יריד פסיכולוגיה עברית

ההומור של עם ישראל לדורותיו / אדיר כהן

מחיר קטלוגי: 96.00 ₪
מחיר: 49.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: אמציה - הוצאת ספרים
טלפון: 052-8087052 (אמציה כהן)
דמי טיפול ומשלוח: 25 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: באמצעות צ'יטה לנקודת מסירה או משלוח עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
ההומור של עם ישראל לדורותיו / אדיר כהן

ההומור של עם ישראל לדורותיו / אדיר כהן

לראשונה במחקר ובספרות העיון ספר המקיף את התפתחות ההומור של עם ישראל לדורותיו, ההל מתקופת המקרא ועד ימינו אלה, והמאיר את מהותו המיוחדת של ההומור היהודי על גילוייו השונים והמגוונים.
לפנינו תאורו וניתוחו של ההומור היהודי, המתייהס אל יהודים, צומח ממקורות יהודיים, מביע את העולם היהודי, מבטא את הרגישויות היהודיות, ניתן בפי דמויות הנושאות שמות יהודיים, לקוה מעולם התכנים היהודיים ומשקף את מציאות החיים היהודית, המאבק בגויים, מצוקת הקיום היהודי ומאבק ההישרדות היהודית. הבט מרכזי ומהותי בו הוא הלוגיקה היהודית המציינת אותו, ההיגיון התלמודי, הפילפול, החריפות, השיח המיוחד, הצמיחה מלשון המקורות, היכולת לצאת מכל סבך בעזרת התיחכום והתיהמון. עם היותו של ההומור היהודי על יהודים ומסופר ליהודים הוא חרג מגבולותיו ואומץ על ידי העולם כולו, ואולי לא מקרה הוא שרבים מגדולי ההומוריסטנים בעולם הם ממוצא יהודי. הספר שלפנינו בוחן את ריבוי פניו של ההומור היהודי ודן בהומור בתנ"ך, בתלמוד ובמדרשן מקדיש מקום נרחב להומור היהודי בימי הביניים; דן בהומור בחסידות, בהומור היהודי של "השטעטל"; מצייר את דמותם של גדולי ההומוריסטנים היהודים כהרשלה מאוסטרופולי; עוסק בהרחבה ביצירתו ההומוריסטית של שלום עליכם ותרומתו להומור היהודי; חושף את ההתמודדות עם האנטישמיות בעזרת ההומור, ההומור היהודי במחנות המוות וההומור בתקופה הסטאליניסטית בברית - המועצות. חלק חשוב בספר בוחן את ההומור של תקופת היישוב, מאיר את "ילקוט הכזבים" וההומור של הפלמ"ח, מתאר את יצירתם של הומוריסטנים כעמוס קינן, אפרים קישון, יוצרי "דבר - אהר", דני קרמן, אהרון שמי, אפרים סידון, יהונתן גפן, הנוך לוין, מאיר עוזיאל ואחרים. חלקו האחרון של הספר עוסק בהומור היהודי בארצות הברית, בדמותה של האמא היהודיה בהומור, במאפייניה של הנסיכה היהודית אמריקאית, בתרומתם של לני ברוס ווודי אלן להומור היהודי, ועוד, הספר מקיף בתאוריו את הפנים הרבות של החיים היהודיים בה צמח ההומור היהודין חושף את התרומה התיראפויטית של ההומור; מאיר את הביקורת השנונה של ההומור היהודי ואת ההומור העצמי הרב, המצליף ומלטף גם יחד.

המחבר פרופ. אדיר כהן הוא ראש הקתדרה לחינוך ולהברה באוניברסיטת חיפה, פרופ. לפילוסופיה חינוכית ולחינוך מודרני, מייסד לימודי הביבליותרפיה בישראל, מפתח הטיפול בעזרת ההומור (הומורתראפיה), חוקר ההומור היהודי, אוסף הבדיחה היהודית, מרצה וחוקר, סופר ופובליציסט, מחברם של ספרים רבים בחינוך, ספרות וביבליותרפיה, עורך של כתבי - עת וחתן של פרסים ספרותיים רבים בתחומי הפילוסופיה, החינוך והספרות.

 

 

מבצע בדוכן הספרים של אמציה (עד סוף חודש יולי או עד גמר המלאי)

למזמינים בסכום שמעל 100 ₪ יתאפשר לרכוש את הספר:

 "אלף הפנים של האני"  ב-50% הנחה ב- 44.50 ₪ במקום 89 ש"ח

 

ההומור של עם ישראל לדורותיו / אדיר כהן
מחיר קטלוגי: 96.00 ₪
מחיר: 49.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל אמציה - הוצאת ספרים

גחליליות / אדיר כהן
חלום הנפש: דמיון, פנטאסיה וחלימה בהקיץ /אדיר כהן - במבצע
להיות גיבור-על, ספר ילדים טיפולי על טרור ומלחמה / ד"ר מירי בר-הלפרן
גשר לילדי קש"ר
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.