יריד פסיכולוגיה עברית

לעוף על פתרון

מחיר: 120.00 ₪

לחצו להזמנה חיצונית

בלחיצה על הזמנה תועברו לרכישה באתר חיצוני של מיינדסט ובאחריותם

המוכר: מיינדסט
טלפון: 0556694080 (מדי איפרגן לין)
אופן משלוח: בדואר רשום
זמן אספקה: עד 10 ימי עסקים
לעוף על פתרון

לעוף על פתרון

 "לעוף על פתרון" משחק קלפים ייחודי

אנו וילדינו נאלצים להתמודד עם בעיות על בסיס יומיומי. פתרון בעיות הינה יכולת התפתחותית אך ילדים עם הפרעת קשב והפרעת וויסות רגשי, לוקים ביכולת זו.

"אני פוחדת להיכשל במבחן"- לא אגיע ביום הבחינה.

"ילד לועג לי"- אחזיר לעג חזק יותר.

המשחק כולל בתוכו מגוון סיטואציות שמפגישות את הילד עם קושי ותסכול. המשימה היא להשיג לכל סיטואציה 3 פתרונות יעילים להציע פתרון נוסף ולהסביר מדוע הפתרון בקלף האדום אינו יעיל.

המשחק מציג אירועים הקרובים לליבם של הילדים. הלמידה נרכשת בדרך חוויתית ומהנה ולא מחייבת את הילד לחשוף אירועים מתוך עולמו באופן ישיר.

היתרונות הטיפולים של המשחק הם ערך מוסף למשחק חוויתי ומהנה.

המשחק מתאים לעבודה של מטפלים עם ילדים ובני נוער, כמו עובדים סוציאליים, תרפיסטים באמנות צוות חינוכי מדריכים ועוד.

כיצד אנו מגיבים כאשר אנו נתקלים בבעיה? מה קורה כאשר דברים לא מסתדרים כפי שציפינו? האם קיימת רק אפשרות אחת להתמודד עם בעיה?

המשחק לעוף על פתרון מלמד ומבסס יכולת פתרון בעיות. מפתח גמישות מחשבתית ומחזק תחושת מסוגלות עצמית.
 

פתרון בעיות

היכולת לפתור בעיות הינה התפתחותית הנרכשת במהלך השנים. אך היא אינה מתפתחת באופן זהה אצל כל הילדים. במחקרים נמצא שילדים עם קושי בוויסות רגשי והפרעת קשב וריכוז לוקים ביכולת זו. המשחק לעוף על פתרון מבוסס על מודל פתרון בעיות המלמד ומבסס את היכולת לפתור בעיות, דבר המסייע לילד לבחור תגובה יעילה יותר. תרגול המיומנות במשחק עשוי ללמד את הילד לפתור בעיות באופן אוטומטי.

מסוגלות עצמית

המשחק לעוף על פתרון מזמין את הילד להעלות אפשרויות התנהגותיות וקוגניטיביות (מה אני יכול לומר לעצמי), במפגש עם מצבים הדורשים ממנו התמודדות. התרגול של העלאת אפשרויות להתמודדות ופתרון בעיות משפר את תחושת המסוגלות העצמית להתמודד עם בעיה או מצב לא נעים, הילד חש שיש לו רפרטואר של אפשרויות שהוא מסוגל לבצע.

גמישות מחשבתית

לעיתים כאשר ילדים נתקלים בבעיה הם מגיבים בדפוס קבוע גם כאשר הוא הוכח כלא יעיל, כגון הימנעות ממצבים לא נעימים או מצבים מעוררי חרדה (מבחנים, מפגשים חברתיים) או תגובה תוקפנית כאשר מרגישים שנהגו איתם בחוסר צדק (צעקות, מכות). המשחק לעוף על פתרון מזמין את הילד לעצור, "לעוף" עם הדמיון ולהציע מגוון אפשרויות תגובה נוספות ללא הגבלה של הצעות שליליות. תרגול זה עוזר לילד לחשוב על אפשרויות נוספות ולשפר את הגמישות המחשבתית.

המשחק מכיל:

הוראות המשחק:

טורפים את קלפי המשחק מחלקים לכל משתתף ארבעה קלפים וקלף אחד של "פתרון נוסף". את יתר קלפי המשחק מניחים במרכז השולחן  הם מהווים "קופה" ממנה לוקחים קלפים בהמשך. משתתף שקיבל קלף אדום  לא יכול לבקש באמצעותו קלף להמשך הסדרה. שאל את אחד המשתתפים האחרים אם ברשותו מצוי קלף מהסדרה אותה ברצונך להשלים.

