר
השנים הבאות / מיכל ברנע-אסטרוג
בדידות מעודנת / אירית שטייף שושני
ללמוד את ביון - פירוש לספר המרכיבים של הפסיכואנליזה / חני בירן ואמנון פוד
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.