יריד פסיכולוגיה עברית

הדור האבוד של האספרגר / שגית בלומרוזן-סלע

מחיר קטלוגי: 86.00 ₪
מחיר: 69.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
הדור האבוד של האספרגר / שגית בלומרוזן-סלע

הדור האבוד של האספרגר / שגית בלומרוזן-סלע

על בעיית תת־האבחון, על המאפיינים ועל הטיפול במבוגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה

הוצאת רסלינג

 

בקרבנו חיים לא מעט מבוגרים שהם אוטיסטים בתפקוד גבוה אשר לא אובחנו מעולם ככאלה – מכיוון שקטגוריה אבחנתית זו כלל לא הייתה קיימת עד לשלהי המאה ה-20, תוארה בעיקר ביחס לילדים, וכמעט אינה נלמדת בתוכניות ההכשרה בתחום – כך שאפילו בפנותם לאנשי מקצוע הם מקבלים לרוב אבחנות שגויות או חלקיות (כמו למשל הפרעות אישיות, דיכאון או חרדה). ספרה של שגית בלומרוזן-סלע דן בהיבטים שונים של בעיית תת-האבחון: האופי החמקמק של האבחנה (בעיקר אצל נשים); כיצד ניתן לזהות מטופלים כאלה בקליניקה; אבחנות מבדלות שונות; היתרונות בקבלת האבחנה המתאימה, ועוד.

הספר מציג את הקווים הפסיכולוגיים הכלליים המאפיינים אוטיסטים בתפקוד גבוה, עם דגש על חוויות "פנימיות" של רגש, תפיסה, חשיבה ותחושה – מעבר למאפיינים ה"חיצוניים" שבמדריכי האבחון הרשמיים – בהתבסס על עדויות מהקליניקה ועל כתבים אוטוביוגרפיים של אוטיסטים. כמו כן מוצגים האתגרים הפסיכולוגיים העיקריים שעמם הם מתמודדים בשלבי החיים השונים. מוצעת אף קונספציה מקורית להבנת תהליכי חשיבתם, אשר מתייחסת לנטייתם לפיצול בין תהליכים ראשוניים ומשניים.

הספר דן בקושי למצוא טיפול פסיכולוגי מתאים עבור אוכלוסייה זו: בטיפול דינמי קלאסי הם מתקשים בין השאר בביטוי רגשות מורכבים, כמו גם בהתייחסות לסיבתיות ולרב-משמעות, ובטיפול קוגניטיבי-התנהגותי קלאסי טמון קושי בניסיון "לנרמל" אותם מבלי לתת די ביטוי ולגיטימציה למכלול אישיותם. הספר מציע גישה טיפולית המתחשבת במאפייניהם הייחודים ובצרכיהם, גישה שמטרתה לסייע להם להגיע ליותר הבנה, קבלה עצמית, ביטוי והגשמה. בספר מוצגים חמישה תיאורי מקרה הממחישים היבטים שונים של טיפולים אלה.

שגית בלומרוזן-סלע היא פסיכולוגית קלינית וד"ר לספרות כללית והשוואתית; עובדת כמטפלת בקליניקה פרטית ובמרפאה ציבורית בירושלים. ספרה הקודם, "הפרעות אישיות בספרות הישראלית", ראה אור בהוצאת רסלינג (2017).

 

הדור האבוד של האספרגר / שגית בלומרוזן-סלע
מחיר קטלוגי: 86.00 ₪
מחיר: 69.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

מאמן התפקודים/ ליסה גרוסמן
ממש עכשיו/ שחף ארז
משלנו - מתבגרים סיפור אהבה/ עינת נתן
הבעיה היא הפתרון/  משה אלמגור טיקוצקי
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.