יריד פסיכולוגיה עברית

מר יאוש וגברת יהב / אשר וינשטיין

מחיר קטלוגי: 72.00 ₪
מחיר: 65.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: אוריון הוצאת ספרים
טלפון: 03-5030822 (ענת גרנות)
דמי טיפול ומשלוח: 20 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה קרובה או משלוח עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 10 ימי עסקים
מר יאוש וגברת יהב / אשר וינשטיין

מר יאוש וגברת יהב / אשר וינשטיין

סיפור עלילה מחורז, המתעל את רגשות העצבות אשר חוֹוִים כולנו, ובכלל זה גם ילדינו הרכים, במצבי אי־הצלחה ואכזבות שונות במהלך חיינו.
על פני תפיסתו של מר יאוש, המשתדל לקבל בהכנעה את כישלונותינו בהגשמת חלומות, מציג הספר את חלופת התקווה בפיה של גברת יהב, המעודדת התחזקות והגבָּרַת ביטחון עצמי למען שיפור ותיקון ומציאת מוצא.
זהו ספרו של היוצר אשר וינשטיין, השלישי בסדרת ספריו החדשה בין חיוך לחינוך.

 

התייחסות מאת פרופ' קלודי טל
בלב הספר מר יאוש וגברת יהב מאת אשר וינשטיין, איורים יונת קציר, מתקיים מאבק פנימי בין תקווה והתמודדות — המיוצגת בו על ידי גברת יהב — לבין כניעה לטרדות החיים, המיוצגת על ידי מר יאוש, המצויר בצבעים קודרים ומוקף עורבים שחורים, בעוד גברת יהב צבעונית ומוקפת אנשים מאושרים. המעניין הוא שמר יאוש מצטייר כדמות מורכבת, נלחם בעוז על עמדותיו: "... אֲנִי אֶמְצָא כָּל דֶּרֶךְ/לְמַלֵּא/תַּפְקִיד חָשׁוּב/הַיֵּאוּשׁ שֶׁלִּי/הוּא עֵרֶך..." זאת ועוד, ברור מקריאת הספר, וככה זה גם בחיים, שכולנו חווים רגעי יאוש: "... לִפְעָמִים/בֵּין הָעַרְבַּיִם/.../מִתְגַּנֵּב/הַיֵּאוּשׁ אֵלֵינוּ/מְבַקֵּשׁ/לְהִתְחַבֵּר." יש מקום בעולם ובחיינו לתקווה ולרגעי יאוש. עם זאת, יש להבחין בין רגעי יאוש לבין עמדה עקרונית של ויתור על התמודדות עם אתגרים. חשוב אפוא שגם באמצעות הספר ניתן לגיטימציה לעצב ולרגעי היאוש, מתוך היכולת להבין שחשוב להתמודד ולבנות חוסן אישי. ואכן גברת יהב מייצגת גם תקווה וגם חוסן, עם יכולת התמודדות.  השימוש במילה "יהב", מילה "גבוהה" ומסקרנת; מחייב את ההורים והמחנכים, הקוראים לילדים, להתעמק במשמעויותיה, כדי להיות ערוכים לתת להם הסבר הולם. הספר מציג תפיסת עולם: לנוכח קשיים, אתגרים ומשברים שעימם יש להתמודד. לכן נדרש להתייחס לשאלה: איך מבינים הקוראים את מכלול התובנות הנכללות בו? דעתי היא שחשוב לקרוא את הטקסט ולהסביר את פירוש ומשמעות המילים, אבל לא להטיף לילדים, אלא להקשיב לאופן שבו הם מבינים ומפנימים את המאבק התמידי המתקיים בין מר יאוש לגברת יהב.
פרופ' קלודי טל, פסיכולוגית התפתחותית
כיהנה בתפקיד ראש תכנית תואר שני בחינוך לגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך
מרצה במכללות "אחוה" ו"חמדת הדרום"

המחבר הוא משורר עברי ויזם חברתי, זכה בעיטור "קסת הזהב" לשנת 2015 מטעם "אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל". ספריו הקודמים שראו אור:
בהוצאת "אוריון הוצאת ספרים": לאתגר את שעמומי (2021), חולקים את התשומי (2020), מיהו מלך החיות? (2019), מחנכים את המפלצת (2018), נצחונו של חלזוני (2017), מחבקים את קיפודוני (2016), ממש וכאילו (2014), מרכז המעגל (2013),  מי המפסיד?! (2011).
השדון של שרון — בהוצאת "גוונים" (1996). מה תרצה, בני, להיות — בהוצאת "תגא" (1978).

"מעשר" (10%) מהכנסות המחבר ממהדורה זו ייתרם לכפר השיקומי "עדי נגב — נחלת ערן"

מר יאוש וגברת יהב / אשר וינשטיין
מחיר קטלוגי: 72.00 ₪
מחיר: 65.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל אוריון הוצאת ספרים

לא יכולה להפסיק לזוז / שי פרבר
גברת מזוודה / שושי סנדלר
אני יודע להצטרף / גרשון פרץ
אני יודע לבקש / גרשון פרץ
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.