אם הקלף אינו מצוי בידי חברך קח  קלף מ"הקופה" והתור עובר למשתתף הבא. אם הקלף מצוי בידי חברך, הקלף עובר אליך. התור עדין שלך.

קבלת את הקלף האדום? 

אפשרות ראשונה: הנח את הקלף האדום על השולחן וקח קלף אחר מהקופה. משתתף שהשלים ראשון את הרביעייה, לוקח את הקלף האדום המונח על השולחן ומשלים את הרביעייה, לאחר שהציע פתרון נוסף והסביר מדוע הפתרון המוצע בקלף האדום אינו יעיל.

אפשרות שנייה: שמור את הקלף האדום אצלך עד שאחד המשתתפים ישלים את הסדרה המתאימה לקלף האדום שברשותך, משתתף שהשלים ראשון את הרביעייה מקבל את הקלף האדום .

דוגמא:

cards

הדרך להשיג סדרה: השגת 3 קלפים עם פתרונות מאותה סדרה? הנח את הקלפים יחד עם קלף "הפיתרון הנוסף" הצג את הבעיה ואת הפתרונות כעת עליך להציע פיתרון נוסף אחר, יעיל או לא יעיל, התנהגותי או מחשבתי (מה הייתי אומר לעצמי).

 כעת אתה רשאי לבקש מהמשתתפים להעביר אליך את הקלף האדום השייך לסדרה.(במידה ואינו מצוי ברשותך) באם הקלף האדום אינו מצוי בידי  אחד  המשתתפים האחרים, עליך להניח את הסדרה פרוסה על השולחן עד שאחד מהמשתתפים מקבל את הקלף האדום. על המשתתף  להעביר את הקלף האדום לשחקן שברשותו שלושת קלפי הסדרה על מנת שיוכל להשלים אותה. עתה עליו לקחת קלף חדש מהקופה.

פנקס פתרון בעיות (מצורף למשחק)

ניתן לבקש מהילדים להעלות בעיה שהם מתמודדים עימה. לשיים את הרגש שהם מרגישים ניתן להיעזר במד הרגש המצורף, לאחר שהילד בחר רגש ניתן לבקש ממנו לדרג את עצמת הרגש במד הרגש ולהמשיך לפעול על פי ההוראות בפנקס המצורף. ההוראות בפנקס. מכוונים את הילד להציע פתרונות רבים ככל האפשר, כולל מוזרים או לא יעילים. להעריך מה יעיל ומה פחות יעיל או פחות מעשי כרגע. לבחור פתרון מתאים לנסות ליישם אותו. לאחר ניסיון היישום להעריך האם הוא היה יעיל. אם הפתרון לא עזר ניתן לבחור פיתרון אחר מתוך הרשימה שהוצעה ולנסות אותו. מעצם הידיעה שקיימות מגוון אפשרויות בזמן שניגשים להתמודד עם בעיה, ישנה השפעה מיטיבה ומרגיעה.

אפשרויות נספות למשחק:

משחק זיכרון: לוקחים 15 קלפים של בעיות עם פתרונות חיוביים ו- 15 קלפים של פתרונות שליליים (אדומים).  הופכים את הקלפים, טורפים  ופורסים אותם באופן אקראי. ומשחקים משחק זיכרון.

משחק אסוציאציות: על כל משתתף בתורו לבחור קלף ולספר אירוע שהקלף מזכיר לו כויצד התמודד עם האירוע. יתר  המשתתפים יכולים להציע פתרונות נוספים רצוי הומוריסטים ויצירתיים.

שיום וזיהוי רגשות:

מציגים לילד קלף מאחת ושואלים אותו מה הילד מרגיש בסיטואציה המוצגת.

 

לעוף על פתרון
מחיר: 120.00 ₪

לחצו להזמנה חיצונית

בלחיצה על הזמנה תועברו לרכישה באתר חיצוני של מיינדסט ובאחריותם


עוד אצל מיינדסט

חלון טעות והזדמנות
לנחש את הרגש
סט 4 סימניות
ערכה טיפולית (כולל לתפוס את הרגע)
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.