יריד פסיכולוגיה עברית

מדוע אנו זקוקים לפסיכואנליזה בימינו?/אליזבת רודינסקו

מחיר קטלוגי: 74.00 ₪
מחיר: 63.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
מדוע אנו זקוקים לפסיכואנליזה בימינו?/אליזבת רודינסקו

מדוע אנו זקוקים לפסיכואנליזה בימינו?/אליזבת רודינסקו

מדוע יש עדיין אנשים הבוחרים בפסיכואנליזה – זו הקרויה אצל פרויד "ריפוי בדיבור" – כאשר קיימות תרופות רבות המטפלות בסימפטומים של מצוקה נפשית במהירות גדולה בהרבה? בשאלה קשה זו עוסקת אליזבת רודינסקו בספרה מדוע אנו זקוקים לפסיכואנליזה בימינו?, תוך כדי חקירת מה שהיא רואה כ"חברה דיכאונית", חברה הלוקה במגֵפה של מצוקה, חברה המגיבה על מצוקה זו בהישענות גוברת והולכת על תרופות מרשם.
כשהיא רחוקה מלערער על יעילותן של תרופות חדשות – כמו פרוזאק, זולופט וויאגרה – בהקלה על סימפטומים של אינספור מצבים מנטליים או עצביים, טוענת רודינסקו שהשימוש בתרופות מעין אלה אינו מצליח לפתור את בעיותיהם האמיתיות של המטופלים. רודינסקו רואה באיש הנוטל ויאגרה מבלי לתהות לרגע מדוע הוא סובל מאין אונות, ובאישה המקבלת תרופות אנטי דיכאוניות כדי להתמודד עם אובדן אדם אהוב – עדות עצובה לחברה האחוזה בדיבוק של יעילות ולהוטה למנת הסם המידית שלה.
לטענתה, ה"ריפוי בדיבור" והפרמקולוגיה אינם מייצגים רק גישות שונות לפסיכיאטריה, אלא גם השקפות עולם שונות. החיפזון לטפל בסימפטומים הוא עצמו סימפטומטי לתרבות אנטיספטית ודיכאונית, שבה מצומצמת החשיבה להזרקת נוירונים, והתשוקה אינה אלא הפרשה כימית. בניגוד לאלה, מעידה הפסיכואנליזה על חירותו של האדם ועל כוחה של הלשון.

"הספר מדוע אנו זקוקים לפסיכואנליזה בימינו?, שסגנונו נגיש ותכליתו הנה לשכנע את הקורא הלא מומחה שהתחום הפרוידיאני עדיין תקף, ראוי לתשומת לבם של כל מי שיש להם עניין אישי או מקצועי בבריאות הנפש".
American Imago

אליזבת רודינסקו מלמדת בבית הספר ללימודים גבוהים במדעי החברה בפריז, ועוסקת במעמד של הפסיכואנליזה בתרבות ימינו ובהיסטוריה של התנועה הפסיכואנליטית בצרפת. רודינסקו ידועה גם בביוגרפיה המקיפה שחיברה על ז’אק לאקאן. בעברית ראה אור ספר הראיונות שלה עם ז’אק דרידה ("מה ילד יום...", 2003).

 

סקירה מאת דן לחמן באתר אימגו

מדוע אנו זקוקים לפסיכואנליזה בימינו?/אליזבת רודינסקו
מחיר קטלוגי: 74.00 ₪
מחיר: 63.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

מאמרים קליניים על קליין וביון/אנדרסון
מבוא לתרפיה קבוצתית/סיימון פר
מדריך נבוכים למחנכים והורים של הילד בעל לקוי הלמידה/שרוני-יצחק
מה זאת אהבה/יורם יובל
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.