יריד פסיכולוגיה עברית

הגורילה הפנימית - תשוקות, אהבות וכאב בעולמם של גברים / עלי כ"ץ

מחיר קטלוגי: 98.00 ₪
מחיר: 79.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
הגורילה הפנימית - תשוקות, אהבות וכאב בעולמם של גברים / עלי כ"ץ

הגורילה הפנימית - תשוקות, אהבות וכאב בעולמם של גברים / עלי כ"ץ

מה מניע את הגבר? הדעה הרווחת היא שזהו המשולש הקדוש – אגו, סקס וכסף – אלא שהגברים, כך מגלה לנו הפסיכולוג הקליני הבכיר ד"ר עֵלי כ"ץ, מכרו לנו מצג שווא. אמנם הם עסוקים בכיבושים, בניצחונות, בתחרותיות, בהצלחות ובמימוש הצורך הקמאי להיות זכר אלפא, אך כל אלה הולידו בהם חרדתיות, תלותיות וטראומות שקיבלו לגיטימציה בשיח החברתי והאישי רק בעידן שלנו.

בכנות מאלפת, חושף המחבר את השיח האישי־גברי המתנהל בין כותלי המעבדה שלו לחקר נפשו של הגבר – חדר הקליניקה – ומגיש אותו במיומנות נרטיבית המוכרת לנו מספריו הקודמים לצד סצנות ואנקדוטות מפליאות בישירותן מעולמו האינטימי. הגברים בסיפורים של עֵלי הם גברים מהמציאות – לא דמויות פיקטיביות ולא חצי מומצאות. אלה הם בני הזוג שלנו, אבותינו, סבינו, ילדינו, קולגות לעבודה וחברים ללימודים אשר משקפים את הטלטלה, את הסדקים ואת השינויים בעולמם בעשורים האחרונים. מרביתם זנחו בהדרגה את פרופיל הגבר הפטריארכלי או הגורילה השולט – נטול העומק הרגשי שעיקר עולמו הוא זיונים, כדורגל ובירה – והיו לדמויות רב ממדיות ומורכבות: הם משתוקקים לממש את המיניות המשתוללת בתוכם, ובד בבד מתלבטים ומהרהרים בפתיחות במשמעויות ובמחיר של מימוש הדחפים הללו; הם שואפים לעמוד לבדם בראש המשפחה ולכבוש כל פסגה, ובה בעת מכירים בערכי השוויון, השיתוף והעוצמה שבהתחברות עם אחרים; הם מפגינים ביטחון עצמי, כמצופה מהם, אך מודים באומץ שהם חווים דילמות וסכסוכים פנימיים סמויים; הם רגישים ורגשנים יותר, והחשוב מכול – הם מדברים סוף־סוף על החולשה, על הכאב, על הפחד ועל האהבה.

הגורילה הפנימית מציע לנו בחינה מחדש של תודעת הגבר. היחשפות "הגבר המדבר" על הבמה הפומבית מזמינה אותנו להבין אותו לא רק באמצעות המבט הבוחן מבחוץ את מעשיו, אלא על סמך עדותו שלו.

ד"ר עֵלי כ"ץ, פסיכולוג קליני בכיר, ניהל מוסדות פסיכיאטריים בארצות הברית ובישראל, ומרצה באקדמיה ובפני הקהל הרחב. ספר זה הוא פרי עבודתו הטיפולית בגברים ומחקריו בתחום. ספריו הקודמים – אוף גוזל, אינטליגנציה אבהית (מטר, 2009); הקן שאינו מתרוקן (מטר, 2020) – היו לרבי מכר שמודפסים ונמכרים גם כיום.

פרק 3 - "להיות גבר" מתוך הספר זמין לעיון

הגורילה הפנימית - תשוקות, אהבות וכאב בעולמם של גברים / עלי כ"ץ
מחיר קטלוגי: 98.00 ₪
מחיר: 79.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

אילמות סלקטיבית - מדריך להורים, למחנכים ולמטפלים / רות פרדניק, יואל אליצור
פסיכולוגיה רפואית - בריאות, חולי ופגיעות גופניות / רבקה רייכר-עתיר, אביטל גרשפלד
האנליזה של העצמי - גישה שיטתית לטיפול הפסיכואנליטי בהפרעות אישיות / היינץ קוהוט
על הטכניקה / מלאני קליין
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.