יריד פסיכולוגיה עברית

מדיניות ושירותים בבריאות הנפש בישראל / אורי אבירם

מחיר קטלוגי: 86.00 ₪
מחיר: 69.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
מדיניות ושירותים בבריאות הנפש בישראל / אורי אבירם

מדיניות ושירותים בבריאות הנפש בישראל / אורי אבירם

על הספר

ספרו של אורי אבירם בוחן את המאמצים של מדינת ישראל לרפורמה בשירותי בריאות הנפש, בהתאם למגמות ולחידושים שהתרחשו במדינות המתקדמות בטיפול ובשיקום אנשים הסובלים ממחלות נפש החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20. בהתאם לכך, החל משנות ה-70 מנסה המדינה להסיט את מוקד שירותי בריאות הנפש ממערכת המבוססת בעיקרה על בתי חולים פסיכיאטריים לקהילה, וכמו כן לאזן מתן טיפול רפואי, סיעודי ושיקומי ראוי עם שמירה וקידום זכויותיו וחירותו של המטופל.

עד לניסיון של שנת 2015 להעברת שירותי בריאות הנפש לאחריות קופות החולים, אשר עדיין לא הוערך מידת הצלחתו, הניסיונות לא עלו יפה. אולם יחד עם זאת חלו מספר שינויים, כמו למשל הפחתת מספר המיטות הפסיכיאטריות במוסדות האשפוז, קיצור משך האשפוזים והקמת מערך שיקום בקהילה.

הספר בוחן את היקף הבעיה, את התגובה החברתית למחלות נפש, הקשיים באבחנה מהימנה ובבחירת תכניות טיפול בעלות תועלת מוכחת, כמו גם את העלויות הכלכליות והחברתיות הכרוכות בטיפול בבעיה ואת הסוגיות הכרוכות בשיפור השירותים. המחבר מנתח את הגורמים הבולמים את הרפורמות הנדרשות ואת התנאים והפעולות הדרושות על מנת לקדם את השינויים הראויים, כל זאת לטובת שיפור בריאותם ואיכות חייהם של הסובלים ממחלות נפש ושל בני המשפחה המטפלים בהם, ובו-זמנית להביא תועלת כלכלית וחברתית לקהילה.

 

אורי אבירם הוא פרופ' (אמריטוס) של האוניברסיטה העברית בירושלים אשר בה כיהן כראש ביה"ס לעבודה סוציאלית; בעבר שימש כראש ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב; שירת במכוני מחקר ובמוסדות אקדמיים בחו"ל; לאחרונה שימש כדיקן ביה"ס למדעי החברה והקהילה במרכז האקדמי רופין. עבודתו האקדמית מתמקדת בחקר המדיניות והשירותים בבריאות הנפש, בהשקה בין פסיכיאטריה וחוק, ובשיקום נכי נפש בקהילה; יו"ר לשעבר של המועצה הארצית לשיקום נכי נפש בקהילה.

מדיניות ושירותים בבריאות הנפש בישראל / אורי אבירם
מחיר קטלוגי: 86.00 ₪
מחיר: 69.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

מהאולטראסאונד לצבא/ חני מן שלוי
הגופאני / תמי פולק
המיכל הסודי של סבא ג'מיקו / נעמי אפל
חיים בשפה, חיים בתשוקה/ יהודה ישראלי, אסתר פלד
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.